At være en familie er jo mere end kun at bo under samme tag. Det lyder mere som bofællesskab blandt studenter, hvor man deler køkken og bad....
Jeg forstår godt, at du har vanskelig for at acceptere de forhold. Det ville jeg også have haft.
Hvordan ville det være, hvis I ikke havde barn sammen? Ville du så have afsluttet forholdet?
Næste spørgsmål bliver så: Hvad taber barnet ved et brud? Er faren tilstede i hverdagen i en så stor grad, at det bliver et tab for barnet at I flytter fra hinanden? Hvis ja, er det så muligt at hale manden med til familieterapi el lign for at give forholdet en sidste chance til at blive godt igen? Eller er situationen så trist, at et brud kun mærkes i økonomien?
Hvis du ved med dig selv, at du har det bedre alene og hvis de negative effekter i forhold til barnet mere end ballanceres af forbedringer ved et brud, så tror jeg, jeg ville være begyndt at planlægge de praktiske sider ved at flytte. Man må jo også overveje, hvad man lærer børnene ved at acceptere tilstanden i hjemmet. Hvis du accepterer at være "stum" husmor, så lærer du indirekte barnet, at det er sådan ting skal være. At det er ok at behandle hinanden sådan.
Jeg sender et
og
for at du finder den bedste løsning for jer. Det er en tung situation du står i...
Anmeld