Anonym skriver:
Jeg står i en situation som jeg efterhånden har stået i rigtig mange gange før. Det i sig selv får mig til at tænke over mit liv.
Jeg bor sammen med en fyr, han er samme alder som mig og er far til mit barn.
Da vores barn var helt lille tog min kæreste ikke noget ansvar. Jeg stod med alt også selvom vi boede sammen.
Det er først nu her efter nogle år at min kæreste tager lidt ansvar.
Min kæreste og jeg snakker stort set aldrig sammen, han passer sit og jeg passer så mig selv. Han mener ikke at man behøver at snakke sammen med mindre der er noget at snakke om fx et problem, det er helt forkert efter min mening. Jeg har rigtig meget brug for at vi kan planlægge sammen og jeg vil rigtig gerne vide hvad hans drømme og mål i livet er, jeg synes at det er vigtigt at vide for at kunne leve sammen.
Han arbejder 5 dage i ugen, går til sport 2 dage og bruger rigtig meget tid foran computeren.
Jeg arbejder 3 dage om ugen og står så for hjem, barn og alt hvad der hører sig dertil.
Jeg har tit en følelse af at være alene i mit forhold, det er som om han bare følger med, dog kun hvis det jeg vil eller gør er noget som passer hans hoved.
Jeg ville SÅ gerne have at han kunne mande sig lidt op, gøre nogle ting for mig, snakke lidt med mig, bare noget.
Der er ingen romantik overhovedet, heller ingen sex, han kan sagtens sige at han har lyst til mig, men kun på tidspunkter hvor han er sikker på at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg stopper her selvom der er meget mere, men spørg gerne..
Jeg ved godt at set kun er mig der kan tage en beslutning så det er ikke det jeg beder jer om, men lidt råd ville virkelig være godt.
Jeg er helt enig med Sarahb, men det er jo muligt (SELVOM hun sørger for hus, børn osv osv...) at han ikke føler at hun giver ham opmærksomhed, støtte etc...
Jeg forsvarer ham absolut ikke.. Men jeg har da selv oplevet at jeg var lige ved at gå til fordi min kæreste (faktisk nøjagtig det samme) arbejde 5 dage, dyrkede sport 2 dage og resten gik til cvomputer når han kom hjem
jeg var da ved at blive sindssyg for jeg tog det da som det klareste tegn på at han ikke gad mig eller mine behov...
Og selvom han heller ikke gider snakke uafbrudt om altinmg (ligesom mig, hehe) så startede jeg bare med at spørge ham "Skat, gør jeg nok for at du bliver set og hørt?" - der reagerede han, for det var jo ikke brok, nærmere i hans interesse... Han sagde at han var fuldt tilfreds, bortset fra at jeg aldrig interesserede mig i hans sport (Whaaaaat?! Det troede jeg jo han "brugte" for at komme væk og være alene) Nope... det ville han så gerne ha' at jeg spurgte til... og så gik samtalen self. den anden vej, og han forstod heller ikke at jeg følte mig overset (når nu han ordnede bilen for os og købte ind) Men så forklarede jeg ham at det var pisse-ligegyldigt i forhold til sex og samtaler når han kom hjem....
Meningen med alt det her ævl om mig er bare at der er sgu meget man ikke kan regne ud uden at sankke (og hvis de ikke vil snakke, så må man jo være lidt imødekommende - for jeg ved det sgu fra mig selv... jeg er ret god til at starte en samtale med "ARJ har du ikke vasket tøj.....?!" - "skat gider du ikke godt snakke nu?!?!?!" osv...)
MEN - hvis han bare er en røv... så smut fra ham. Du må aldrig gå på kompromis med dit selvværd. Men HVIS du leder efter andre veje end skilsmisse så var det bare et lille eksempel.
Håber altså du kunne bruge det...