ville du finde dig i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Carina:-)

sarahb skriver:

Jeg ville ikke blive!
Jeg har brug for som kvinde at føle mig elsket, værdsat, mærket, hørt, hjulpet osv osv.
Hvis min mand ikke kan leve for at gøre mig lykkelig i vores ægteskab, hvorfor skal jeg så blive. Jeg gør en helt masse for at min mand skal vide han er elsket og værdsat og jeg forventer det samme tilbage. Der skal være ping pong i et forhold, der skal være humor og romantik og når det er dødt, så tror jeg ærligt at jeg ville have det bedre alene! Så har man ikke nogle man skal forvente det umulige (åbenbart) af.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Pia.

Anonym skriver:

Jeg har forsøgt rigtig mange gange at snakke med ham om det, men det er som om at han lader mig tale, så siger han at han da synes at det er træls, men at han tit synes at jeg er svær at være sammen med og så er det som om han forventer at jeg har det bedre af det.. Der sker ikke mere.

Jeg har også forsøgt at slutte forholdet, men uden held. Han nægter at det er slut, siger at han nok skal gøre bedre, håner mig og siger at han synes at jeg har holdt ham for nar osv.
Det er blevet sådan nu at jeg ikke har den ringeste ide om hvordan man egentlig går fra en kæreste.
Jeg kan ikke forstå hvordan han kan have lyst til at blive i forholdet hvis ikke jeg har.

Der er ingen tvivl om at det her forhold må slutte... Nu ved jeg ikke hvordan jeres boligforhold er - men ellers vil jeg sige FLYT... find en bolig - kontakt et boliselskab og forklar din situation... Har du ikke noget familie der kan hjælpe dig...

Du er virkelig ikke tjent med at leve i sådan et forhold ...du skal være lykkelig og forelsket ...

Håber virkelig det bedste for dig/jer...

Knus Pia.

Anmeld

25. maj 2011

-Sigrid-

Bare at du skriver herinde, og ikke nævner noget odt, overbeviser det ikke dig om at du ikke har lyst til at blive? 

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

At være en familie er jo mere end kun at bo under samme tag. Det lyder mere som bofællesskab blandt studenter, hvor man deler køkken og bad....

Jeg forstår godt, at du har vanskelig for at acceptere de forhold. Det ville jeg også have haft.

Hvordan ville det være, hvis I ikke havde barn sammen? Ville du så have afsluttet forholdet?

Næste spørgsmål bliver så: Hvad taber barnet ved et brud? Er faren tilstede i hverdagen i en så stor grad, at det bliver et tab for barnet at I flytter fra hinanden? Hvis ja, er det så muligt at hale manden med til familieterapi el lign for at give forholdet en sidste chance til at blive godt igen? Eller er situationen så trist, at et brud kun mærkes i økonomien?

Hvis du ved med dig selv, at du har det bedre alene og hvis de negative effekter i forhold til barnet mere end ballanceres af forbedringer ved et brud, så tror jeg, jeg ville være begyndt at planlægge de praktiske sider ved at flytte. Man må jo også overveje, hvad man lærer børnene ved at acceptere tilstanden i hjemmet. Hvis du accepterer at være "stum" husmor, så lærer du indirekte barnet, at det er sådan ting skal være. At det er ok at behandle hinanden sådan.

Jeg sender et og for at du finder den bedste løsning for jer. Det er en tung situation du står i...

Jeg synes ikke at han er der for vores barn. Han er der når han synes at han gider..
Hvis ikke min kæreste er her går min søn bare ud fra at hans far er til sport eller på arbejde. Selv hvis min kæreste egentlig er hjemme, men bare sidder ved computeren med lukket dør, ja så tror vores søn at hans far er på arbejde.

Økonomisk ville ville jeg få mere hvis jeg ikke var sammen med min kæreste så det er ikke der den ligger.

Jeg har faktisk engang søgt hjælp ved kommunen fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, men de kunne ikke hjælpe mig.

Jeg står helt alene med det så det er bare rigtig svært at finde ud af hvordan man lige stiller det an.

Anmeld

25. maj 2011

Ciss

Jeg har forsøgt rigtig mange gange at snakke med ham om det, men det er som om at han lader mig tale, så siger han at han da synes at det er træls, men at han tit synes at jeg er svær at være sammen med og så er det som om han forventer at jeg har det bedre af det.. Der sker ikke mere.

Jeg har også forsøgt at slutte forholdet, men uden held. Han nægter at det er slut, siger at han nok skal gøre bedre, håner mig og siger at han synes at jeg har holdt ham for nar osv.
Det er blevet sådan nu at jeg ikke har den ringeste ide om hvordan man egentlig går fra en kæreste.
Jeg kan ikke forstå hvordan han kan have lyst til at blive i forholdet hvis ikke jeg har.

Det er jo helt håbløst, hvis han ikke en gang vil acceptere at det er slut!

Jeg tror, du må være så konkret som at planlægge og gennemføre den fysiske flytning. Har du mulighed for at leje et eget sted at bo/flytte til familie for et stykke tid?

Pak i kasser, få nogen til at komme og hente dem/kør dem selv til ny adresse, meld flytning til folkeregister, bank osv. Ikke giv ham en nøgle til det nye sted. Så må han vel indse, at han ikke bor sammen med dig længere....

Du kan åbenbart ikke regne med nogen form for praktisk deltagelse fra manden....

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Bare at du skriver herinde, og ikke nævner noget odt, overbeviser det ikke dig om at du ikke har lyst til at blive? 

Jeg tror måske at der er en del af mig der håber på at svaret er et sted.

Jeg ville SÅ gerne slutte det hele, men jeg har ingen steder at tage hen og jeg kan ikke få ham til at gå.

Hvis bare jeg havde en skytsengel der kunne stå ved min side og hjælpe mig..

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Det er jo helt håbløst, hvis han ikke en gang vil acceptere at det er slut!

Jeg tror, du må være så konkret som at planlægge og gennemføre den fysiske flytning. Har du mulighed for at leje et eget sted at bo/flytte til familie for et stykke tid?

Pak i kasser, få nogen til at komme og hente dem/kør dem selv til ny adresse, meld flytning til folkeregister, bank osv. Ikke giv ham en nøgle til det nye sted. Så må han vel indse, at han ikke bor sammen med dig længere....

Du kan åbenbart ikke regne med nogen form for praktisk deltagelse fra manden....

Jeg er bundet på hænder og fødder når det kommer til at leje en bolig uden at han ved det.

Hans forældre står for ALT økonomisk, min kæreste henter penge ude hos dem 2 gange om måneden og så ordner de så alt med kontoer osv.

Jeg føler virkelig at han har krammet på mig.

Anmeld

25. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg tror måske at der er en del af mig der håber på at svaret er et sted.

Jeg ville SÅ gerne slutte det hele, men jeg har ingen steder at tage hen og jeg kan ikke få ham til at gå.

Hvis bare jeg havde en skytsengel der kunne stå ved min side og hjælpe mig..

Øv, det er virkelig noget rod du har dig der  

Du har din egen indkomst?

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Øv, det er virkelig noget rod du har dig der  

Du har din egen indkomst?

Jeg er på kontanthjælp på grund af sygdom.

Min kærestes forældre sidder på begge vores penge. Der bliver givet penge 2 gange om måneden i håb om at økonomien kunne redde vores forhold, men nu sidder jeg jo i saksen fordi jeg ikke kan røre mine egne penge.

Anmeld

25. maj 2011

bette

jamen de har da ingen ret til at ha dine penge.. 

gå ned i banken og be dem om at oprette en ny konto, som kun du har kort til. og så få dem til at sætte din kontanthjælp derind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.