Det nye pilgrim smykke <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Loa

Rosa skriver:

Du skriver jo at det er en "modedille" at fejle noget - som om det er noget folk kan vælge til og fra som modetøj, ikke? Det er måske lidt nedladende i forhold til dem som sidder med diagnoserne og sygdommene. 

Ja det er nok bare min opfattelse.....

Syntes bare ind i mellem jeg læser at folk næsten prøver at få en eller anden diagnose...... (Nu vil jeg ikke nævne navne.....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

babyonboard

Du har da også ret til din mening , men syntes du skulle skamme dig over at sige sådan noget. Du ved tydeligvis ikke hvad det er og det kan da godt være nogen bruger det som en undskyldning det ved jeg ikke noget om, men så skulle de også skamme sig.  

Anmeld

26. maj 2011

babyonboard

Men hvis man skulle få lyst til at vide noget om hvad det er man støtter kan man jo besøge deres hjemmeside www.adhd.dk.

Jeg syntes i hvertfald det er skræmmende at der sidder et barn i hver klasse i folkeskolen som lider af ADHD men som ikke får den rigtige hjælp eller hvor det ikke bliver opdaget for det kan have store konsekvenser for barnets fremtid. 

Anmeld

26. maj 2011

ønskebørn74

Loa skriver:

Okay det er selvfølgelig fair nok at støtte ADHD... Det kan jeg sagtens se.... Men syntes bare jeg opfatter at det nærmest er blevet en mode dille at fejle noget...... Alt bliver undskyldt med man enten har OCD, PCO, ADHD, DAMP, depression og hvad ved jeg.....

En mode dille ikke at kunne få børn og være insulin resistent... Du må sgu godt få min "mode dille" PCO... Jeg har mistet 3 børn fra uge 16 - uge 24, haft 2 biokemiske graviditeter og har nu kæmpet for at få et barn uden held i 10år... Føj for en lorte kommentar...... Før du braldrer sådan noget af, så prøv lige at undersøge hvad det betyder......

Anmeld

26. maj 2011

ønskebørn74

Rosa skriver:

Avs - det blev jeg faktisk lidt ked af, det der...  Jeg kender absolut ingen der synes at det er fedt at blive stemplet med en diagnose - og da slet ikke dem du nævner der. Tværtimod. 

Helt enig...... Har lige skrevet hvad PCO har betydet i mit tilfælde... Hun ved hvist ikke hvor lorte en sygdom det er...

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

MinNoah skriver:

spørger muligvis dumt.. men hvorfor vil man have et smykke med sin sygdom stående på??

Altså hvad med folk der har alle mulige andre lidelser, der går man da ikke rundt og "er stolt af det"

Er ikke ondt ment... men må indrømme jeg smiler lidt ved tanken om folk i fremtiden går rundt med "panikangst", "depression" osv på deres smykker

Jeg tror absolut ikke, at det handler om at skilte med, at man er syg. Men derimod om at vise, at man støtter en god sag og gør andre opmærksomme på den!!

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

Loa skriver:

Okay det er selvfølgelig fair nok at støtte ADHD... Det kan jeg sagtens se.... Men syntes bare jeg opfatter at det nærmest er blevet en mode dille at fejle noget...... Alt bliver undskyldt med man enten har OCD, PCO, ADHD, DAMP, depression og hvad ved jeg.....

Jeg håber virkelig, at du fik skrevet det inden du fik tænkt dig om!! Jeg tror folk som fejler alvorlige sygdomme bliver rigtig ked af det, når de læser den kommentar!!

Anmeld

26. maj 2011

ønskebørn74

Lisbeth1985 skriver:

Jeg håber virkelig, at du fik skrevet det inden du fik tænkt dig om!! Jeg tror folk som fejler alvorlige sygdomme bliver rigtig ked af det, når de læser den kommentar!!

Jepper og rasende!!!

Anmeld

26. maj 2011

morNov2010

hc=k skriver:

Det er DAMP.. Damp er det gamle ord for det

Ikke fordi det betyder noget, men det er faktisk ikke helt rigtigt

DAMP er følgende diagnoser lagt sammen: ADHD, motoriske vanskeligheder og perceptionsvanskeligheder.

Grunden til man ikke bruger ordet DAMP mere, er fordi man følger den internationale diagnose klassificering.

Anmeld

26. maj 2011

Loa

Lisbeth1985 skriver:

Altså nu skriver jeg det ud fra de ting jeg oplever/læser herinde, så jeg gider da overhovedet ikke undskylde eller forklare mig fordi andre ikke er enige....... Vil du virkelig gerne have jeg nævner navne da? Når man opretter et indlæg med at man man tror man harPco og så relativt kort tit efter et med man nok har ADHD, så kan jeg da ikke lade være og tænke på om man bare gerne VIL fejle noget? Altså jeg er da sikker på der er flere der rent faktisk fejler disse ting, det nægter jeg da overhovedet ikke, men udfra flere indlæg undre jeg mig bare over det lyder som om nogen nærmest leder efter tegn/symptomer på en sygdom......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.