Wimmie skriver:
Nu kan jeg så forsikre om at det ikke er én bestemt debat der har affødt denne, men jeg synes jeg har set adskillige af dem herinde - og sjovt nok har jeg indtil videre ikke stødt på én eneste hvor vedkommende rent faktisk har fået at vide at hun nok har taget for meget på 
Og herregud, folk skal da have lov til at oprette debatterne lige så tosset de vil, men vi andre skal vel have samme ret til at oprette disse "undrende" debatter lige så tosset vi vil.
Og ja, nogle folk har sikker brug for mere anerkendelse end andre - personligt synes jeg bare godt det kan virke lidt... mærkeligt at man, når man godt ved at man ikke har taget for meget på, opretter en debat hvor man spørger om man har. Det har på mig samme effekt som når klassens mest slanke pige klager over at hun er for fed - kun for at blive mødt med kommentarer som "nej, du er da så tynd og lækker" - og den slags. - Ikke særlig fedt at være klassens tykke pige der 
Uanset hvordan det er ment, så kan det godt virke lidt som et hån mod de der virkelig har taget alt for meget på.
Selvfølgelig må man undre sig
Men måske også prøve at forstå på en eller anden måde. En ting er hvad man rent faktisk får at vide er normalt, men en anden ting er HVORNÅR man skal have taget for meget på
Det er der faktisk enormt begrænset vide om på nettet, og så kan 10 kilo i uge 30 måske ikke lyde af så meget, men hvis man nu pludselig finder ud af, at man tager et kilo på om ugen de sidste 10 uger, så er man jo pludselig lidt højere oppe. Og det har været noget, der for mig har været svært. At finde præcise tabeller for, hvor meget der er normalt hvornår. Jeg fandt en graf fra sunhedsstyrelsen og har selv måtte aflæse den meget nøje, hvilket faktisk har været ret svært. Især hvis man ikke skal tage lige så meget på som en normalvægtig mm. 
Og jeg tror ikke man skal opfatte det som en hån. Der er mange, der har forskruede selvbilleder. Jeg har en veninde, der er enormt slank og har en pæn krop, men hun har så lavt selvværd, at hun på ingen måde selv kan se det. Kan huske da hun med rædslen i stemmen måtte fortælle mig, at hun havde været ude og købe et par trusser i størrelse MEDIUM! Uha! Hun tror hun er tyk, og jeg ved, at hun har meget brug for bekræftelse for ikke at gå helt ned.
Så selvom det for os andre af og til kan virke ret fjoget, at en slank pige har brug for bekræftelse, så kan de jo have lige så meget brug for det og tro lige så lidt for mig selv. Jeg troede jeg var rigtig tyk, da jeg var 15-16 år. Først da jeg kom op og var 20 og rent faktisk blev overvægtig kunne jeg se, hvor forskruet mit selvbillede var.
Jeg blev da heller ikke, som overvægtig, sur på de slanke, fordi de - ligesom mig - havde brug for komplimenter. Jeg tror, at hvis man tager det som en hån, er det noget man må tillægge sig selv. Der er jo ikke nogen der opretter de debatter med det mål at håne overvægtige