Wimmie skriver:
Jaja, dette er bare lige et lille "opstød" og jeg får sikkert smæk for det, but here goes:
Jeg synes dagligt jeg læser herinde om gravide kvinder der bliver hys over deres vægt under graviditeten. Det er som om man forventer ikke at tage et kilo på selvom man er højgravid - eller måske højst et par kilo i hvert fald.
Har man slet ikke læst omkring graviditet og vægt i forvejen? Ved man slet ikke at det er helt normalt at tage på, og at man, hvis man er normalvægtig, gerne må tage 10-15 kilo på?
Ved man ikke at baby + fostervand + moderkage også vejer, så det ikke er rent fedt man går og tager på?
Jeg kan da godt forstå man bekymrer sig lidt over måske at tage for meget på og hvad det gør ved éns krop (det gør jeg da også selv), men her bliver oprettet debat på debat om at man er i panik over hvert kilo der ryger på - og oftest synes jeg så det viser sig at vedkommende faktisk har taget langt under det gennemsnitlige på 
Vi kvinder er besatte nok af vores vægt i forvejen, og jeg synes der er stor tendens til herinde at poste "gæt hvad jeg vejer"-debatter og "Har jeg ikke taget alt for meget på?"-debatter (ofte startet af slanke sylfider uden noget at bekymre sig om)
Hvorfor denne besættelse af anerkendelse? Er det fordi man er stolt af sin krop og gerne vil vise den frem, men janteloven siger at man ikke må vise hvor stolt man er, så man nedgør sig selv for at få andre til at booste selvtilliden?
Eller er det for at strø salt i såret på de der rent faktisk vejer for meget og har taget alt for meget på i graviditeten?
Nå nå da! Jeg er en af dem der har haft spurgt, om jeg har taget for meget på. Jeg vil gerne tage max 15 kilo på, og ved du hvorfor? Fordi jeg har været fed og har været alt alt for meget, og fordi jeg var igennem et stort vægttab lige inden min graviditet, hvor jeg LIGE nåede at blive normalvægtig inden bettepigen havnede i mavsen.
Jeg synes faktisk, at dit indlæg virker rimelig dømmende. Der er nogen der er måske har brug for anerkendelse, og nogen der måske er hys, men vi er altså også nogen, som har haft massive problemer med vægten i en meget lang periode, og helst vil undgå at falde i samme fælde igen.
Jeg er i hvert fald ked af at blive kaldt hys blot fordi jeg er obs og bekymret. Jeg vil ikke skulle stå og tabe de samme knap 30 kilo igen efter lillepigen er født, for det var fucking hårdt, og jeg ville være ked af at skulle starte helt forfra. Derfor er jeg opmærksom og bekymret og absolut ikke hys.