15000 kr om måneden er dælme meget.. :O
Lige nu klarer vi os en voksen og et barn på en almindelig su uden tillæg eller andet for det kan jeg først få fra juli..
vi lever faktisk ganske fint, på trods af at vi kun har knap 4500kr om måneden efter skat..
hvis i ikke kan få det til at køre rundt med så mange penge, så bor i for dyrt, eller også handler i forkert..
Eva: jeg er helt enig med dig i at KH burde være ens for ALLE både gifte og samlevende.. hvis man ikke kan klare sig for mindst 26.000kr brutto, så er der dælme nogle steder der skal skæres ind..
Det er meget individuelt hvad der er meget for folk, og der er mange ting der har noget at sige, fx er det meget forskelligt hvad folk betaler i el, varme, vand, og alle de andre faste udgifter. Og vi bor altså så billigt som vi kan komme til, det er rent ud sagt et gammelt møghus vi bor i, og som sagt ville det være ligeså dyrt eller dyrere, hvis vi flyttede i lejlighed inde i byen (hvilket vi slet ikke kan, da vi har vores dyr, og heller ikke er interesseret i).
Og vi handler sq heller ikke for dyrt, vi handler langt det meste i Lidl, og handler kun de enkelte varer vi ikke kan få der i dyrere butikker, og så forsøger vi altid at jage de tilbud der nu end er. Så vi handler heller ikke forkert.
Og hvem f.... er du, at du tror du kan udtale dig om at vi enten bor for dyrt eller handler forkert? Du ved intet om os og vores situation, andet end hvad jeg har fortalt dig, og har netop fortalt dig at vi virkelig lever sparsommeligt, og det gør vi sq også.
Desuden kender jeg da masser af mennesker som ikke engang kan klare sig for det vi klarer os for, selvom DE også lever sparsommeligt, så tingene er altså ikke så sort/hvide, som du gør dem til. Man kan ikke bare sige at to mennesker SKAL kunne klare sig for 2 gange kontanthjælp, hvis fact er, at det KAN de ikke....