Kontanthjælp som samboende...er det bare mig...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.015 visninger
59 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Aves.

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Mor Christa

nu er jeg selv KH modtager, da jeg jo er på barsel, og gik fra en uddannelse ti lbarsel. kunne derfor ikke få penge på andre måder end gennem kommunen, og hjemme ved os ville det ikke holde hvis jeg ikke fik fuld KH.. Men jeg vil sige, at jeg synes der er et stort hul i loven dér.. Jeg er fuldstændig enig med dig - det er en mærkelig måde det er skruet sammen på nu.

Anmeld

20. maj 2011

9510

Eva. skriver:

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

Jeg er fuldstændig enig med dig, har også tit undret mig over at det kun gælder hvis man er gift

Anmeld

20. maj 2011

jydeinden

Altså der synes jeg jo så det er mere åndsvagt at man får mere i KH alt efter ens alder. Min kæreste får mere end jeg gør, fordi han er 4 år ældre end jeg er.

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

jydeinden skriver:

Altså der synes jeg jo så det er mere åndsvagt at man får mere i KH alt efter ens alder. Min kæreste får mere end jeg gør, fordi han er 4 år ældre end jeg er.

Men synes du man skal smide penge efter mennesker der lever sammen med en der tjener penge? det må da være lige for alle og vi har bare ikke råd til at blive ved som økonomien er i dk nu....jeg ville ønske reglen blev ændret og man så smed nogle penge efter børneinstitutioner, plejehjem og sygehuse..

Anmeld

20. maj 2011

Moar2011

9510 skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig, har også tit undret mig over at det kun gælder hvis man er gift

Skal lige være helt med hvis IKKE man er gift så får man fuld kontanthjælp, men hvis man ER gift eller bliver gift så får man IKKE kontanthjælp eller ???

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

Jeg har flere gange nævnt herinde, at jeg synes det er forkert at dem på kontanthjælp kan få fuld kontanthjælp, selvom de bor sammen med en.........når de som får pension bliver trukket, så snart de flytter sammen med en.

Det burde egentlig være ens og det ville egentlig være fair nok

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Babyklar skriver:

Skal lige være helt med hvis IKKE man er gift så får man fuld kontanthjælp, men hvis man ER gift eller bliver gift så får man IKKE kontanthjælp eller ???

Præcis...eller dvs hvis du er gift så modregnes der i din kh, og det gør at det for de fleste er meget lidt der kan modtages og samtidig er det jo med aktivering...mener man kun må få hvad der svarer til to gange kh og det er omkring 26.000kr tilsammen...

Hvorimod du kan modtage fuld kh selvom din kæreste tjner flere millioner..

Anmeld

20. maj 2011

jydeinden

Eva. skriver:

Men synes du man skal smide penge efter mennesker der lever sammen med en der tjener penge? det må da være lige for alle og vi har bare ikke råd til at blive ved som økonomien er i dk nu....jeg ville ønske reglen blev ændret og man så smed nogle penge efter børneinstitutioner, plejehjem og sygehuse..

jeg er enig i at der burde være flere penge til sygehuse mv. men jeg tror ikke at selv hvis man fandt dem som nasser på samfundet ( for dem er der nok nogen af) og man bad dem betale tilbage, så tror jeg ikke pengene ville gå til sygehuse mv.Jeg ville frygte det vil gå til at politikere kan få deres løn, eller efterløn.

men jeg tror bare det er en meget lille procentdel som tjener så meget at den ene part ville kunne forsøge begge, det kan vi i hvertfald ikke her i huset.

Havde jeg ikke kunnet få KH, og han få den "voksne" KH, så havde vi haft en meget stram økonomi, og den er ikke at råbe hurra af i forvejen.

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg har flere gange nævnt herinde, at jeg synes det er forkert at dem på kontanthjælp kan få fuld kontanthjælp, selvom de bor sammen med en.........når de som får pension bliver trukket, så snart de flytter sammen med en.

Det burde egentlig være ens og det ville egentlig være fair nok

Helt enig...og på lige fod med udregning af alle andre tilskud hvor det er hele husstandens indkomst der regnes ud fra...det andet fatter jeg slet ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.