Myrna skriver:
Hvad er dog det for noget fis
- Hvad med dem der ikke har fælles økonomi, bare fordi der bor sammen? Jeg er tilfældigvis på Kh, og hvis det var sådan at man ikke måtte modtage Kh, når man bor sammen med en -Så er der da nogen folk der ikke har en jordisk chance for at betale så meget som en telefon regning, eller en pakke bleer til sit barn? Synes både og, at det er OK når man er gift, for det er jo ingen der siger man skal giftes. Men vil folk nu også ha at man heller ikke kan flytte sammen længere, uden at skal miste det ene og det andet.. Eeeej ..
Sådan er det jo med pensionen
jeg vil blive ramt hårdt økonomisk, den dag jeg flytter sammen med en. Det er jeg så også forberedt på. Men jeg vil heller vælge en kæreste fremfor pengene.
Selvfølgelig skal man have det hele til at køre rundt. Så hvis der skulle ændres på noget, burde man gøre det på samme måde, som med pensionen. Nemlig sige at de første f.eks. 200.000 kr. er et fribeløb, og så var det, det der blev tjent udover, man kunne gå ind og kigge på. F.eks. ved at sige for hver 1000 kr. man tjener over de 200.000, bliver der trukket 1 % af kontanthjælpen eller noget i den stil. På den måde ville det blive indtægt-bestemt, i stedet for at sige at man max måtte have 2xkontanthjælp. Noget i stil med, når man f.eks. søger boligsikring.
Ja det er bare nogle tanker der kører rundt oppe i mit hoved, ved sgi ikke om det ville fungere i praksis

Men et er sikkert....jeg ville aldrig ønske for nogen, at de ville komme i voldsomt økonomiske problemer, man skal kunne leve. Så jeg forstår dig til fulde 
Anmeld