Kontanthjælp som samboende...er det bare mig...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

FrkT

Eva. skriver:

Prøv at læs hvad jeg skriver og hvad det her handler om frem for bare at læse hvad du tror der står og så beskrive din egen situation...det kan man vel næppe bruge til noget som helst og slet ikke når din beskrivelse ikke handler om det jeg skriver om...det er en ommer..

Jeg læser det du skriver, men forstår det stadig sådan. Men det er også okay, det er heldigvis ikke dig der laver lovgivningen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

SSL

Der er mange huller i DK's økonomi, hvis du spørger mig

- Folkepensionen  - hvorfor kan den IKKE frasiges? Mærsk manden (husker ikke det korrekte navn), har jo ikke behov for de penge, men han kan ikke frasige sig den.. Og når man har haft en god og høj stilling, får man helt automatisk en helt anden og højere pension, fordi der er nogle pensionsordninger, og det er rigtig fint, men så synes jeg det er lidt det samme som at fratage en mor til 2, retten til KH fordi hun er gift med en udlært murer.. Ka du følge mig? Og se ligheden.. Men sådan synes jeg bare at der er MANGE mange mange huller i DK og vores økonomi....

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

SSL skriver:

Der er mange huller i DK's økonomi, hvis du spørger mig

- Folkepensionen  - hvorfor kan den IKKE frasiges? Mærsk manden (husker ikke det korrekte navn), har jo ikke behov for de penge, men han kan ikke frasige sig den.. Og når man har haft en god og høj stilling, får man helt automatisk en helt anden og højere pension, fordi der er nogle pensionsordninger, og det er rigtig fint, men så synes jeg det er lidt det samme som at fratage en mor til 2, retten til KH fordi hun er gift med en udlært murer.. Ka du følge mig? Og se ligheden.. Men sådan synes jeg bare at der er MANGE mange mange huller i DK og vores økonomi....

Og ja, de huller skal der da tages fat i...alle-...

Anmeld

20. maj 2011

chael

Eva. skriver:

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

Det har skam været sådan. Det er ikke mere end 4 år måske 5 år siden det var sådan.

Også selvom man ikke var gift.

Men det er lavet om nu. Så man modtager fuld knt hjælp som forsørger.

Syntes det er fint sådan.

Tror administartionen koster langt flere penge, end bare at give alle det samme.

*Camilla 21+2

Anmeld

20. maj 2011

mortilflere

jeg for pension efter at jeg bor med bonden og det er noget for bandet svineri ...

jeg syntes ik de skal se på hvad den gifte samlever for i kontanthjælp , men det er grunden til jeg ik blev gift i sin tid vi havde ikke råd og kommunen var 7 år om at vudere min pension sag...

Anmeld

20. maj 2011

Myrna

Hvad er dog det for noget fis  - Hvad med dem der ikke har fælles økonomi, bare fordi der bor sammen? Jeg er tilfældigvis på Kh, og hvis det var sådan at man ikke måtte modtage Kh, når man bor sammen med en -Så er der da nogen folk der ikke har en jordisk chance for at betale så meget som en telefon regning, eller en pakke bleer til sit barn? Synes både og, at det er OK når man er gift, for det er jo ingen der siger man skal giftes. Men vil folk nu også ha at man heller ikke kan flytte sammen længere, uden at skal miste det ene og det andet.. Eeeej ..

Anmeld

20. maj 2011

Rebecca55

Carina1977 skriver:

Jeg har flere gange nævnt herinde, at jeg synes det er forkert at dem på kontanthjælp kan få fuld kontanthjælp, selvom de bor sammen med en.........når de som får pension bliver trukket, så snart de flytter sammen med en.

Det burde egentlig være ens og det ville egentlig være fair nok

Er helt enig...

Anmeld

20. maj 2011

M.O.A.R.

Eva. skriver:

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

Jo det mener jeg bestemt!

Vi er gift herhjemme og på kontanthjælp og får 18000 udbetalt som forsøgere. Min mands bror og hans kæreste er også på kontant hjælp nu, min svoger er lige blevet arbejdsløs og de får mere end os, hvilket jeg synes er forkasteligt. For lige så snart endten min mand eller jeg får et arbejde, misten den anden understøttelsen, og når det er så svært at få arbejde for tiden, er chancen for et godt betalt godt minimalt.

jeg synes det burde ligestilles!

Der er så mange mennesker der er par men alligevel snyder systemet med at far til børnene "bare" flytter adresse, og de bliver jo ikke tjekket. Så får mor, førhøjet børnetilskud, højere boligsikring osv. Jo der bliver sendt et brev ud hvor der skal underskrives om de oplysninger man selv har opgivet om din sitiuation er sande, det er alt Jeg synes ikke det kan være rigtigt.

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

Myrna skriver:

Hvad er dog det for noget fis  - Hvad med dem der ikke har fælles økonomi, bare fordi der bor sammen? Jeg er tilfældigvis på Kh, og hvis det var sådan at man ikke måtte modtage Kh, når man bor sammen med en -Så er der da nogen folk der ikke har en jordisk chance for at betale så meget som en telefon regning, eller en pakke bleer til sit barn? Synes både og, at det er OK når man er gift, for det er jo ingen der siger man skal giftes. Men vil folk nu også ha at man heller ikke kan flytte sammen længere, uden at skal miste det ene og det andet.. Eeeej ..

Sådan er det jo med pensionen  jeg vil blive ramt hårdt økonomisk, den dag jeg flytter sammen med en. Det er jeg så også forberedt på. Men jeg vil heller vælge en kæreste fremfor pengene.

Selvfølgelig skal man have det hele til at køre rundt. Så hvis der skulle ændres på noget, burde man gøre det på samme måde, som med pensionen. Nemlig sige at de første f.eks. 200.000 kr. er et fribeløb, og så var det, det der blev tjent udover, man kunne gå ind og kigge på. F.eks. ved at sige for hver 1000 kr. man tjener over de 200.000, bliver der trukket 1 % af kontanthjælpen eller noget i den stil. På den måde ville det blive indtægt-bestemt, i stedet for at sige at man max måtte have 2xkontanthjælp. Noget i stil med, når man f.eks. søger boligsikring.

Ja det er bare nogle tanker der kører rundt oppe i mit hoved, ved sgi ikke om det ville fungere i praksis

Men et er sikkert....jeg ville aldrig ønske for nogen, at de ville komme i voldsomt økonomiske problemer, man skal kunne leve. Så jeg forstår dig til fulde

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

kludder mudder....måske skulle den ligge på mere end 200.000.....nu er det mit hoved der ikke kan regne

Men det er også mere ideen i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.