Kontanthjælp som samboende...er det bare mig...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Aves.

mortilj skriver:

15000 kr om måneden er dælme meget.. :O

Lige nu klarer vi os en voksen og et barn på en almindelig su uden tillæg eller andet for det kan jeg først få fra juli.. vi lever faktisk ganske fint, på trods af at vi kun har knap 4500kr om måneden efter skat..

hvis i ikke kan få det til at køre rundt med så mange penge, så bor i for dyrt, eller også handler i forkert..

Eva: jeg er helt enig med dig i at KH burde være ens for ALLE både gifte og samlevende.. hvis man ikke kan klare sig for mindst 26.000kr brutto, så er der dælme nogle steder der skal skæres ind..

I hvert fald burde det være lige for alle...det andet giver bare ingen mening og ja, hvis man er dum nok ikke at forsikre sig gennem en a kasse, så må man da gå ud fra at man godt kan leve for meget lidt...og jeg ved godt at der er mennesker der ender på kh som er syge og ikke kan få dagpenge mere, det er ikke dem jeg mener..de burde fredes i klasse a...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

FrkT

Dustmuz skriver:

1000kr er bedre en intet..

Good luck with it all..

her sparer vi sammen til en ipad og et løbebånd (totalt pris samlet omkring 15-16.000)

Lækkert  Vi sparer ikke sammen til noget, bare en nødopsparing, som jeg VED bliver rar at have, da vi har en gammel bil, som er en nødvendighed....

Anmeld

20. maj 2011

Dustmuz

FrkT skriver:

Lækkert  Vi sparer ikke sammen til noget, bare en nødopsparing, som jeg VED bliver rar at have, da vi har en gammel bil, som er en nødvendighed....

opsparinger er altid dejlige at have

tjaa, biler er jo ikke altid de mest pålidlige når de bliver gamle hehe

Anmeld

20. maj 2011

FrkT

Dustmuz skriver:

opsparinger er altid dejlige at have

tjaa, biler er jo ikke altid de mest pålidlige når de bliver gamle hehe

Nemlig  Og det er ikke engang en oldningebil, den er "kun" fra 1997, men i forhold til størstedelen af de biler jeg ser på vejene, er den ældre..

Anmeld

20. maj 2011

Dustmuz

FrkT skriver:

Nemlig  Og det er ikke engang en oldningebil, den er "kun" fra 1997, men i forhold til størstedelen af de biler jeg ser på vejene, er den ældre..

i skal da have en gammel Pontiac Firebird eller Transam fra 70'erne..
De køre stadig rundt som orginal, de ruster ikke op og deres motorere er ikke til at kvæle.

ulempen ved disse biler er at de koster de samme som nye biler idag

Anmeld

20. maj 2011

FrkT

Dustmuz skriver:

i skal da have en gammel Pontiac Firebird eller Transam fra 70'erne..
De køre stadig rundt som orginal, de ruster ikke op og deres motorere er ikke til at kvæle.

ulempen ved disse biler er at de koster de samme som nye biler idag

Hehe, så ville jeg sq ærlig talt hellere have en ny, hvis jeg alligevel havde pengene  Men i det mindste er jeg da stolt over at vores bil er betalt, og at vi ikke skylder 100000 på den, som jeg kender mange der gør for deres biler.

Anmeld

20. maj 2011

Lullaby

Absolut. Synes også det andet er underligt.

Anmeld

20. maj 2011

Dustmuz

FrkT skriver:

Hehe, så ville jeg sq ærlig talt hellere have en ny, hvis jeg alligevel havde pengene  Men i det mindste er jeg da stolt over at vores bil er betalt, og at vi ikke skylder 100000 på den, som jeg kender mange der gør for deres biler.

Det er også en Kæmpe fordel ikke at have noget lån i sin bil, da det kan gøre det sværere at sælge den, eller hvis den skal skiftes ud..

Anmeld

20. maj 2011

SSL

Albertesmor skriver:

Hvem skal vurdere om det er lala eller seriøst?? hvorfor skal en eventuel kæreste til en mor der har et par børn med en anden forsørge hende det kan jeg ikke helt se pointen i.

Alternativt vil der blive flere enlige som alle skal have en bolig og det har samfundet ikke

Min veninde er flyttet sammen med sin kæreste, som IKKE er far tíl hendes dreng, hun har mistet friplads i drengen børnehave, hun har fået taget sin enlig forsørger SU og får hvad en alm. familiemor eller far ville få, og så blev hendes boligsikring også taget, så dvs. at idet hendes kæreste er flyttet ind, mister hun alt - så hvis man vil bo sammen må man vel se det som at pointen er at man er nødsaget toil at lave fælles økonomi - og dét er vel samme vej rundt når det så gælder KH? Ka' du følge mig? Ellers ville det jo bare bedre kunne betale sig for hende at gå på KH for den ændre de ikke fordi de ikke er gift, men ellers har de rørt ved alt nu? Dét hænger da heller ikkke sammen.. Ka du følge mig?

Anmeld

20. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

jeg har samme holdning som dig, der burde ik være forskel, om man er samboende eller gidt. reglerne burde være ens og det burde være efter hvad man tjener, så lige meget hvad, kan man maxs få op til det beløb.

det er det når folk for pension, for boligsekring, ja alt. sådan burde det også være med kontanthjælp, syns det er helt urimeligt det ik er sådan faktisk, det kunne spare samfundet så mange penge, og nu at danmark skal spare, ville det være et fint område..

jeg må så også indrømme, jeg tror og håber det kun er et spørgsmål om tid, hvornår det bliver indført og er kun rimeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.