Kontanthjælp som samboende...er det bare mig...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Moar2011

Eva. skriver:

Præcis...eller dvs hvis du er gift så modregnes der i din kh, og det gør at det for de fleste er meget lidt der kan modtages og samtidig er det jo med aktivering...mener man kun må få hvad der svarer til to gange kh og det er omkring 26.000kr tilsammen...

Hvorimod du kan modtage fuld kh selvom din kæreste tjner flere millioner..

wow ! .. sikke en forskel ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

der tænker at samfundet kunne spare rigtig mange penge hvis kontanthjælp var hustands indkomsbestemt...og ikke sådan at man kan modtage fuld kh hvis ikke man er gift...jeg synes ikke det giver mening, alt andet bliver beregnet og regnet med at man har fælles økonomisk ansvar når der gives tilskud...

Jeg synes dælme der er et hul der, som burde lukkes....hvad tænker I? burde det ikke regnes ud på hustand og samboende ligestilles med gifte, så vi kan spare ´nogle penge.....?

Hmm det kommer an på hvad kæresten tjener .

For eksempel får min kæreste 11.000 udbetalt , og det kan jo ikke forsørge os .. 

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

morethanperfect skriver:

Hmm det kommer an på hvad kæresten tjener .

For eksempel får min kæreste 11.000 udbetalt , og det kan jo ikke forsørge os .. 

Men derfor regner man jo netop med det der svarer til en dobbelt kh som er det man minimum kan leve for ud fra samfundets beregninger...

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Babyklar skriver:

wow ! .. sikke en forskel ..

Ja, det giver ingen mening, vel?

Anmeld

20. maj 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

Men derfor regner man jo netop med det der svarer til en dobbelt kh som er det man minimum kan leve for ud fra samfundets beregninger...

Åhh det forstår jeg ikke .. Heh .. Forstår ik hvad du mener så 

Anmeld

20. maj 2011

Moar2011

Eva. skriver:

Ja, det giver ingen mening, vel?

nej det synes jeg bestemt ikke.. synes det burde være enes om man er gift eller ikke gift..

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

jydeinden skriver:

jeg er enig i at der burde være flere penge til sygehuse mv. men jeg tror ikke at selv hvis man fandt dem som nasser på samfundet ( for dem er der nok nogen af) og man bad dem betale tilbage, så tror jeg ikke pengene ville gå til sygehuse mv.Jeg ville frygte det vil gå til at politikere kan få deres løn, eller efterløn.

men jeg tror bare det er en meget lille procentdel som tjener så meget at den ene part ville kunne forsøge begge, det kan vi i hvertfald ikke her i huset.

Havde jeg ikke kunnet få KH, og han få den "voksne" KH, så havde vi haft en meget stram økonomi, og den er ikke at råbe hurra af i forvejen.

Det handler jo ikke om at nasse, det handler om at samfundet giver penge til par som i virkeligheden ikke burde få andet end gifte par..dvs det der svarer til dobbet kh, omkring 26.000kr tilsammen....jeg synes det er helt urimeligt at par der er gift skal stå dårligere og så synes jeg faktisk ikke samfundet skal betale mere til par end det der er sat som minimum eksistensgrundlag...og det handler ikke om hverken din eller min økonomi, men sådan lidt mere overordnet og ud fra et syn om at vi trods alt står lige godt ellers kidt, når vi lever sammen med en og så det faktum at vi er på røven i dk og at mange lider under det...hvorfor skal par så hvor den ene tjner penge have penge fra samfundet...hvis de vel af mærke har mere end de 26.000kr brutto tilsammen...??

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Babyklar skriver:

nej det synes jeg bestemt ikke.. synes det burde være enes om man er gift eller ikke gift..

Ja og nu der er sat et minimums beløb som er kh...hvorfor skal det så ikke gælde alle og hvorfor ikke spare penge der..?

Anmeld

20. maj 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

Det handler jo ikke om at nasse, det handler om at samfundet giver penge til par som i virkeligheden ikke burde få andet end gifte par..dvs det der svarer til dobbet kh, omkring 26.000kr tilsammen....jeg synes det er helt urimeligt at par der er gift skal stå dårligere og så synes jeg faktisk ikke samfundet skal betale mere til par end det der er sat som minimum eksistensgrundlag...og det handler ikke om hverken din eller min økonomi, men sådan lidt mere overordnet og ud fra et syn om at vi trods alt står lige godt ellers kidt, når vi lever sammen med en og så det faktum at vi er på røven i dk og at mange lider under det...hvorfor skal par så hvor den ene tjner penge have penge fra samfundet...hvis de vel af mærke har mere end de 26.000kr brutto tilsammen...??

Nu forstår jeg hvad du mener ! 

Selvf. skal det være ens om man er gift eller ej . Syns ikke det burde gøre nogen forskel !

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

morethanperfect skriver:

Åhh det forstår jeg ikke .. Heh .. Forstår ik hvad du mener så 

Hvis du er gift og din mand tjener 25000kr så kan du modtage 1000kr i kh, da en kh er på 13.000 kr og man max kan få det der svarer til to kh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.