Vores kæledyr - særlige ting der gør dem specielle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

mariamiss6

isabellamor skriver:

DET ER DA ALT FOR SEJT... 

Ja ikke :D

Det synes jeg også.... Desværre knuste jeg vidst hans hjerte For da jeg flyttede i denne lejlighed måtte jeg ikke have nogen dyr, overhovedet... Og lejligheden skulle jeg jo bruge, for jeg var gravid med vores første, og jeg kunne altså ikke bo i sommerhus med min far, min kæreste og en lille baby... Anyways, Jason og Dorit fik jeg min søster overtalt til at tage, og der gik ikke mange sekunder før han gav sig til at skide over hele hytten og ALDRIG ude eller i kattebakken... Det var meget tydeligt at han hadede det hus, og sked ved siden af bakken i REN protest... Så det endte selvfølgelig med at min søster måtte aflive ham...

Jeg var ellers MEGET glad for den kat, og MEGET stolt af vores fælles arbejde med de sociale kompetencer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

.....

Vores kat er meget speciel pga. personligheden. Han kan være utrolig stædig, og han VIL have sin vilje, hvis der er noget der ikke passer ham. Han bliver hurtig fornærmet hvis man kommer til at vække ham når han sover. Han er utrolig kærlig når han er i sit glade hjørne, og selvom man sidder med sin computer på lårene i sofaen, så insitere han altid på at han stadigvæk kan ligge der, så han maser sig altid ned foran computeren, så han kan ligge hos én. Han har engang præsteret at komme til at rive mig i håret, da han lå øverst på sofaen, og skulle strække sig..han blev dog selv lige så forskrækket som mig da han hev mig i håret... Han har også engang gået ovenpå mit hovede, da jeg lå ned i sofaen og så fjernsyn, og han SKULLE altså forbi den vej, så jeg blev lige trampet på . Han fanger ikke mus, selvom han elsker at være udenfor..dog har han præsteret at fange en lille bitte mus i vores have, som han var MEGET stolt af at han havde fanget den. Han elsker af en eller anden grund at få sig en lur, hvor han ligger på gulvet ALTID halvt liggende på computer ledningerne..
I Sommeren sidste år, fandt jeg ham hver morgen ligge og sove i vores badekar , det må åbenbart være dejlig køligt..hvis der lå nogen sokker som ikke var smidt til vask endnu ude på badeværelset, skulle han også lige ligge og sove på dem . Han puffer til os og miaver højt hvis han vil have opmærksomhed, og så elsker han simpelthen at blive nusset især af min kæreste. Kan fortælle mange sjove ting endnu, men må vidst hellere stoppe nu . Han er helt sort, og så synes jeg nogen gange at han minder mig om en puma..så måske har han været det i sit tidligere liv

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Katte er glimrende telepater..faktisk nogle af de mest framragende på jorden.
Jeg har altid kommunikeret med mine katte telepatisk, men nogle er naturligvis ikke helt så veludviklede som andre.
Men det er ret let at kommunikere med dem i billeder.
Så når du har bedst jason om at hente Dorit, har du samtidigt sendt ham et billede af hende og et spørgsmålstegn, uden du har vidst det, og det har han så modtaget klokkerent og har fattet beskeden.

Felix her i huset er også en stor telepat, og når der er noget han vil have jeg skal gøre, kommer han hen og sætter sig og glor på på mig, og pling, så komemr der et billede frem af madskål, tissegrusbakke eller hvad det nu kan være.

Elvis derimod er ikke helt så smart til det, men vi arbejder på det, og han er så småt ved at lære at forstå fidusen i kommunikationen med mennesker. Men da han er meget verbal, så har han ofte mere focus på lyde end tanker.

Vi havde i mange år en stor europæisk perser ved navn Pjuske.
Han var super telepat. Hvis han var ude og det var ved at være sengetid, så skulle jeg blot sende en tanke ud til ham, at hvis han ville ind inden vi gik i seng..så var det NU!
Og så gik der gerne ikke meget mere end 5 min før han bankede på døren og ville ind.

Ligeledes hvis han var blevet lukket inde et eller andet sted og havde ligget og sovet og så vågnede op og ville ud, så fik man også denne her følelse af: Pling! Hvor er Pjuske...han vil ud!
Så ja..katte styrer os langt mere end vi er klar over rent telepatisk

Altså, jeg kan ikke sige at jeg tror fuldt og fast på den slags, men jeg tror helt 100% på at jeg har haft en særlig form for samtale med alle mine dyr. Inklusive en lånehund jeg havde en gang imellem..

Og jeg vidste godt at katte var specielle, på sådan en helt, ja, speciel måde hehe... Man kan se det på især dem der har en stærk personlighed, og især dem som på en eller anden vis er dominante i sin adfærd, både over for mennesker og dyr. Er bare min personlige observation heheh...

Anmeld

20. maj 2011

SussieThyssen

Mut skriver:

Vores kat er meget speciel pga. personligheden. Han kan være utrolig stædig, og han VIL have sin vilje, hvis der er noget der ikke passer ham. Han bliver hurtig fornærmet hvis man kommer til at vække ham når han sover. Han er utrolig kærlig når han er i sit glade hjørne, og selvom man sidder med sin computer på lårene i sofaen, så insitere han altid på at han stadigvæk kan ligge der, så han maser sig altid ned foran computeren, så han kan ligge hos én. Han har engang præsteret at komme til at rive mig i håret, da han lå øverst på sofaen, og skulle strække sig..han blev dog selv lige så forskrækket som mig da han hev mig i håret... Han har også engang gået ovenpå mit hovede, da jeg lå ned i sofaen og så fjernsyn, og han SKULLE altså forbi den vej, så jeg blev lige trampet på . Han fanger ikke mus, selvom han elsker at være udenfor..dog har han præsteret at fange en lille bitte mus i vores have, som han var MEGET stolt af at han havde fanget den. Han elsker af en eller anden grund at få sig en lur, hvor han ligger på gulvet ALTID halvt liggende på computer ledningerne..
I Sommeren sidste år, fandt jeg ham hver morgen ligge og sove i vores badekar , det må åbenbart være dejlig køligt..hvis der lå nogen sokker som ikke var smidt til vask endnu ude på badeværelset, skulle han også lige ligge og sove på dem . Han puffer til os og miaver højt hvis han vil have opmærksomhed, og så elsker han simpelthen at blive nusset især af min kæreste. Kan fortælle mange sjove ting endnu, men må vidst hellere stoppe nu . Han er helt sort, og så synes jeg nogen gange at han minder mig om en puma..så måske har han været det i sit tidligere liv

Hehe..katte har jo bestemt helt og aldeles deres egen mening om...deres egen betydning
ingen tvivl om det.
Felix her i huset er da også totalt ligeglad med hvem eller hvad han vader hen over hvis han vil hen, over eller op til/på noget..og hvis 9 kg kat så bare vader hen over maven på en..ja så træder de altså hårdt

Anmeld

20. maj 2011

.....

SussieThyssen skriver:

Hehe..katte har jo bestemt helt og aldeles deres egen mening om...deres egen betydning
ingen tvivl om det.
Felix her i huset er da også totalt ligeglad med hvem eller hvad han vader hen over hvis han vil hen, over eller op til/på noget..og hvis 9 kg kat så bare vader hen over maven på en..ja så træder de altså hårdt

Puha ja, de kan godt træde hårdt sådan nogen katte , jeg sidder altid med et tæppe under vores kat når jeg nusser ham, ellers kan kløerne godt gør rimelig ondt, når han lige skal kradse lidt fordi han synes det er så dejligt . Inden jeg var sammen med min kæreste, var jeg bange for katte..havde altid synes at de var lumske osv, men det er fordi jeg kun havde mødt sure katte vidst..smiler..men efter at jeg mødte min kærestes kat, så er jeg blevet helt vild med katte, den tog bare så godt imod mig , og vi miaver oftest til hinanden..aner ikke hvad mine miaver til ham betyder, men han reagere altid ved at miave lystigt tilbage

Anmeld

20. maj 2011

Isabella_mor

Har mopser lilla tunge..eller sort??

nej.. de har lyserrøde tunger. som de fleste hunde..

chow chow'er har blå tunger.. ved ikke lige hvilken hund der har sort tunge

de kan også se sådan ud, det er størstedelen af dem der ser sådan ud, det kaldes Fawn mops.. min er bare sort.. 

Anmeld

20. maj 2011

Rikke Houmøller Thaarup

SussieThyssen skriver:

Jeg synes vi skal have en omgang "kæledyr" igen, men denne gang synes jeg vi skal fortælle om hvad der gør DIT/DINE kæledyr anderledes end lige den art, race eller andet normalt er/kan.

Har du fx en hund der er ældre end Metusalem eller en pony, der er mindre end normalt..en undulat der kan synge første vers af "Dengang jeg drog afsted", et pindsvin der går på line eller sådan nogle pudsige ting..så fortæl om dem her.
Læg gerne billeder, videoklip, artikler eller andet ind.
Jeg tror det kunne være utroligt hyggeligt. 

Jeg vil lægge ud med vores Elvis.
Jeg tror han har en af de længste haler jeg nogensinde har set hos en kat.
Jeg har haft katte hele mit liv, og jeg har haft mange, men Elvis slår alle rekorder i længder af kattehaler. Den er 32 cm lang...så lang at vi tror han bestemt må have været Lemur i et tidligere liv.

Til eksempel kan jeg fortælle at Felix vores anden kats hale er 23 cm og den ligner en hel normal gennemsnits kattehale.

Se bare..og prøv at måle jeres egen..er der nogen, der kan slå de 32 cm???

Kærligst
Sussie

Jep.. 33-34 cm

Min kat Gucci er speciel fordi han er af fin afstamning.
Han hedder rigtigt Harmakhets Era. Og er søn af Baltazar og Frk. Smirnoff som begge er præmiekatte.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

Steph_Laurits

SussieThyssen skriver:

Øv sikke da en idiot. (og jeg siger ellers sjældent den slags stærke ord om folk, men når det gælder dyr og deres velfærd, så har jeg en meget kort lunte)

Det er et MEGET korrekt ord om ham

Anmeld

20. maj 2011

SussieThyssen

Mut skriver:

Puha ja, de kan godt træde hårdt sådan nogen katte , jeg sidder altid med et tæppe under vores kat når jeg nusser ham, ellers kan kløerne godt gør rimelig ondt, når han lige skal kradse lidt fordi han synes det er så dejligt . Inden jeg var sammen med min kæreste, var jeg bange for katte..havde altid synes at de var lumske osv, men det er fordi jeg kun havde mødt sure katte vidst..smiler..men efter at jeg mødte min kærestes kat, så er jeg blevet helt vild med katte, den tog bare så godt imod mig , og vi miaver oftest til hinanden..aner ikke hvad mine miaver til ham betyder, men han reagere altid ved at miave lystigt tilbage

LOOOL

Hvor hyggeligt..og godt du fik ændret dit syn på katte

Anmeld

20. maj 2011

SussieThyssen

isabellamor skriver:

nej.. de har lyserrøde tunger. som de fleste hunde..

chow chow'er har blå tunger.. ved ikke lige hvilken hund der har sort tunge

de kan også se sådan ud, det er størstedelen af dem der ser sådan ud, det kaldes Fawn mops.. min er bare sort.. 

Det er sjovt..for de fleste asiatiske hunde- og katteracer har enten blå eller sorteblå tunge...specielt en af dem har en sort tunge..jeg kan ikke lige huske hvad den hedder...hmmm...men det er også en asiatisk, ret uldet hunderace..dog ikke Chow..har selv haft en sådan blanding...hmm..skal lige se om jeg kan få fundet frem til hvad den hedder..og så vender jeg lige tilbage med det.
Den europæiske perser, som ikke er spor europæisk men asiatisk har også tit lilla eller lyserød tunge med sorte eller blå pletter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.