Vores kæledyr - særlige ting der gør dem specielle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.864 visninger
119 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

SussieThyssen

Jeg synes vi skal have en omgang "kæledyr" igen, men denne gang synes jeg vi skal fortælle om hvad der gør DIT/DINE kæledyr anderledes end lige den art, race eller andet normalt er/kan.

Har du fx en hund der er ældre end Metusalem eller en pony, der er mindre end normalt..en undulat der kan synge første vers af "Dengang jeg drog afsted", et pindsvin der går på line eller sådan nogle pudsige ting..så fortæl om dem her.
Læg gerne billeder, videoklip, artikler eller andet ind.
Jeg tror det kunne være utroligt hyggeligt. 

Jeg vil lægge ud med vores Elvis.
Jeg tror han har en af de længste haler jeg nogensinde har set hos en kat.
Jeg har haft katte hele mit liv, og jeg har haft mange, men Elvis slår alle rekorder i længder af kattehaler. Den er 32 cm lang...så lang at vi tror han bestemt må have været Lemur i et tidligere liv.

Til eksempel kan jeg fortælle at Felix vores anden kats hale er 23 cm og den ligner en hel normal gennemsnits kattehale.

Se bare..og prøv at måle jeres egen..er der nogen, der kan slå de 32 cm???

Kærligst
Sussie

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

LRJ

SussieThyssen skriver:

Jeg synes vi skal have en omgang "kæledyr" igen, men denne gang synes jeg vi skal fortælle om hvad der gør DIT/DINE kæledyr anderledes end lige den art, race eller andet normalt er/kan.

Har du fx en hund der er ældre end Metusalem eller en pony, der er mindre end normalt..en undulat der kan synge første vers af "Dengang jeg drog afsted", et pindsvin der går på line eller sådan nogle pudsige ting..så fortæl om dem her.

Jeg har haft katte hele mit liv, og jeg har haft mange, men Elvis slår alle rekorder i længder af kattehaler. Den er 32 cm lang...så lang at vi tror han bestemt må have været Lemur i et tidligere liv.

Til eksempel kan jeg fortælle at Felix vores anden kats hale er 23 cm og den ligner en hel normal gennemsnits kattehale.

Kærligst
Sussie

Hvor er han stor nu bliver han os snart et år
og sjovt hans hale er blevet så stor

men kino's hale er omring 20 cm

Kino er speciel ved at han har valgt at give mennesket en ny chance og ikk flygte så snart han se en, da jeg fandt ham var han så tøj at man kunne se hoftehullerne, og han var smurt ind i blod, jeg tog ham til dyrlægen og de forsøgte ihærdigt sammen med politiet at finde de mennesker der havde gjort det mod ham, men de fandt dem ikke.. og selvom han har været udfor mennesker har været onde, så er han vild med os, undtaget Julie Hov og så han er på størrelse med en Main coon, hvilket ikke er normalt for alm røde katte

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Sikke en flot kat!

Mine dyr synes jeg er specielle, fordi de ER specielle Jah det var en flot formulering hehe. Men jeg har en kongepython og et pindsvin

Mange tror at pindsvin stikker, men man kan sagtens holde dem uden problemer, kun hvis hun bliver bange og ruller sig sammen, stikker hun.

Og selvom man bestemt skal respektere krybdyr og acceptere at de er utilregnelige, så har jeg aldrig nogensinde haft problemer med min lille python - hun har aldrig bidt ( 7 9 13)

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Lone H. skriver:

Hvor er han stor nu bliver han os snart et år
og sjovt hans hale er blevet så stor

men kino's hale er omring 20 cm

Kino er speciel ved at han har valgt at give mennesket en ny chance og ikk flygte så snart han se en, da jeg fandt ham var han så tøj at man kunne se hoftehullerne, og han var smurt ind i blod, jeg tog ham til dyrlægen og de forsøgte ihærdigt sammen med politiet at finde de mennesker der havde gjort det mod ham, men de fandt dem ikke.. og selvom han har været udfor mennesker har været onde, så er han vild med os, undtaget Julie Hov og så han er på størrelse med en Main coon, hvilket ikke er normalt for alm røde katte

Eiii dejlig, dejlig misse
Ja utroligt..som tiden går.
Har svært ved at forstå at den lille bitte killing er en stor flot misse på 5 kg.
Men han er stadig verdens kærligste og mest legesyge kat

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Katte87 skriver:

Sikke en flot kat!

Mine dyr synes jeg er specielle, fordi de ER specielle Jah det var en flot formulering hehe. Men jeg har en kongepython og et pindsvin

Mange tror at pindsvin stikker, men man kan sagtens holde dem uden problemer, kun hvis hun bliver bange og ruller sig sammen, stikker hun.

Og selvom man bestemt skal respektere krybdyr og acceptere at de er utilregnelige, så har jeg aldrig nogensinde haft problemer med min lille python - hun har aldrig bidt ( 7 9 13)

Eiii du har et pindsvin...vildt..jeg elsker pindsvin..hvordan kan det være du har det?

Jeg har været gennemgangsplejemor for pindsvineuger..og de kræver godt nok pasning.
Vil ikke undlade at slå et slag for "Pindsvinevennerne i Danmark"..en lille organisation, der gør hvad de kan for at hjælpe danske pindgrise i nød. Vil I gøre en god gerning så støt dem ved at blive medlem..vores pindsvin er hårdt trængte og de få pindsvine internater der findes, trænger seriøst til økonomisk støtte.

Og nej..pindsvin stikker ikke...undtagen hvis de er bange, som du siger  

Anmeld

19. maj 2011

Sitrani

Katte87 skriver:

Sikke en flot kat!

Uh! Kan man have pindsvin som kæledyr?

jeg mener, er det en du har "taget til fange" ude fra naturen af, eller? Eeeelsker pindsvin.. de er så nuttede!

Anmeld

19. maj 2011

LRJ

SussieThyssen skriver:

Eiii dejlig, dejlig misse
Ja utroligt..som tiden går.
Har svært ved at forstå at den lille bitte killing er en stor flot misse på 5 kg.
Men han er stadig verdens kærligste og mest legesyge kat

Ja da i hentede ham var han micro men 5 kg allerede, så kan jeg regne ud han os er blevet høj, for han ser bestemt ikke tyk ud

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

SussieThyssen skriver:

Eiii du har et pindsvin...vildt..jeg elsker pindsvin..hvordan kan det være du har det?

Jeg har været gennemgangsplejemor for pindsvineuger..og de kræver godt nok pasning.
Vil ikke undlade at slå et slag for "Pindsvinevennerne i Danmark"..en lille organisation, der gør hvad de kan for at hjælpe danske pindgrise i nød. Vil I gøre en god gerning så støt dem ved at blive medlem..vores pindsvin er hårdt trængte og de få pindsvine internater der findes, trænger seriøst til økonomisk støtte.

Og nej..pindsvin stikker ikke...undtagen hvis de er bange, som du siger  

"Pindsvinevennerne i Danmark" gør bestemt et godt stykke arbejde!

Jeg har også altid været helt forelsket i dem - men jeg vidste jo også at danske pindsvin var fredede. Men man må gerne holde afrikanske hvidbuede dværgpindsvin Så da min kæreste og jeg så hende på Rødovre reptil messe (de har også pattedyr ..) sidste år, var vi helt solgte

Anmeld

19. maj 2011

SussieThyssen

Lone H. skriver:

Ja da i hentede ham var han micro men 5 kg allerede, så kan jeg regne ud han os er blevet høj, for han ser bestemt ikke tyk ud

Han er ikke så høj...men laaang LOL..og ja..meget slank..og btw..nej..han kan stadig ikke sige miav

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

STN skriver:

Uh! Kan man have pindsvin som kæledyr?

jeg mener, er det en du har "taget til fange" ude fra naturen af, eller? Eeeelsker pindsvin.. de er så nuttede!

Nej det har jeg dog ikke hehe. Danske pindsvin er meget større og mørke - og ja fredede

Min lille gris er et afrikansk hvidbuet dværgpindsvin, som er helt lovligt at holde i Danmark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.