R&N skriver:
Jeg har ikke læst hele tråden, så ved ikke om der er kommet svar på det. Men som gravid frarådes det at tage ibuprofen, ipren osv, samt kodimagnyler. Den eneste smertestillende er paracetamol(panodil, pamol,pinex)
Jeg har ikke læst hele tråden, men skønt emne for jeg er også MEGET i tvivl.
Jeg havde MANGE smerter i uge 13 og ringede til vagtlægen. Han sagde jeg skulle tage to panodil og en iphren - jeg var ikke helt overbevidst så jeg spurgte om han var HELT sikker på at jeg måtte spise det, så ringede han og talte med en gynækolog og vendte så tilbage og sagde at jeg IKKE måtte spise Iphren men kun panodil. Nogle uger efter på jobbet fik jeg voldsom hovedpine og ville tage en pinex (fik at vide af lægen de indeholdt det samme som panodil) hvorefter en kollega siger, at jeg IKKE må spise panodil/pinex men skal spise en Iphren, det havde hendes læge sagt under hendes graviditet for et år siden.
Jeg er derfor også meget i tvivl om hvad man må tage og ikke må. Jeg prøver naturligvis at holde mig helt fra det, men døjer meget med migræne, så det kan ikke altid undgås at skulle tage piller :-(
Anmeld