Pas på med Ipren og Ibuprofen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Louisiana

R&N skriver:

Hej;-)Hvis man læser i medicinbogen står der ingenting om at ibuprofen er skadeligt når man forsøger at blive gravid, det er altså ikke evidensbaseret viden(endnu), derfor har din sygeplejerske handlet helt korrekt;-)Men når man så bliver gravid, så anbefales det at man tager paracetamol somSmertestillende, hvis man har behov for det. Det er mærker som pinex, panodil og pamol.Ved ikke om jeg fik skrevet det så forståeligt, ellers må du lige sige til;-)Knus Renée - sygeplejerske.

Det synes jeg ikke hun har, når hun ved vi er igang med at prøve at blive gravid, for der går jo lige noget tid inden man opdager den er der. Så der var risiko for, at jeg tog dem under graviditet. Og så burde hun i det hele taget have informeret mig.

Har der ikke lige været en masse i nyhederne om, at panodiler kan være skadelige for drengebørn under graviditeten?

Og tak for, at du gav lidt ekspert-oplysninger om emnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Louisiana

Nalle skriver:

Det siger de også på apoteket til en, hvilken uger du ikke må ta' dem i

Det var godt  Men de har aldrig spurgt mig, om jeg var gravid, når jeg har købt dem...

Anmeld

18. maj 2011

Nessie

Bshizzle skriver:

Nu har jeg ALTID været modstander af at ta smertestillende, lige indtil den dag jeg var ude for en ulykke hvor jeg fik kroniske smerter.
Jeg har så i over 3 år måtte leve med at ta stærke smertestillende i alle arter ( ja.. var igennem et pille helvede, for at finde ud af hvad der kunne hjælpe mig ).

Men her i sommers var kæresten meget enig om at mine smerter skulle jeg acceptere og leve med.. og bare ta og slappe af og måske ta en morfar flere gange om dagen.. fordi vi VILLE ha et barn !!
.. Så jeg begyndte at skære ekstrem meget ned for pillerne ( uden lægen da viste det.. .. for han syntes det var dumt af os eftersom jeg har piskelsmæld og mange smerter ).
Men efter jeg var nede på få piller om ugen, DA blev jeg gravid..!!
- Dette tog os over ½ år..!!

Men jeg tror osse mange af de piller gjorde at vi ikke kunne blive gravid med det samme, da pillerne har en bevirkning som det du beskriver.

Mit spørgmål er.. Hvis man så er gravid, hvilke smertestillende skal man så ta.. og som IKKE skader fosteret?

Ja, jeg har været ude for lidt af det samme. Gik på smerteklinik, og bad om smertestillende der ikke ville påvirke en graviditet. Fik ordineret noget rimelig kraftigt smertestillende, men troede jo på lægen.
VI har været i fertilitetsbehandling, og lykken var stor, da jeg blev gravid ved 2. ægoplægning.

Men, men, men..... havde en MA, som blev fjernet i uge 12. Jeg er selv overbevist om, at det var pga. medicinen, og tog derefter en kold tyrker.

Jeg har siden da kun taget almindelige Panodil Zap, og under min graviditet, tog jeg ingenting. Var kun på arbejde hver anden dag, og det gik ok.

(Har også piskesmæld)

Anmeld

18. maj 2011

Louisiana

Babywish1 skriver:

Årh nej..
Det kan jo så være derfor jeg lige har haft måtte få en abort
Jeh spiste ipren hverdag. Pga rygge, fik afvide at jeg skulle tage sådan en hverdag!! Men ihh. Hvorfor? Det jeg da ked af at læse..

Åh, det er jeg ked af at hører  

Det må en af sygeplejerskerne (eller snart sygeplejerske) der har skrevet i tråden, bedre kunne give et bud på, om det kan have haft indvirkning...

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

anetteb skriver:

er de ikke også for stærke til at man må tage dem under sin graviditet?  jeg tager ipren mod gigtsmerter, hvilket jo vil sige at de er heftige nok :-) 

Kan se du er gravid, du må helst ikke spise ipren...

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

Louisiana28 skriver:

Åh, det er jeg ked af at hører  

Det må en af sygeplejerskerne (eller snart sygeplejerske) der har skrevet i tråden, bedre kunne give et bud på, om det kan have haft indvirkning...

Hvad der har haft indvirkning er jo aldrig til at sige, men når man blir gravid er det altid en god ide at tjekke op på den medicin man tager om det er okay;-)

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

Louisiana28 skriver:

Det synes jeg ikke hun har, når hun ved vi er igang med at prøve at blive gravid, for der går jo lige noget tid inden man opdager den er der. Så der var risiko for, at jeg tog dem under graviditet. Og så burde hun i det hele taget have informeret mig.

Har der ikke lige været en masse i nyhederne om, at panodiler kan være skadelige for drengebørn under graviditeten?

Og tak for, at du gav lidt ekspert-oplysninger om emnet

Har ikke lige hørt den med panodilen;-) men hvis man tager 2 panodiler en gang imellem så tvivler jeg stærkt på det kn skade, tror man skal op i nogle store mængder ;-)

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

Louisiana28 skriver:

Det var godt  Men de har aldrig spurgt mig, om jeg var gravid, når jeg har købt dem...

Jeg kan godt se problematikken lidt i det her.. For apotekspersonalet bør måske spørge om man er gravid, når man går ned og køber medicin. Men igen, så kan det også være en fornærmelse og blive spurgt om man er gravid, hvis man ikke er men bare har en tyk mave. Derfor synes jeg det er ens egen pligt at spørge ind til om det er ok at tage når man er gravid.Men hvis ens læge sp ordinerer noget medicin og han/hun udemærket godt ved at man er gravid, og gravide ikke må indtage det, så synes jeg bestemt det er for dårligt ;-)

Anmeld

18. maj 2011

Louisiana

R&N skriver:

Har ikke lige hørt den med panodilen;-) men hvis man tager 2 panodiler en gang imellem så tvivler jeg stærkt på det kn skade, tror man skal op i nogle store mængder ;-)

Det har du nok ret i

Fandt lige en tilfældig artikkel om det, så du kan læse om det. Og ellers er google din ven

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2010/09/16/panodil-kan-oge-risiko-for/index.xml

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

Louisiana28 skriver:

Det har du nok ret i

Fandt lige en tilfældig artikkel om det, så du kan læse om det. Og ellers er google din ven

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2010/09/16/panodil-kan-oge-risiko-for/index.xml

Tak for linket;-) men der står jo også at man skal ha taget demI mere end 4 uger, så det er jo mange piller;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.