Pas på med Ipren og Ibuprofen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

klmf

Louisiana28 skriver:

Jeg var selv lidt chokket over, at jeg slet ikke havde haft ægløsning, når alle tegnene havde været der.

Hun burde, om nogen, være opdateret med sådan nogle ting! Hele hendes funktion på rygcenteret var, at hjælpe patienter med hvilken slags smertestillende der passede bedst til dem..! 

Jeg tog det heller som du tvivlede på noget

Jeg er ikke sikker, men tror Pamol og Pinex er "sikre" endnu, men jeg ved det ikke.

Som sygeplejerske arbejder hun ud fra, hvad der kommer af information fra Sundhedsstyrelsen, det er den øverste myndighed og deres informationer hun skal forholde sig til. Hvis de ikke fraråder brug af Ibuprofen når man prøver at blive gravid, er hun ikke at klandre for at have rådgivet dig på den måde. Nogle gange kommer der en enkelt undersøgelse om et stof op uden at det betyder vores anbefalinger bliver ændret - det skal være eveidensbaseret i tilpas sikre undersøgelser til før det skal påvirke vores anbefalinger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Louisiana

lotchen skriver:

Som sygeplejerske arbejder hun ud fra, hvad der kommer af information fra Sundhedsstyrelsen, det er den øverste myndighed og deres informationer hun skal forholde sig til. Hvis de ikke fraråder brug af Ibuprofen når man prøver at blive gravid, er hun ikke at klandre for at have rådgivet dig på den måde. Nogle gange kommer der en enkelt undersøgelse om et stof op uden at det betyder vores anbefalinger bliver ændret - det skal være eveidensbaseret i tilpas sikre undersøgelser til før det skal påvirke vores anbefalinger

Okay, tak for info

Anmeld

18. maj 2011

klmf

Louisiana28 skriver:

Okay, tak for info

- men derfor ville hun da sikkert blive glad for at vide, at du har været bekymret, hvis du skal derned igen Om ikke andet så kan du måske snakke med en læge om det...

Anmeld

18. maj 2011

Louisiana

lotchen skriver:

- men derfor ville hun da sikkert blive glad for at vide, at du har været bekymret, hvis du skal derned igen Om ikke andet så kan du måske snakke med en læge om det...

Jeg vil ihvertfald lige tale med min gynækolog om det.

Jeg synes 6 stk Ipren + 6 stk Panodiler om dagen lyder af meget, når der er risiko for, at det forhindre ægløsning... Eller skal der mere til end det?

Sker der noget, hvis man spiser 2 af hver en gang i ugen f.eks?

Anmeld

18. maj 2011

klmf

Louisiana28 skriver:

Jeg vil ihvertfald lige tale med min gynækolog om det.

Jeg synes 6 stk Ipren + 6 stk Panodiler om dagen lyder af meget, når der er risiko for, at det forhindre ægløsning... Eller skal der mere til end det?

Sker der noget, hvis man spiser 2 af hver en gang i ugen f.eks?

Du er i hvert fald oppe på næsten max i døgndosis af begge præparater, så nok en rigtig god ide at få talt med en gynækolog, hun må kunne be- eller afkræfte hvad der er risiko for ift. ægløsning. Noget helt andet er at du skal være opmærksom på andre bivirkninger hvis du tager ibuprofen fast! Det er noget skrapt noget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.