Pas på med Ipren og Ibuprofen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Louisiana

Carina1977 skriver:

Hehe ja det siger jo ligesom sig selv, at du har haft mindst een ægløsning

Det ville da bestemt være en god ide lige at give hende et kald

Det er en kæmpe kamp at skulle tabe sig...det kender jeg alt til. men man ved jo at det er vigtigt, specielt hvis man har svært ved at blive gravid. Tror bare det nemt kan sætte en ud i en presset situation, og så er det altså ikke nemt at gennemføre et vægttab. Så kan sagtens følge dig. Håber det der pergotime, kommer til at virke, så du kan få gang i dine ægløsninger.

Lige nøjagtig, haha

Nej, det er virkelig hårdt at tabe sig  Gid det var lige så nemt, som at tage på

Tak, det håber jeg også!

Jeg vil hoppe i seng, er ved at være helt skældøjet af træthed

Sov godt, når du når så vidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Halbschön

Bshizzle skriver:

Nu har jeg ALTID været modstander af at ta smertestillende, lige indtil den dag jeg var ude for en ulykke hvor jeg fik kroniske smerter.
Jeg har så i over 3 år måtte leve med at ta stærke smertestillende i alle arter ( ja.. var igennem et pille helvede, for at finde ud af hvad der kunne hjælpe mig ).

Men her i sommers var kæresten meget enig om at mine smerter skulle jeg acceptere og leve med.. og bare ta og slappe af og måske ta en morfar flere gange om dagen.. fordi vi VILLE ha et barn !!
.. Så jeg begyndte at skære ekstrem meget ned for pillerne ( uden lægen da viste det.. .. for han syntes det var dumt af os eftersom jeg har piskelsmæld og mange smerter ).
Men efter jeg var nede på få piller om ugen, DA blev jeg gravid..!!
- Dette tog os over ½ år..!!

Men jeg tror osse mange af de piller gjorde at vi ikke kunne blive gravid med det samme, da pillerne har en bevirkning som det du beskriver.

Mit spørgmål er.. Hvis man så er gravid, hvilke smertestillende skal man så ta.. og som IKKE skader fosteret?

Jeg har ikke læst hele tråden, så ved ikke om der er kommet svar på det. Men som gravid frarådes det at tage ibuprofen, ipren osv, samt kodimagnyler. Den eneste smertestillende er paracetamol(panodil, pamol,pinex)

Anmeld

18. maj 2011

Nalle

Det siger de også på apoteket til en, hvilken uger du ikke må ta' dem i

Anmeld

18. maj 2011

Halbschön

Louisiana28 skriver:

Hvordan ved du med 100 % sikkerhed, at du har fået ægløsning? Jeg har mange gange haft tegn på ægløsning, men uden at have fået det (ved kun jeg ikke havde haft ægløsning fordi jeg blev scannet).

Nu er jeg en af dem, som har meget svært ved, at blive gravid, og jeg synes da ikke, at jeg vil skabe flere forhindringer for mig selv..! Sygeplejersken der ordinerede mig dem, gav mig besked på, at tage 6 stk om dagen fordelt over 3 gange. Det synes jeg er meget, især med den risiko!

Og gravide skal da ihvertfald nok SLET ikke satse!

Ja, der bliver advaret mod meget, men nogen ting skal man nok bare ikke spille russisk rulette med

Hej;-)Hvis man læser i medicinbogen står der ingenting om at ibuprofen er skadeligt når man forsøger at blive gravid, det er altså ikke evidensbaseret viden(endnu), derfor har din sygeplejerske handlet helt korrekt;-)Men når man så bliver gravid, så anbefales det at man tager paracetamol somSmertestillende, hvis man har behov for det. Det er mærker som pinex, panodil og pamol.Ved ikke om jeg fik skrevet det så forståeligt, ellers må du lige sige til;-)Knus Renée - sygeplejerske.

Anmeld

18. maj 2011

otlitrom

Carina1977 skriver:

Ok så vidt jeg kunne læse, indeholder panodil og pamol IKKE det samme  så måske er det ok med pamol?

Panodil, Pamol, Pinex, Arax... Alle har indholdsstoffet paracetamol og er kopipræparater. De er ens!

Kitty - forhåbentligt meget snart sygeplejerske

Anmeld

18. maj 2011

Carina1977

kitty skriver:

Panodil, Pamol, Pinex, Arax... Alle har indholdsstoffet paracetamol og er kopipræparater. De er ens!

Kitty - forhåbentligt meget snart sygeplejerske

Ok kiggede bare inde på apoteket.dk, og der var der forskel på hvad der var i dem. Der stod i hvert fald ikke samme navne i indholdsfortegnelsen. Men nu er jeg heller ikke sygeplejerske, så ved ikke om der er forskellige navne på paracetamol

Anmeld

18. maj 2011

otlitrom

Carina1977 skriver:

Ok kiggede bare inde på apoteket.dk, og der var der forskel på hvad der var i dem. Der stod i hvert fald ikke samme navne i indholdsfortegnelsen. Men nu er jeg heller ikke sygeplejerske, så ved ikke om der er forskellige navne på paracetamol

Hmm... det var da mystisk De apotekere har måske spist noget de ikke skulle

Anmeld

18. maj 2011

Anette&Sophia

er de ikke også for stærke til at man må tage dem under sin graviditet?  jeg tager ipren mod gigtsmerter, hvilket jo vil sige at de er heftige nok :-) 

Anmeld

18. maj 2011

Carina1977

kitty skriver:

Hmm... det var da mystisk De apotekere har måske spist noget de ikke skulle

Men jeg har lige været inde og tjekke, og jeg kiggede et forkert sted  kom til at kigge på tilsætningsstofferne, i stedet for de virksomme stoffer. Og der er jo forskel på tilsætningsstofferne, men det har jo ingen betydning i forhold til det virksomme stof....som jo ER paracetamol ved dem begge.

flover mig lige heheh  så huskede jeg jo alligevel rigtig i første omgang hehe.

Anmeld

18. maj 2011

Babywish1

Årh nej..
Det kan jo så være derfor jeg lige har haft måtte få en abort
Jeh spiste ipren hverdag. Pga rygge, fik afvide at jeg skulle tage sådan en hverdag!! Men ihh. Hvorfor? Det jeg da ked af at læse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.