Børn og kamphunde...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

malou

BellaT skriver:

Rottweileren er stadig frygtelig udskældt. På lige fod med kamphundene.
Men der er nu stor forskel på en rottweiler og en kamphund. En rottweiler (og andre racer) er ikke utilregnelige i samme grad som en kamphund KAN være. Det har altså ikke kun noget at gøre med en perfekt eller en dårlig opdragelse.
Jeg har min viden fra hundekyndige og læsning om hunde. Har undersøgt det nøje dengang vi skulle beslutte os for en hunderace.
Har lige set billeder af dine hunde. De er godt nok flotte.

Tak for de søde ord knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

Katjaro

Jeg er slet ikke til hund - men kat

Og der er desværre for mange hundeejere der ikke har styr på deres hund.

jeg stod for et par måneder siden og diskuterede med en kvinde der havde to cairn terrier (eller noget i samme stil) som ikke var i snor. Min datter var rædselsslagen - så jeg var nødt til at tage hende op. Jeg fortalte den dame at hun skulle tage sine tæppetissere og sætte i snor og holde dem langt væk fra min datter - og hvis hun ikke gjorde det skulle jeg nok sørge for at de ikke kom tæt på. Jeg var rødglødende - og hun fattede overhoved ikke at nogen kunne være bange for hendes "søde små " kræ.

Så nej - det er ikke kun muskelhunde der er et problem. Men jeg tør ikke sige til muskelhundens testosteronpumpede herre det samme som jeg gjorde til denne dame.

Jeg stoler hverken på muskelhundene eller deres ejere. Og hvis det ikke er den testosteronpumpede fyr der holder hunden med den spinkle pige - så ville jeg være sikker på at hun ikke kunne holde hunden hvis den gik amok.

Fordomsfuld??? klart - men jeg bryder mig bare ikke om dem.

hilsen katja

Anmeld

11. november 2008

Smølf

Hejsan... Har blev jeg lge fanget

Nu er jeg ikke noget hundemenneske -langt fra. I den gård vi bor er der en mand, der har to kamphunde. Jeg har altid været sådan rimeligt gode venner med dem, lige indtil jeg en dag fulgtes med min far. Den ene hun reagerede ved at knurre, slå ørene tilbage, halen blev stiv og man kunne tydeligt se, at den ikke kunne lide min far. Og han elsker ellers hunde. Vi måtte skynde os ud af gården, og ligeså snart vi var ude, flippede den helt ud. Bed efter os, snerrede og var bare gal!!

Siden da har jeg betragtet de hunde som helt utilregnelige og jeg tør ikke være i gården og min søn skal slet ikke derned. De har været en medvirkende årsag til vores snarlige flytning.

Jeg ved af erfaring, at små hunde har mere tendens til at være bidske, men et stort kræ, som sådan en kamphund kan jo slå en ihjel, hvis den går amok. Det har en gravhund trods alt lidt sværere ved.

En ting er, at jeg ved, at jeg ikke skal have hund... Men det irriterer mig, at jeg skal stole på, at andre kan finde ud af at opdrage de hunde, som de skal. For det går jo galt med jævne mellemrum. Og der er sgu mange, der ikke kan finde ud af at opdrage hunde ordentligt og holde dem i snor...

Hvis man endelig gerne vil have et savlende, fældene, ildelugtende og ikke mindst tidskrævende og dyrt kræ -kan man så ikke anskaffe sig en race, hvor det letale potentiale er på et minimum? Bare for vores andre skyld?

Det er ikke for at støde hundeelskerne og alle jer, som er gode og glade hundeejere.... men... Jeg KAN bare ikke lide hunde særligt meget og slet ikke kamphunde.

KH smølf -med adskillelige hundebid i bagagen

Anmeld

11. november 2008

twinboys

Nope nope nope... not not not...

Aldrig i livet...

Majbritt

Anmeld

11. november 2008

Miamaja

ja og nej. nej til de hunde som har varet brugt til kamp eller har aggressivitet i dem. ja, til en stor godmodig vuffer som elsker alle born og ikke kunne rore en flue

Anmeld

12. november 2008

pipsen

Næææh man må kende sine begrænsninger og jeg er ikke i stand til at træne en kamphund ordentligt. Har til gengæld en lille blandingshund, som er verdens sødeste lille vuffer og hvor det ikke gør noget mummi her er lidt blød til tider.... Man skal dog aldrig stole 100 % på dyr og børn sammen, så selv om jeg aldrig så meget har hørt vores knurre af min søn, er jeg stadig lidt på vagt ved spisetider, voldsom leg osv. Prøvede engang da vi boede på Frederiksberg at en kamphund gik efter min hund. Min hund overgav sig straks (lagde sig på ryggen og peb), men den anden hund ville ikke slippe og stå af min hund. Instinktivt skubber jeg hunden væk, hvorefter hundens ejer overfuser mig på det groveste og truer mig med at banke mig Vi kom dog væk. Jeg ringede efterfølgende til politiet, men de kunne selvfølgelig ikke gøre noget. Siden har jeg været meget nervøs for kamphunde og specielt deres ejere. Hvis vi går tur et sted med løse hunde er jeg meget på vagt og holder både hund og barn indenfor 2-3 meters rækkevidde. Ærgerligt det skal være sådan... Går egentlig ikke ind for at man ikke må have kamphunde, men ville ønske "den type hund" kun kunne anskaffes, hvis man gik til tilstrækkelig hundetræning med den...

Anmeld

12. november 2008

Miamaja

Næææh man må kende sine begrænsninger og jeg er ikke i stand til at træne en kamphund ordentligt. Har til gengæld en lille blandingshund, som er verdens sødeste lille vuffer og hvor det ikke gør noget mummi her er lidt blød til tider.... Man skal dog aldrig stole 100 % på dyr og børn sammen, så selv om jeg aldrig så meget har hørt vores knurre af min søn, er jeg stadig lidt på vagt ved spisetider, voldsom leg osv. Prøvede engang da vi boede på Frederiksberg at en kamphund gik efter min hund. Min hund overgav sig straks (lagde sig på ryggen og peb), men den anden hund ville ikke slippe og stå af min hund. Instinktivt skubber jeg hunden væk, hvorefter hundens ejer overfuser mig på det groveste og truer mig med at banke mig Vi kom dog væk. Jeg ringede efterfølgende til politiet, men de kunne selvfølgelig ikke gøre noget. Siden har jeg været meget nervøs for kamphunde og specielt deres ejere. Hvis vi går tur et sted med løse hunde er jeg meget på vagt og holder både hund og barn indenfor 2-3 meters rækkevidde. Ærgerligt det skal være sådan... Går egentlig ikke ind for at man ikke må have kamphunde, men ville ønske "den type hund" kun kunne anskaffes, hvis man gik til tilstrækkelig hundetræning med den...

er meget enig. problemet er at disse hunde har saa meget kraft og muskler at den skade de kan udrette er uhyggelig iforhold til hvad en labrador eller puddel kan. jeg synes desuden pitt bulls skulle ulovlig gores pga den tiltraekker de forkerte ejere, og der gaar det galt. ville gerne have danmark ulovlig gjorde denne race ligesom den er blevet i england dermed ikke sagt at folks kaledyr som er pitbulls skal med det samme aflives. men det skal fremover vare ulovligt at avle og indfore flere af stafforshire bull terriers.

det er bare min holdning, som desvarre ser et stort problem med disse hunde i usa i internatter , hvor 80% af hundende er pitt bulls og de fleste aflives, ikke pga de har darligt temperament men fordi der ikke er passende ejere at finde til dem.
http://www.youtube.com/watch?v=QcRLN5-S9TM&feature=related

Anmeld

12. november 2008

Millebasse

Jeg er sgu mere bange for sådan en lille hidsig hund, som bider sig fast i benet og bare gør gør og gør!! Jeg tror også på at man opdrager hunden til den man vil have den til at være.. Men tror også at "kamphundene" nok har et eller andet gen gemt i den, også derfor at det ikke er hvem som helst som skal have sådan en hund! Men er ikke bange for dem, bare de er i snor og det gælder ALLE hunde! Vi har en labrador og selvom hun er den godmodigste hund, går hun i snor der hvor der er andre mennesker!

Anmeld

12. november 2008

twinboys

Synes slet ikke jeg bryder mig om hunde der ikke er i snor og slet ikke når de går forbi mine dagplejebørn, egne børn og mig... En forkert bevægelse fra et af børnene, kan jo være nok til at hunden føler sig truet og flyver i flæsket på en af os... Jeg ser helst alle hunde i snor og er der ikke også en lov der siger det???

Majbritt

Anmeld

12. november 2008

Christinahr

malou skriver:

Nej en rotte er ikke en "kamphund"... men rottweileren var ligeså udskældt en race inden muskelhundene blev populære!!! En rottweiler er også en skøn skøn hund... havde selv en som barn

Se det burde jo så faktisk støtte påstanden om at de såkaldte kamphunde ender som de opdrages. Er helt enige rottweilen er en kær hund, min veninde har en, men den har da præcis samme ry som en kamphund.

Den har så bare tilfældigvis tiltalt den forkerte type mennesker.

Man bliver så klog på denne side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.