Børn og kamphunde...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2008

Diana...

pipsen skriver:

Næææh man må kende sine begrænsninger og jeg er ikke i stand til at træne en kamphund ordentligt. Har til gengæld en lille blandingshund, som er verdens sødeste lille vuffer og hvor det ikke gør noget mummi her er lidt blød til tider.... Man skal dog aldrig stole 100 % på dyr og børn sammen, så selv om jeg aldrig så meget har hørt vores knurre af min søn, er jeg stadig lidt på vagt ved spisetider, voldsom leg osv. Prøvede engang da vi boede på Frederiksberg at en kamphund gik efter min hund. Min hund overgav sig straks (lagde sig på ryggen og peb), men den anden hund ville ikke slippe og stå af min hund. Instinktivt skubber jeg hunden væk, hvorefter hundens ejer overfuser mig på det groveste og truer mig med at banke mig Vi kom dog væk. Jeg ringede efterfølgende til politiet, men de kunne selvfølgelig ikke gøre noget. Siden har jeg været meget nervøs for kamphunde og specielt deres ejere. Hvis vi går tur et sted med løse hunde er jeg meget på vagt og holder både hund og barn indenfor 2-3 meters rækkevidde. Ærgerligt det skal være sådan... Går egentlig ikke ind for at man ikke må have kamphunde, men ville ønske "den type hund" kun kunne anskaffes, hvis man gik til tilstrækkelig hundetræning med den...

Nej man skal aldrig stole 100% på hunde og børn sammen, men man skal os huske og opdrage børnene til hvordan de skal være blandt hunde.

Jeg er selv blevet bidt af vores egen hund da jeg var barn og det var fordi jeg provokeret den jeg troet jeg kunne lege hest med den og det er jo altså en hund så den bed mig i hånden. og det er os det eneste tidspunkt den har gjort nogen noget, og min mor var dagpleje mor og vores hund passet godt på de børn.

Ja igen et bevis på at for det meste er det ejeren der gør hunden til hvad de er, for ejeren her er jo syg i hoved og har kun købt den rase hund til at opdrage den ti de ry den nu har fordi så han jo sej... men jeg har altså os mød ejere som er syge i hoved med en labrador som os var opdraget til at være syg i hoved. Der findes altså ejer som der har dem af den rigtige grund, nemlig som de fleste af os hunde ejer til at elske dem og opdrage dem med kærlighed. Men helt enig det er synd at der er nogen der går med til at sælge deres "kamp"hvalpe til de forkerte mennesker og det er lige så synd for hunden som for os der er bange for dem,
Den render jo os rundt med en frygt i sig i sær for sin ejer fordi den er blevet opdraget hårdt og det jo derfor de er så sure hele tiden.

Selv om jeg selv har hund og næsten altid har haft det, så trækker jeg mig da os til siden hvis jeg kan se en forkert ejer komme gående med en hvilken som helst hund, Jeg kikker mere på ejeren end hunden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2008

..

Vil bare lige sige at den hunde race der oftest er anmeldt for at bide er en Golden Retriever.. Syntes ikke man på den måde kan generalisere og sige kamphunde vs børn, det kan være lige så ricikabelt at have en golden og et barn sammen.

Man skal pr definition ALDRIG lade små børn og hunde være alene sammen uanset hvor en sød hund man har.. Hvis uheldet skulle være ude er det altid hunden der får skylden.. Ved ikke om I kender den sande historie om den lille dreng der var alene med familiens godmodige labrador, pludseligt bed hunden og den blev med det samme aflivet.. Da den var død ville dyrlægen lige tjekke den igennem.. Den havde tegnestifter sat ned i ryggen hele vejen ned og det var først efter rigtigt mange tegnestifter den bed.. Stof til eftertanke..

Hilsen Macrolf - hundeadfærdsbehandler..

Anmeld

12. november 2008

Diana...

Macrolf skriver:

Vil bare lige sige at den hunde race der oftest er anmeldt for at bide er en Golden Retriever.. Syntes ikke man på den måde kan generalisere og sige kamphunde vs børn, det kan være lige så ricikabelt at have en golden og et barn sammen.

Man skal pr definition ALDRIG lade små børn og hunde være alene sammen uanset hvor en sød hund man har.. Hvis uheldet skulle være ude er det altid hunden der får skylden.. Ved ikke om I kender den sande historie om den lille dreng der var alene med familiens godmodige labrador, pludseligt bed hunden og den blev med det samme aflivet.. Da den var død ville dyrlægen lige tjekke den igennem.. Den havde tegnestifter sat ned i ryggen hele vejen ned og det var først efter rigtigt mange tegnestifter den bed.. Stof til eftertanke..

Helt enig......

Nej jeg har aldrig hørt hele historien, det var da forfærdeligt.
Igen man skal lære sine børn hvordan man skal være ved hunde og omvendt.

Anmeld

12. november 2008

Honningblomst

Macrolf skriver:

Nu er det jo også den hund der er flest af...der er jo en grund til at kamphunde er så udskældte...men heldigvis er der jo s meget fokus på dem og der bliver sat regler op mod dem for at passe på os andre...det synes jeg er positivt.

Anmeld

12. november 2008

malou

Macrolf skriver:

Tak for dit fine indlæg i debatten!!!

Anmeld

12. november 2008

Lullaby

Jeg har haft en rottweiler og hun var bae det sødeste hund der findes. Kærlig og var en "skødehund". Hunde er hvad man gør dem til. Når vi flytter i hus skal vi have en mastiff. Min mand syntes at når nu han skal have en hund så er den den pæneste og mest slaskede at se på

Anmeld

12. november 2008

BellaT

Anja Nørreslet skriver:

Jeg har haft en rottweiler og hun var bae det sødeste hund der findes. Kærlig og var en "skødehund". Hunde er hvad man gør dem til. Når vi flytter i hus skal vi have en mastiff. Min mand syntes at når nu han skal have en hund så er den den pæneste og mest slaskede at se på

Mastiff? Er det ikke den der KÆMPE store hund? Den ser bare så godmodig ud. Altså hvis det er den..?

Anmeld

12. november 2008

malou

BellaT skriver:

Mastiff? Er det ikke den der KÆMPE store hund? Den ser bare så godmodig ud. Altså hvis det er den..?

mastiff... smiler... den er KÆMPE Super fin "lille" vovse. Min den brune er halv mastiff/amstaff, derfor er han højere end normalt... og deraf rynkerne i hans hovedet. Virkelig en skøn skøn race sådan en bullmastiff knus Malou

Anmeld

12. november 2008

Lullaby

Mastiff? Er det ikke den der KÆMPE store hund? Den ser bare så godmodig ud

Jo det er den

Min mand så dem da vi var på cafe og han syntes at den er smaddersød at se på og så virker den meget godmodig...

Anmeld

12. november 2008

monstar99

Har en dejlig "kamp" hund altså muskel hund af racen amstaff og vil ikke skille mig af med hende.
Det er racen som er mistforstået mener jeg og min mand.
Hun er stille og rolig og meget meget kærlig.
Men det kræver noget at have sådan en hund, men da det ikke er vores første hund og vi har sad os godt ind i racen kender begge hendes forældre og har haft hende fra hvalp valgte hende da hun var 10dage gamle.
Er jeg slet ikke i tvivl om at hun godt ville kunne sammen med vores søn, når han snart kommer til verden 45.png

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.