Børn og kamphunde...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

MetteT

Diana/Claus skriver:

Ja for det er ejeren der gør hundende til hvad de er så det ville jeg absulut, for jeg går ind for at hunde skal opdrages med kærlighed.

Lige mine ord..

Vi har et hold venner der har en fransk bulldog og det er altså jordens dejligste hund.. -altså lige bortset fra vores egen selvfølgelig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

MorCamilla

Jeg ved ikke om jeg ville have en kamphund men jeg tror det ikke.. Vil faktisk slet ikke have hund...
Vi bor inde i byen i Nykøbing, og selv om det ikke er en stor by så HADER jeg alle de hunde der løber rundt frit.. Kan bare ikke li det.. Af frygt for hvad der kan ske hvis en af dem en dag ser sig sur på Mikkel eller mig eller andre for den sags skyld...

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Jeg ved ikke om jeg ville have en kamphund men jeg tror det ikke.. Vil faktisk slet ikke have hund...
Vi bor inde i byen i Nykøbing, og selv om det ikke er en stor by så HADER jeg alle de hunde der løber rundt frit.. Kan bare ikke li det.. Af frygt for hvad der kan ske hvis en af dem en dag ser sig sur på Mikkel eller mig eller andre for den sags skyld...

Lige netop...det burde være forbudt at gå med løse hunde...kan slet ikke ha det...

Anmeld

11. november 2008

malou

Uha... lige akurat det her emne har en meget stor betydning for mig!!!! Jeg HADER for det første ordet "kamphund" og folks uvidenhed omkring det der er så uskyldigt at være hundeejer!!! UANSET RACE!!! Hunden er hvad ejeren gør den til og ikke omvendt! Så ved lov at skulle give sin hund mundkurv på hvor man bor... er direkte "RACEDISKRIMITION" Men jeg må jo desværre bære over med folks uvidenhed omkring det at være hunde ejer... uanset race!!! Jeg er selv den lykkelige eje af en amstaff og en amstaff/bullmastiff. Og det er de mest kærlige hunde. Jeg er selvfølgelig spændt på hvodan de reagere når vores lille baby dreng kommer til verden idenfor den nærmeste tid... men det er ikke pga racen... det er pga det at have hund og baby i det hele taget!!! Husk på... sidst en baby blev skamferet var det en labrador på 6 md!!!!! Så lad være med at være så fordomsfulde imod en helt fantastisk race!!! Knus Malou

Anmeld

11. november 2008

malou

fam.4xc skriver:

beboerne i boligforeningen ved afstemning.... og dem der allerede var her da den trådte i kraft skal bære mundkurv når de luftes...

Undskyld jeg spørger.... men skal en labrador, collie eller konge pudel ikke have mundkurv på i Jeres kvater??? En konge pudel kan ellers sagtens være en ganske aggressiv race....

Anmeld

11. november 2008

MetteT

Eva skriver:

Lige netop...det burde være forbudt at gå med løse hunde...kan slet ikke ha det...

Har selv hund, (ikke kamp) og ku aldrig selv finde på at gå løs med ham inde i byen, selvom han er både lille og roligheden selv.. Men det kan andre jo altså ikke se... Er sgu heller ikk vild med når andre kommer gående løs med deres, for man aner jo ikke hva type hund det er og hvor meget styr på den ejeren har..
Vi har en såkaldt hunde skov her i silkeborg der er indhegnet og hvor man gerne må gå løs med dem.. der tar vi tit hen med ham, for der ved folk også før de går ind at der kan være løse hunde..

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

malou skriver:

Uha... lige akurat det her emne har en meget stor betydning for mig!!!! Jeg HADER for det første ordet "kamphund" og folks uvidenhed omkring det der er så uskyldigt at være hundeejer!!! UANSET RACE!!! Hunden er hvad ejeren gør den til og ikke omvendt! Så ved lov at skulle give sin hund mundkurv på hvor man bor... er direkte "RACEDISKRIMITION" Men jeg må jo desværre bære over med folks uvidenhed omkring det at være hunde ejer... uanset race!!! Jeg er selv den lykkelige eje af en amstaff og en amstaff/bullmastiff. Og det er de mest kærlige hunde. Jeg er selvfølgelig spændt på hvodan de reagere når vores lille baby dreng kommer til verden idenfor den nærmeste tid... men det er ikke pga racen... det er pga det at have hund og baby i det hele taget!!! Husk på... sidst en baby blev skamferet var det en labrador på 6 md!!!!! Så lad være med at være så fordomsfulde imod en helt fantastisk race!!! Knus Malou

Du ved jo så også at netop de hunde kan blive monstre hos de forkerte og det meget ofte er de forkerte mennesker de henvender sig til og som har brug for en eller anden syg potensforlænger ved sådan en hund.
Det beskytter jo lige så meget dig og dine børn når disse hunde bliver ekstra passet på....feks ved mundkurv.
Knus Eva...som mest skræmmes over hvad de hunde kan blive hos de forkerte....og der bor to her i byen hvor det kun handler om tid før det går galt.

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

MetteT skriver:

Har selv hund, (ikke kamp) og ku aldrig selv finde på at gå løs med ham inde i byen, selvom han er både lille og roligheden selv.. Men det kan andre jo altså ikke se... Er sgu heller ikk vild med når andre kommer gående løs med deres, for man aner jo ikke hva type hund det er og hvor meget styr på den ejeren har..
Vi har en såkaldt hunde skov her i silkeborg der er indhegnet og hvor man gerne må gå løs med dem.. der tar vi tit hen med ham, for der ved folk også før de går ind at der kan være løse hunde..

Det er helt sikkert også den rigtige indfaldsvinkel og tankegang du har...aber alle hundeejere tænkte sådan.
Jeg er nelig selv ikke tryg ved nogle hunde og alt det der med de ikke gør noget...man kan aldrig nogen sinde være sikker på at en hund ikke gør noget.
Knus Eva..

Anmeld

11. november 2008

fam.4xc

malou skriver:

Undskyld jeg spørger.... men skal en labrador, collie eller konge pudel ikke have mundkurv på i Jeres kvater??? En konge pudel kan ellers sagtens være en ganske aggressiv race....

næ det skal de ik.....

Anmeld

11. november 2008

malou

Eva skriver:

Ok..ja, så er det bare os der bor uden en sådan forening der må leve med løse kamphunde rundt om os..er så glad for min have er helt lukket inde af hegn...

KLART de ikke skal gå løse... men det er der ingen hunde der skal!!!!! "Kamphund" eller ej. Det er imod loven!! Du må gå med din hund løs i en del af søndermarken i Valby og på stranden fra okt-maj.. hvis du har styr på din hund!!! Hvorfor melder du ikke de løse hundes ejer til politiet.. det er jo ikke hundens skyld de er løse... vel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.