Kan du lide dine svigerforældre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

AWO

Tja.. Tjo...

Altså, mine svigerforældre er meget søde, og er glade for mig, og vil os det bedste, men jeg kan bare ikke holde ud at være sammen med dem! Min svigermor har haft epilepsi som barn, og er i flere årtier blevet over- og forkert medicineret, først mod allergi (hvilket gav hende epilepsi), så mod epilepsi, og de sidste MANGE år mod depression, angst og jeg ved ikke hvad. Og alt det, kombineret med et lavt selvværd (pga. ordblindhed og alle hendes andre problemer) har gjort, at hun lever i sin egen lille verden. Hun går hjemme, men kan ikke komme i gang med noget som helst. Hun laller, og fjoller, og man kan ikke føre en fornuftig samtale med hende - i hvert fald ikke i de dårligere perioder. Hun er fed (bruger str. 56), men kan ikke selv se det. Og så bruger hun rigtig småbarnlige måder at få kontakt på - niver og kilder.

Og min svigerfar er bare fordummet i takt med hende! Han har arbejde, men skal samtidigt også lave alt det huslige, så han har ikke rigtig overskud til noget, og kan ikke komme ud, uden at hun skal med, fordi hun ikke kan/ vil være alene.

Og så har de bare ingen situationsfornemmelse! De kan ikke forstå, at de ikke bare kan blive hele dagen, når de er inviteret til frokost eller kaffe, eller at man ikke bare tager med, når søn ogsvigerdatter kigger på hus sammen med en ejendomsmægler...!

Sorry, surt opstød!  Jeg skal til Fyn med dem i dag, og har set dem ret meget de sidste måneder, så jeg har nok en lidt kort lunte mhp. dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Holbæktrunten

Jeg er meget glad for mine svigerforældre, de minder meget om min familie. Desværre bor de 3 timers kørsel og et bar bæltsbroer væk, så ser dem ikke så meget som vi kunne ønske.

Tilgengæld ser vi min far en del, og min mand er meget glad for min familie. Men det er nok ikke så mærkeligt når de minder så meget om hinanden.

Dog er min familie lidt mere åben - vi kalder en skovl for en skovl, også når det er ting vi er uenige om. Det er det eneste jeg kan have lidt svært ved med mine svigerforældre, man fornemmer en sjælden gang at når man er uenig, så "snakker vi ikke mere om det". I min familie bliver vi enige om at være uenige inden vi lukker samtalen, og er absolut lige gode venner af den grund, uden at have brug for en "puster" 

Anmeld

13. maj 2011

linefun

Ja, de er der altid, hvis vi har brug for dem.
De er gavmilde og altid hjælpsomme og de interesserer sig for vores ve og vel, uden at blande sig uhæmmet.
Jeg snakker specielt godt med min svigermor, vi kan altid sludre

Desuden "svinger" min mor og svigermor også godt sammen, de taler altid som om, de har været veninder i 100 år - hvilket også betyder rigtig meget for mit forhold til "svigerne"

Anmeld

13. maj 2011

samantha1986

Maggieh skriver:

..kom jeg bare lige til at tænke på, da jeg tit hører folk snakke negativt om svigerforældrene .. såå kan du?? 

- Forklar gerne, hvorfor  

Jeg har sagt nogen gange.

Mine svigerforældre er skilt. Og svigermor er sammen med en anden. Haft ham i snart 25 år. Det er dem jeg betegner som svigerforældre. Manden er sød og der er aldrig noget med ham. Men nøj hun kan sætte mit tis i kog. Hun vil bestemme alt. Og jeg mener ALT. Hvornår vi får børn, hvad vi bruger vores penge på osv. Kan ikke have det. Og en dag så siger jeg noget for er snart træt af at høre på det.

Kærestens far er mere neutral og blander sig ikke. Men han lægger ikke skjul på at han ikke bryder sig om mig. og har gennem årene kritiseret hvad han kunne. Han mente ikke de fik ordenligt mad når vi holdt fødselsdag, mente at der var ting i vores hjem der skulle ændres og han ville godt hjælpe. Det har gjort jeg tager afstand til ham.

Anmeld

13. maj 2011

NinaNymannMadsen

min svigermor ja men min rigtig svigerfar nej.

de er skildt og min svigermor har en ny mand ham kan jeg godt li.

kan ikk li min svigerfar da han virker meget skræmmende og ikke rigtig har ret meget med os at gøre, min datter kan heller ikk li ham han er alkoholiker

Anmeld

13. maj 2011

Sof

Ja, jeg kan lide begge sæt  De er super hyggelige og afslappende at være sammen med, så jeg nyder når vi er sammen 

Anmeld

13. maj 2011

quar20

Kort og godt : NEJ

Anmeld

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

Jeg er så mega heldig at jeg ikke har nogen  Eller kæresten har en mor men hende har vi heldigvis ikke kontakt til og kommer aldrig til at få det, kærestens far har vi endelig efter næsten 13 år fået kontakt til og han er super super fin men kræftsyg  men jeg har både mor, far og stedmor som alle har taget kæresten helt til sig så det er skøøøøønt

Anmeld

13. maj 2011

Mig med maven

Jeg er typisk dansk skilsmissebarn med fire forældre. Det samme er min mand.

Derfor fire svigerforældre på hver side!

Jeg elsker mine svigerforældre, og kan bruge dem til meget, de er min familie nu, lige så meget som "min ejen".

De er en bonus ved min mand!

Anmeld

13. maj 2011

Magsen

Jennifer skriver:

okay prøver at gøre det kort.
før jeg blev gravid var det egentlig okay mellem os.
men nu efter jeg har født, så er det som om at kun de ved hvad der er bedst for vores søn, og har det med at blive sure hvis jeg svare dem igen bla. svigerfar har altid været van til at kunne bestemme over de andre og kue dem helt ned og det finder jeg mig ikke i, derfor bliver han ofte sur på mig !
og så har de meget med at blive vidt kede af hvis Mikkel sover når de kommer og inden de smutter kan de godt finde på at gå ind og nusse ham så han vågner, og det gør man altså bare ikke ved min søn. (de kender hans søvn rutiner) og så ligeså snart vi kommer hjem til dem bliver han revet fra mig, og får ham først når vi skal hjem. Jeg skal virkelig sige mange gange "at nu skal han skiftes, have mad, eller sove" før de hører hvad der bliver sagt, de har meget med at inorere(staves) mig.. og jeg kunne blive ved

!! det lyder FULDSTÆNDIG ligesom min historie faktisk viiiiildt meget ... nu er det så kun kæresten der besøger dem, jeg smutter dog en tur ind når jeg henter dem, men det er kun for min kærestes skyld (han hader at jeg ikke kan lide dem )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.