må 1-1,5 årige godt få huller i ørene :) ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

LRJ

Rockertand skriver:

Undskylder på forhånd den hårde tone, og du bestemmer jo selv, hvad du vil udsætte dit barn for.

Kunne du ikke nøjes med at gå en tur til frisøren eller få ordnet negle eller noget andet smukserende, der er for DIN skyld? Det er i hvert fald ikke, fordi din datter ønsker det.

Jeg kunne aldrig komme i tanke om at lave et invasivt indgreb på mit barn, fordi jeg synes, at det er "vildt sødt" - det er faktisk en mini-operation i kirurgisk forstand, det indebærer dermed også en infektionsrisiko med fare for livsvarige overfølsomhedsreaktioner.

Jeg får sådan et grimt billede på nethinden af Paris Hilton med en lille hund, hvor hundens bling-bling skal matche alt, pigebarnet render rundt i.....

Hvornår har jeg skrevet jeg jeg vil gøre det på min datter ??! Jeg spørger af ren nysgerrighed, da jeg sys det er sødt, men vil ikke gøre det på Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Rockertand

Lone H. skriver:

Hvornår har jeg skrevet jeg jeg vil gøre det på min datter ??! Jeg spørger af ren nysgerrighed, da jeg sys det er sødt, men vil ikke gøre det på Julie

Så er det bare mærkeligt at stille spørgsmålet.....

Anmeld

9. maj 2011

Muffinmus

Dinna88 skriver:

Der er ingen lovgivning omkring det.  Men jeg vil anbefale at man tager til en piercer med dem, ikke en smykkeforretning

teknisk set er der ingen ov.

Men de fleste får af vide det ikke skal gøre på børn under 6 år mindst.

Og barnet skal være i stand til at forstå en fuld guide om pasning ov af såret, enten verbalt eller på skrift..og da små børn på ingen måde kan godkende noget af det der skal ske eller pasningen bagefter samt risici for alt muligt, så skal det ikke gøre på så små børn, færdsig slut.

Anmeld

9. maj 2011

Dinna88

MariaE skriver:

teknisk set er der ingen ov.

Men de fleste får af vide det ikke skal gøre på børn under 6 år mindst.

Og barnet skal være i stand til at forstå en fuld guide om pasning ov af såret, enten verbalt eller på skrift..og da små børn på ingen måde kan godkende noget af det der skal ske eller pasningen bagefter samt risici for alt muligt, så skal det ikke gøre på så små børn, færdsig slut.

Men det var jo ikke det TS spurgte om

Jeg synes bestemt ikke man skal tage det valg for barnet, der er vi enige. Men det var jo bare ikke det hun spurgte om. 

Anmeld

9. maj 2011

spj

MariaE skriver:

Nej, de må faktisk ikke.

Og de burde være hel logisk at det ikke skal gøres. DEt er jo små børn og hvis der er noget man IKKE gør, så er det sgu godt nok at lave huller i ens barns krop...det er dælme no go....

For det første vil børnen gerne være fri for at blive hullet ufrivilligt, for det andet er det slet ikke smart at små børn har noget i ørene der kan hænge fast i trøjer og andet.

NEJ til at smadre små børns øre og det er heldigvis de fleste piercere der forstår hvorfor og ikke gør det. Nogle er umoralske og gør det fordi de kan....

Anmeld

9. maj 2011

LRJ

Rockertand skriver:

Så er det bare mærkeligt at stille spørgsmålet.....

Nej For jeg er nysgerrig om det, da jeg os altid havde fået afvide at det var fra 6 år, og undrede mig over at man oftere og oftere ser små piger med det! OG jeg sys det ser sødt ud, men som sagt Julie kommer IKKE til at få det i før hun selv vil.

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

Må du gerne. Min søn gik i dagpleje med en og han var ikke mere end 2 år da han fik hul i øret.

Anmeld

9. maj 2011

L83

Lone H. skriver:

Ja grunden til at jeg spørger er fordi jeg har nu set en del børn i den alder der har det , og sys det er vildt sødt og min kæreste spurgte den smykke butik hvor han købte noget til mig om hvor gammel børn skulle være, og der fik han af vide at de skulle være 8 år...  

Så må de det ?

ja det må de gerne, nogen laver huller i ørene på baby på 15 dage  os..

Anmeld

9. maj 2011

Malthes mor

MariaE skriver:

Nej, de må faktisk ikke.

Og de burde være hel logisk at det ikke skal gøres. DEt er jo små børn og hvis der er noget man IKKE gør, så er det sgu godt nok at lave huller i ens barns krop...det er dælme no go....

For det første vil børnen gerne være fri for at blive hullet ufrivilligt, for det andet er det slet ikke smart at små børn har noget i ørene der kan hænge fast i trøjer og andet.

NEJ til at smadre små børns øre og det er heldigvis de fleste piercere der forstår hvorfor og ikke gør det. Nogle er umoralske og gør det fordi de kan....

Enig

Anmeld

9. maj 2011

eElak

MariaE skriver:

Nej, de må faktisk ikke.

Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke venter til børnene er større... 

med det sagt så er det alm. kotyme i andre kulturer at de får huller i ørerne helt ned til 9 mdr. alderen... Skummelt men sandt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.