Apropos at ens voksne børn skal betale for at bo hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Aves.

SØS skriver:

Hej Eva.

Lige til orientering vedr. din søns glutenfri kost, så er det sådan, når han fylder 18 år, at merudgiftsydelsen udbetales i henhold til servicelovens § 100 og ikke som nu hvor han er under 18 år efter § 41.

Det har den praktiske betydning, at han, såfremt han stadig vurderes omfattet af personkredsen OG kan sandsynliggøre merudgifter for over 6.000 kr. om året = 500 kr. om måneden, vil få udbetalt minimum 18.000 kr. årligt = 1.500,  da dette er den mindste udbetaling servicelovens regler giver mulighed for efter § 100.

(Jeg kan ikke huske præcis, hvad cøliakiforeningens takster siger mht. merudgifter til diætkost, men mener det er omkring 1.000 kr. /måneden, heri ER jo indregnet udgifter til at købe mad ude engang imellem mv. så der er da lidt ekstra at hente der....)

Mvh. Line.

Åhh...tusind tak...mener bare der er sat faste takster for det...og alt efter om man er mand eller kvinde og hvor gammel man er..

Men nu er kommunerne jo ved at tage tilskuddet, så ved slet ikke om det ryger alle steder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Muffinmus

Mine børn bliver IKKE smidt ud hjemmefra..... De kan flytte når de er klar til det selv,både mentalt og økonomisk... 

Atens børn bliver 18 gør dem ikke til voksne mennesker der kan klare sig selv,de gør dem myndige.

Så hvis jeg har fået mine børn så vil jeg gøre hvad som helst for at forsørge dem til de er klar til det selv.

Så må de betale lidt hvis de får su eller har fritidsjob eller andet så der er lidt til husholdningen,men de bliver IKKE smidt ud hvis de ikke selv har lyst.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

MariaE skriver:

Mine børn bliver IKKE smidt ud hjemmefra..... De kan flytte når de er klar til det selv,både mentalt og økonomisk... 

Atens børn bliver 18 gør dem ikke til voksne mennesker der kan klare sig selv,de gør dem myndige.

Så hvis jeg har fået mine børn så vil jeg gøre hvad som helst for at forsørge dem til de er klar til det selv.

Så må de betale lidt hvis de får su eller har fritidsjob eller andet så der er lidt til husholdningen,men de bliver IKKE smidt ud hvis de ikke selv har lyst.

Men tænk at der er mennesker der er nød til det...selvom de har det som dig, så har de simpelthen ikke råd til at have børnene boende... i hvertfald ikke uden at kræve flere tusind kroner hver måned...

Anmeld

6. maj 2011

Nadia Foged

Hej

Nu har vi været en del børn hjemme da jeg har 12 søskende, men fast regel er når man bliver 18 må man betale for at bo hjemme - så må man i fællesskab beslutte hvor meget Enten det eller man må finde et andet sted at bo *

Man kan jo ikke have råd til det hele håber i kommer hjem til noget når det er

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Nadia Foged skriver:

Hej

Nu har vi været en del børn hjemme da jeg har 12 søskende, men fast regel er når man bliver 18 må man betale for at bo hjemme - så må man i fællesskab beslutte hvor meget Enten det eller man må finde et andet sted at bo *

Man kan jo ikke have råd til det hele håber i kommer hjem til noget når det er

Ja, lige præcis...det koster altså penge at have sådan et voksent menneske boende og de der tilskud jeg får gør jo netop at jeg har råd nu..

Anmeld

6. maj 2011

Nadia Foged

Eva. skriver:

Ja, lige præcis...det koster altså penge at have sådan et voksent menneske boende og de der tilskud jeg får gør jo netop at jeg har råd nu..

Ja nemlig og man tager jo slet ikke skade af at betale for at bo hjemme, og ellers kan han vel finde et andet sted at bo, så kan han selv finde et billigt sted og bo og søge boligstøtte

Alting koster desværre og penge får man jo ikke flere af

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Nadia Foged skriver:

Ja nemlig og man tager jo slet ikke skade af at betale for at bo hjemme, og ellers kan han vel finde et andet sted at bo, så kan han selv finde et billigt sted og bo og søge boligstøtte

Alting koster desværre og penge får man jo ikke flere af

Lige præcis...og med det hele koster han jo en del...lyder virkelig også bare som om at maneg unge er meget mere forkælede end jeg var som barn...og nu lyder jeg som en gammel tante, men tja...

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..

Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...

Den med at modregne gælder jo alle offentlige ydelser, jeg synes da heller ikke det er rimeligt at fordi folk er gift og den ene bliver ledig så skal den der har job forsørge den anden, det kan altså være mange mange tusinde vi taler om  ikke at det gør det rigtigt, men synes det er rimeligt at alle dele af befolkningen betaler regningen

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Den med at modregne gælder jo alle offentlige ydelser, jeg synes da helelr ikke det er rimeligt at fordi folk er gift og den ene bliver ledig så skal den der har job forsørge den anden

Nu er det jo et barn...og hans su...som jo ikke ligefrem kan forsørge nogen...

Men det går nok, man finder jo ud af at omgåes det så...nød lærer...

Anmeld

6. maj 2011

Nadia Foged

Eva. skriver:

Lige præcis...og med det hele koster han jo en del...lyder virkelig også bare som om at maneg unge er meget mere forkælede end jeg var som barn...og nu lyder jeg som en gammel tante, men tja...

Jeg er kun 19 snart 20, men tænker det samme.. bare når jeg ser på min lillebror på 12, er helt andre rettigheder osv han har i forhold til hvad jeg havde på hans alder ... Og jeg har bestemt ikke taget skade af at lave noget hjemme og at betale osv, det har derimod gjort mig bevidst om at alting koster og alt ikke bare kommer til en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.