Apropos at ens voksne børn skal betale for at bo hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.970 visninger
53 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Aves.

så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..

Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

wamse

Eva. skriver:

så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..

Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...

Hold da op, det var mange penge.

Hvad er det man mister når de fylder 18? Altså pengene fra faderen, børnefamilieydelsen, og hvad mere?

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Hvad er det man mister når de fylder 18? Altså pengene fra faderen, børnefamilieydelsen, og hvad mere?

1200kr fra faderen, 900kr hver måned i den der ungeydelse, 1200kr hver tredje måned det der ekstra børnetilskud, og så mister jeg 1100kr i tilskud pga jeppes sygdom, og så mister man jo boligsikring fordi der er et barn mindre og får barnet su eller tjener penge, så modregnes det i boligsikringen..

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg synes altså virkelig det er mange penge...jeg skulle ud og tjene 10.000kr mere hver måned for at have samme indkomst....altså, det kan man jo ikke...Hvad tror du at du gør når din fylder 18 år? Jeg tror Jeppe er nød til at flytte..

Anmeld

6. maj 2011

wamse

Eva. skriver:

Jeg synes altså virkelig det er mange penge...jeg skulle ud og tjene 10.000kr mere hver måned for at have samme indkomst....altså, det kan man jo ikke...Hvad tror du at du gør når din fylder 18 år? Jeg tror Jeppe er nød til at flytte..

Jamen der må Michael helt klart flytte hjemmefra, og jeg skal finde noget mindre at bo i, for denne her lejlighed er for stor i forhold til boligsikring, når vi kun bor 2 tilbage. 

Det er ærgeligt, men tror nu heller ikke, at det skader Michael at komme ud i hans eget at bo Han kan jo altid komme hjem til lidt moderlig omsorg/nærvær.

Anmeld

6. maj 2011

Ka+Ma=Be

Eva. skriver:

Hold da op!  Det var ikke så lidt. Og da slet ikke et sjovt dilemma at stå i

Har du overvejet, om det er noget din søn skal indvies i en dag? (Siger ikke om det er rigtigt eller ej, bare om du har tænkt over det)

Ved slet ikke hvad jeg ville gøre

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Jamen der må Michael helt klart flytte hjemmefra, og jeg skal finde noget mindre at bo i, for denne her lejlighed er for stor i forhold til boligsikring, når vi kun bor 2 tilbage. 

Det er ærgeligt, men tror nu heller ikke, at det skader Michael at komme ud i hans eget at bo Han kan jo altid komme hjem til lidt moderlig omsorg/nærvær.

Lige netop...det tager de da ikke skade af....det er bare trist at man ikke på lige fod med par kan tilbyde børnene at blive hjemme...den der med at modregne boligsikringen den synes jeg er rigtog urimelig.. men tja, sådan er det,....jeg bor kun på 89m2 officielt, så jeg tror ikke det med størrelsen får betydning før jeg er helt alene...

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Katte87 skriver:

Hold da op!  Det var ikke så lidt. Og da slet ikke et sjovt dilemma at stå i

Har du overvejet, om det er noget din søn skal indvies i en dag? (Siger ikke om det er rigtigt eller ej, bare om du har tænkt over det)

Ved slet ikke hvad jeg ville gøre

Indvie ham I...at han skal bo ved mine forældre når han bliver 18 år mener du?

Ja, det er rigtig skidt at man er nød til at smide dem ud når de bliver 18 år..

Anmeld

6. maj 2011

Ka+Ma=Be

Eva. skriver:

Indvie ham I...at han skal bo ved mine forældre når han bliver 18 år mener du?

Ja, det er rigtig skidt at man er nød til at smide dem ud når de bliver 18 år..

Jeg tænkte mere, det med at forklare hele situationen med, hvorfor han bliver nødt til at flytte?

Nu ved jeg selvfølglige ikke hvordan din søn er, kunne bare godt forestille mig, at teenagere reagerer ret forskelligt på sådan en udmelding.

Og nej det er da bestemt ikke at ønske at smide dem ud

Anmeld

6. maj 2011

Mamalou

Eva. skriver:

Du kan søge om at din søns far forsat betaler børnebidrag. Jeg ved det ikke løser hele den økonomiske situation, men det kan da hjælpe på det. 

Jeg husker ikke de nærmere omstændigheder, men du vil sikkert kunne se mere på statsforvaltningens hjemmeside.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.