Apropos at ens voksne børn skal betale for at bo hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

musse1

kiwilouise skriver:

problemet er bare at når de nye regler kommer så får man ikke su som hjemmeboende

så igen rammer det de svageste i samfundet

har jeg slet ik hørt hvornår træder det i kraft?

men sådan var det jo også med børnepengene, at nogle ik mister og os med flere børn end gennemsnittet mister.. ja underlige regler de nogle gange for igennem..

men lyder til Eva har en løsning, heldigvis. selv om det ik kan være rigtigt, at man ik kan give sine børn et valg, når de bliver 18.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

har jeg slet ik hørt hvornår træder det i kraft?

men sådan var det jo også med børnepengene, at nogle ik mister og os med flere børn end gennemsnittet mister.. ja underlige regler de nogle gange for igennem..

men lyder til Eva har en løsning, heldigvis. selv om det ik kan være rigtigt, at man ik kan give sine børn et valg, når de bliver 18.

Mener ikke det forslag kom igennem...jeg troede det faktisk også først..

men ja, det er bare ikke rimeligt...håber jeg trods alt vil kunne få penge fra faderen til han er 21 år, det vil da hjælpe lidt...

Anmeld

6. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

Mener ikke det forslag kom igennem...jeg troede det faktisk også først..

men ja, det er bare ikke rimeligt...håber jeg trods alt vil kunne få penge fra faderen til han er 21 år, det vil da hjælpe lidt...

når okay, man ved snart aldrig hvad de finder på, tænker de vil gerne ha unge under udd. men hvis det er en grundforløb eller en udd med su. hvor mange tror de så selv lige tager den, når de så samtidig er nød til at finde et job, så er da bare ik tid til lektier eller andet..

når var vist da lige et side spring..

krydser finger, for du kan få fra han far, men tænker det kan du vel ik, hvis ik han har adr hos dig mere ?

er sikker på det nok skal lykkes, for dig at få det hele til at hænge sammen ,du har helt sikkert viljen til det. men ja princippet i det er underligt..

du skriver du for nopgle ekstra penge, fordi han har en sygdom, vil han ik få dem når han er 18 ?

Anmeld

6. maj 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Det gik vidst ikke igennem..troede det gjorde men Sussie herinde fra skrev at det ikek kom igennem..

de lavede forhandlinger igår om nedskæringer i su'en hvor det emne også var med. så tror ikke de har fundet en løsning endnu... har heller ikke fundet noget på nettet om at de ikke fik den igennem

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

når okay, man ved snart aldrig hvad de finder på, tænker de vil gerne ha unge under udd. men hvis det er en grundforløb eller en udd med su. hvor mange tror de så selv lige tager den, når de så samtidig er nød til at finde et job, så er da bare ik tid til lektier eller andet..

når var vist da lige et side spring..

krydser finger, for du kan få fra han far, men tænker det kan du vel ik, hvis ik han har adr hos dig mere ?

er sikker på det nok skal lykkes, for dig at få det hele til at hænge sammen ,du har helt sikkert viljen til det. men ja princippet i det er underligt..

du skriver du for nopgle ekstra penge, fordi han har en sygdom, vil han ik få dem når han er 18 ?

Ja, det giver ikke mening..

Jo, de penge vil vi selvfølgelig stadig få, men det er ikke penge jeg får, så det er penge jeg skal bede min søn om, velvidende at det koster mere for ham når han skal noget og købe mad, da han ikek må få med gluten i, så de penge er jo også til at han kan leve, tage ud og spise osv...men pointen var bare, mod alle dem der aldrig ville kræve penge af deres børn, eller ville lave opsparinger af de penge børnene betalte, så er det bare ikke muligt for mig...de 1000kr er ikke engang det som det koster mere at han skal lve epå en glutenfrikost jo..

Anmeld

6. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

Jo, de penge vil vi selvfølgelig stadig få, men det er ikke penge jeg får, så det er penge jeg skal bede min søn om, velvidende at det koster mere for ham når han skal noget og købe mad, da han ikek må få med gluten i, så de penge er jo også til at han kan leve, tage ud og spise osv...men pointen var bare, mod alle dem der aldrig ville kræve penge af deres børn, eller ville lave opsparinger af de penge børnene betalte, så er det bare ikke muligt for mig...de 1000kr er ikke engang det som det koster mere at han skal lve epå en glutenfrikost jo..

okay på den måde. uha det må bestemt ik være nemt og ik få gluten.

når ja det er rigtigt, var der en debat om.. nej det er bare ik altid muligheden er der ..

men er sikker på dine børn, alligevel lærer mange ting....

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

okay på den måde. uha det må bestemt ik være nemt og ik få gluten.

når ja det er rigtigt, var der en debat om.. nej det er bare ik altid muligheden er der ..

men er sikker på dine børn, alligevel lærer mange ting....

Ja, det skal nok gå det hele...og ingen børn smides ud her...heldigvis har jeg et super netværk, men dem der ikke har det er altså dårlig stillet..har en veninde der er førtidspensionist, hendes søn måtte flytte den dag han begyndte at tjene penge..

Anmeld

6. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

Ja, det skal nok gå det hele...og ingen børn smides ud her...heldigvis har jeg et super netværk, men dem der ikke har det er altså dårlig stillet..har en veninde der er førtidspensionist, hendes søn måtte flytte den dag han begyndte at tjene penge..

det er trist, at dagens danmark, er blivet sådan . når man siger vi har sådan et godt velfær osv.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

det er trist, at dagens danmark, er blivet sådan . når man siger vi har sådan et godt velfær osv.

Det siger man vidst ikke så meget mere...

Anmeld

6. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva. skriver:

Hej Eva.

Lige til orientering vedr. din søns glutenfri kost, så er det sådan, når han fylder 18 år, at merudgiftsydelsen udbetales i henhold til servicelovens § 100 og ikke som nu hvor han er under 18 år efter § 41.

Det har den praktiske betydning, at han, såfremt han stadig vurderes omfattet af personkredsen OG kan sandsynliggøre merudgifter for over 6.000 kr. om året = 500 kr. om måneden, vil få udbetalt minimum 18.000 kr. årligt = 1.500,  da dette er den mindste udbetaling servicelovens regler giver mulighed for efter § 100.

(Jeg kan ikke huske præcis, hvad cøliakiforeningens takster siger mht. merudgifter til diætkost, men mener det er omkring 1.000 kr. /måneden, heri ER jo indregnet udgifter til at købe mad ude engang imellem mv. så der er da lidt ekstra at hente der....)

Mvh. Line.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.