Apropos at ens voksne børn skal betale for at bo hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Aves.

Katte87 skriver:

Jeg tænkte mere, det med at forklare hele situationen med, hvorfor han bliver nødt til at flytte?

Nu ved jeg selvfølglige ikke hvordan din søn er, kunne bare godt forestille mig, at teenagere reagerer ret forskelligt på sådan en udmelding.

Og nej det er da bestemt ikke at ønske at smide dem ud

Lige i vores tilfælde vil det ikke betyde nogle ændringer, andet end at posten havner på den anden side af vejen...og inden vi flyttede tilbage til den by mine forældre bor i, der havde han meldt ud at han flyttede til dem når han skulle på gymnasiet, så det skal nok gå.

Mine forældre er min genbo og han tilbringer i forvejen det meste af sin tid der over...(de har hurtigere netværk og der er ikke to trælse brødre... ) Så det vil ikke gøre en forskel og det er jo heller ikke snyd...så det er abre sådan vi må gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

Mamalou skriver:

Du kan søge om at din søns far forsat betaler børnebidrag. Jeg ved det ikke løser hele den økonomiske situation, men det kan da hjælpe på det. 

Jeg husker ikke de nærmere omstændigheder, men du vil sikkert kunne se mere på statsforvaltningens hjemmeside.

Men det kræver at hans far tjener en del...og det gør han ikke.. men ville klart søge alt hvad jeg kunen fra hans far, selvom han er sur over det.

Anmeld

6. maj 2011

Carina:-)

Eva. skriver:

Lige netop...det tager de da ikke skade af....det er bare trist at man ikke på lige fod med par kan tilbyde børnene at blive hjemme...den der med at modregne boligsikringen den synes jeg er rigtog urimelig.. men tja, sådan er det,....jeg bor kun på 89m2 officielt, så jeg tror ikke det med størrelsen får betydning før jeg er helt alene...

Han koster vel ikke 5000 i kost?

Tøj og fornøjelser skal han jo selv betale.

Og så kunne han jo måske betale 1000 (Det gør vores de store) det dækker jo snildt vand og el.

Anmeld

6. maj 2011

Ka+Ma=Be

Eva. skriver:

Lige i vores tilfælde vil det ikke betyde nogle ændringer, andet end at posten havner på den anden side af vejen...og inden vi flyttede tilbage til den by mine forældre bor i, der havde han meldt ud at han flyttede til dem når han skulle på gymnasiet, så det skal nok gå.

Mine forældre er min genbo og han tilbringer i forvejen det meste af sin tid der over...(de har hurtigere netværk og der er ikke to trælse brødre... ) Så det vil ikke gøre en forskel og det er jo heller ikke snyd...så det er abre sådan vi må gøre...

Ahh ok! Det er trods alt meget rart! Så er han heller ikke så langt væk! 

Synes bare det er utroligt, at det skal have så stor en påvirkning på en, at ens børn bliver myndige  Det overrasker mig meget.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Carina:-) skriver:

Han koster vel ikke 5000 i kost?

Tøj og fornøjelser skal han jo selv betale.

Og så kunne han jo måske betale 1000 (Det gør vores de store) det dækker jo snildt vand og el.

Men det er jo penge jeg mister til huslejen feks, fordi han tjener penge, dem mister jeg ikke hvis han flytter...og jo, han koster ret meget i kost....og så er der jo vand, el og varme...så mon ikke det passer meget godt.

Anmeld

6. maj 2011

Isabeau

Eva. skriver:

så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..

Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...

Kunne aldrig drømme om at bede mit barn om at flytte Det må være svært!

Men hvad med at han som overskriften hentyder; at betale til kost og logi, hvis han har enten arbejde eller er på SU?

Jeg flyttede hjemmefra som 16 år, havde job og boede på et værelse. Det gik lige nøjagtig økonomisk, men da jeg ikke havde job mere, flyttede jeg hjem til min mor i 1 år, fra jeg var 18 år-19 år. Begyndte på handelsskole og betalte så 1.500 kr. om mdr. derhjemme. Samme str. værelse som da jeg boede for mig selv - brokkede mig ikke, syns´ det var rimeligt nok, selvom jeg kun havde knap 1.000 kr. til lommepenge, men her skulle jeg jo så ikke tænke på mad  

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Katte87 skriver:

Ahh ok! Det er trods alt meget rart! Så er han heller ikke så langt væk! 

Synes bare det er utroligt, at det skal have så stor en påvirkning på en, at ens børn bliver myndige  Det overrasker mig meget.

Ja, ikke...når man jo godt ved at det er de færreste på 18 år som tjener penge og klarer sig selv....de er jo stadig i gang med studie osv...men det er her det er tydeligt at der er en stor ulighed for dem der bor med mor og far og dem der bor alene med en forælder..

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Isabeau skriver:

Kunne aldrig drømme om at bede mit barn om at flytte Det må være svært!

Men hvad med at han som overskriften hentyder; at betale til kost og logi, hvis han har enten arbejde eller er på SU?

Jeg flyttede hjemmefra som 16 år, havde job og boede på et værelse. Det gik lige nøjagtig økonomisk, men da jeg ikke havde job mere, flyttede jeg hjem til min mor i 1 år, fra jeg var 18 år-19 år. Begyndte på handelsskole og betalte så 1.500 kr. om mdr. derhjemme. Samme str. værelse som da jeg boede for mig selv - brokkede mig ikke, syns´ det var rimeligt nok, selvom jeg kun havde knap 1.000 kr. til lommepenge, men her skulle jeg jo så ikke tænke på mad  

Men hvis han nu går på gymnasiet og får su, og tjener lidt, så kan han jo langt fra betale det det koster at han bor hjemme...jeg vil lade ham flytte adresse til mine forældre så jeg i det mindste ikke bliver trukket i boligsikring...som skrevet til en anden så har det ikek som sådan nogen betydning da mine forældre er genboen..

Anmeld

6. maj 2011

Isabeau

Eva. skriver:

Men hvis han nu går på gymnasiet og får su, og tjener lidt, så kan han jo langt fra betale det det koster at han bor hjemme...jeg vil lade ham flytte adresse til mine forældre så jeg i det mindste ikke bliver trukket i boligsikring...som skrevet til en anden så har det ikek som sådan nogen betydning da mine forældre er genboen..

Men er det lovligt?

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Isabeau skriver:

Men er det lovligt?

Ja, da...han er voksen og må da bo hvor han vil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.