Eva. skriver:
så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..
Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...
Kunne aldrig drømme om at bede mit barn om at flytte
Det må være svært!
Men hvad med at han som overskriften hentyder; at betale til kost og logi, hvis han har enten arbejde eller er på SU?
Jeg flyttede hjemmefra som 16 år, havde job og boede på et værelse. Det gik lige nøjagtig økonomisk, men da jeg ikke havde job mere, flyttede jeg hjem til min mor i 1 år, fra jeg var 18 år-19 år. Begyndte på handelsskole og betalte så 1.500 kr. om mdr. derhjemme. Samme str. værelse som da jeg boede for mig selv - brokkede mig ikke, syns´ det var rimeligt nok, selvom jeg kun havde knap 1.000 kr. til lommepenge, men her skulle jeg jo så ikke tænke på mad
Anmeld