Apropos at ens voksne børn skal betale for at bo hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Isabeau

Eva. skriver:

Ja, da...han er voksen og må da bo hvor han vil..

Nårhh, troede bare det var adressen, du ville flytte? Og ikke ham

Ja, det er da en løsning Pøj pøj!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

Isabeau skriver:

Nårhh, troede bare det var adressen, du ville flytte? Og ikke ham

Ja, det er da en løsning Pøj pøj!

Altså, han vil jo nok være lidt her og der...men pt sover hanm max hos mig to gange om ugen...

Anmeld

6. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

så har jeg lige lavet en hurtig udregning...når min søn bliver 18 år, så mister jeg NETTO 5000kr!! HVER måned....og tjener han penge, så trækker de mere fra min boligsikring...det synes jeg dælme er mange penge og jeg ville da ikke kunne forsørge ham, jeg tror simpelthen ikke jeg har et valg til den tid...er jo nok nød til at bede ham flytte den dag han fylder 18 år...det er sgu da skidt..

Så om man vil lade ens voksne børn betale eller ej, så er det for enlige faktisk ikke en reel mulighed at lade dem bo uden at betale...

alser det her er ik ment negativt, på nogle måde men tænker bare :

kan se længere nede du skriver hvad du mister, men de 3600 kr. mister du jo uanset om han er der eller ej. så må det være 1400 kr du mister i boligserkrinh eller ? men tænker om han ik kan få valget og betale det du mister i boligsekring, hvis han for su eller arbejder, eller og flytte..

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

alser det her er ik ment negativt, på nogle måde men tænker bare :

kan se længere nede du skriver hvad du mister, men de 3600 kr. mister du jo uanset om han er der eller ej. så må det være 1400 kr du mister i boligserkrinh eller ? men tænker om han ik kan få valget og betale det du mister i boligsekring, hvis han for su eller arbejder, eller og flytte..

Jo, men hvordan pokker skal en mand på 18 år kunne betale så meget...? jeg kan slet ikke se hvordan det skulle hænge sammen...men altså, jeg må jo tage de tilskud jeg får stadig og så bare sørge for at miste så lidt som muligt...altså boligsikringen kan jo undgåes ved han skifter adresse...han selv betaler sit tøj...men altså, som lavtlønnet enlig mor er det bare nærmest umuligt at kunne forsørge sit voksne barn...men kan da ikke smide ham ud...skal jo nok gå..

Anmeld

6. maj 2011

Carina:-)

Eva. skriver:

Men det er jo penge jeg mister til huslejen feks, fordi han tjener penge, dem mister jeg ikke hvis han flytter...og jo, han koster ret meget i kost....og så er der jo vand, el og varme...så mon ikke det passer meget godt.

Men børnepengene mister vi jo alle par eller enlige.

Så det du så mister i boligsikring må han jo så betale.

Anmeld

6. maj 2011

musse1

Eva. skriver:

Jo, men hvordan pokker skal en mand på 18 år kunne betale så meget...? jeg kan slet ikke se hvordan det skulle hænge sammen...men altså, jeg må jo tage de tilskud jeg får stadig og så bare sørge for at miste så lidt som muligt...altså boligsikringen kan jo undgåes ved han skifter adresse...han selv betaler sit tøj...men altså, som lavtlønnet enlig mor er det bare nærmest umuligt at kunne forsørge sit voksne barn...men kan da ikke smide ham ud...skal jo nok gå..

han kan vel godt betale de 1400 kr du mister i boligsekring ? hvis han er på su.  de andre ting mister du jo uanset hvad. men ja er bestemt ik nemt og heller ik rart og stå sådan.. det lyder også til i vil finde en løsning, og er jeg sikker på i nok skal lyder til han i forvejen er meget hos dine forældre, så er det da fint hvis der er mulighed for at han flytter adr der hen.. håber i snart finder den bedste løsning for jer alle

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

musse1 skriver:

han kan vel godt betale de 1400 kr du mister i boligsekring ? hvis han er på su.  de andre ting mister du jo uanset hvad. men ja er bestemt ik nemt og heller ik rart og stå sådan.. det lyder også til i vil finde en løsning, og er jeg sikker på i nok skal lyder til han i forvejen er meget hos dine forældre, så er det da fint hvis der er mulighed for at han flytter adr der hen.. håber i snart finder den bedste løsning for jer alle

Jamen, det er jo netop pointen, at jeg mister så mange tilskud og derfor ikke har råd til at have et voksent barn boende...det er vilkårene, men da rigtig trist...jeg ved ikke hvad det bliver til, altså jeg tror han flytter adresse og mine forældre så må styre hans madpenge han får pga hans sygdom og så må jeg spæde til hvor jeg kan...men han skal da tjene penge for jeg kan ikke forsørge ham..så der er intet valg, men det dør han jo nok heller ikke af..

Anmeld

6. maj 2011

kiwilouise

musse1 skriver:

problemet er bare at når de nye regler kommer så får man ikke su som hjemmeboende

så igen rammer det de svageste i samfundet

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Carina:-) skriver:

Men børnepengene mister vi jo alle par eller enlige.

Så det du så mister i boligsikring må han jo så betale.

Jamen, ja...min pointe er at jeg som enlig mister mere end par....og par som regel har en noget bedre økonomi end enlige...så det er faktisk ikke muligt for enlige at have voksne børn boende hjemme...lige meget hvad par iøvrigt mister..

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

problemet er bare at når de nye regler kommer så får man ikke su som hjemmeboende

så igen rammer det de svageste i samfundet

Det gik vidst ikke igennem..troede det gjorde men Sussie herinde fra skrev at det ikek kom igennem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.