JUBLETRÅD - Osama bin laden er blevet dræbt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

MorEllen

Synes ikke det er noget at juble for..  For det første synes jeg det  er sørgelig at vi mennesker jubler over et annet menneskes død, uansett hvor meget slemt han har gjort. For det andet tror jeg ikke det hjelper stort at tage Bin Laden. Han har jo et kæmpe netværk bag sig, og nu vil de nok sikkert hævne sig på en eller anden måde, noget som vil gå udover verdens sikkerhed og den civile befolkning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Nemesis

Jeg kan forstå at dem som personligt har lidt under/efter Osamas terrorhandlinger føler en vis tilfredsstillelse, men for mig personligt rør det ikke ved noget.

Nu bliver han i al qaidas øjne en martyr, hvilket nok vil bringe yderligere ekstremister til at udføre forfærdelige handlinger i Osamas navn.

Dels så var han jo nu en gammel mand, så hvor meget de reelt har "vundet" ved jeg ikke lige.

Dernæst så er de 10 år siden, tror ikke det vil ændre alverden nu for Al qaida og deres planer. Havde de snuppet ham inden for 2 år efter SÅ tror jeg det havde gjort en forskel.

Sisse

Anmeld

2. maj 2011

Faith

Synes det er usmageligt at juble over et andet menneskes død

Og tror ikke hans død ændrer på noget som helst. Så længe der findes mennesker og religion vil der være ufred i verden.

Anmeld

2. maj 2011

twinny

2. maj 2011

Laulund87

smillaluna skriver:

Synes det er usmageligt at juble over et andet menneskes død

Og tror ikke hans død ændrer på noget som helst. Så længe der findes mennesker og religion vil der være ufred i verden.

Anmeld

2. maj 2011

Troldemommi

rart at slippe af med det svin :-) det må være en særlig dag for de mennesker som mistede nogen af deres kære under world trade center katastrofen

Monica

Anmeld

2. maj 2011

Mira0911

Tror desværre det hele bliver værre... 

Anmeld

2. maj 2011

SussieThyssen

SÅ fik de sgu nakket svinet. FINALLY.. 

det har også bare taget 10 år... 

jeg er hvertfald glad for det, men nu vil al Quaida sikkert have hævn og så kan vi blive ved..  

MEN ALLIGEVEL ER DET SÅ FEDT AT DE FIK NAKKET OSAMA... 

LINK 

LINK 

Må indrømme at jeg aldrig kan juble over at et menneske bliver dræbt uanset hvem det er.

Set med hans øje så var han i sin ret til at gøre som han gjorde i sit liv, ligesom I nu ser at I har jeres ret til at handle som I gør.Vi er alle sådan indrettet.
Selvfølgelig kan vi hurtigt blive enige om, at det han stod for var destruktivt og forfærdeligt, fordi han havde været med til at planlægge de hændelser, der forårsagede mange menneskers død, men igen...jeg kan ALDRIG juble over at et menneske dør, uanset hvad det menneske har gjort.

Og så er jeg dybt bekymret over hvad dette vil udløse af terrorgerninger, som vi koste endnu flere mennesker livet.
Dronning Margrethe skal til USA i næste uge på officielt besøg, og da Danmark i forvejen ikke ligefrem er i kridthuset, så er jeg mere end bekymret, og håber at det pt bliver aflyst til der er faldet lidt ro over tingene.

Men igen..juble over et menneskes død vil jeg aldrig kunne, så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. maj 2011

A&F

Jeg synes det er usmageligt, at man kan sidde og juble over et andet menneskes død. Uanset hvilke handlinger vedkommende måtte have udført, så synes jeg, at man er lige så grotesk som den, der har dræbt. Jeg frygter, at dette vil være starten på en krig, som ingen ende vil have.

Anmeld

2. maj 2011

Dictes mor

michella80 skriver:

Ja Osama Bin Laden var et forfærdeligt menneske, men jeg går ikke ind for at slå mennesker ihjel uanset hvad. Hvad gør de mennesker, der har dræbt ham, bedre end ham??? De har gjort det samme. Jeg vil ikke juble over nogens død og synes faktisk det er lidt usmageligt at det bliver blæst op som en fantastisk begivenhed.

Jeg har lige set klip fra USA, hvor de holder jubelfest. Jamen hvad er det for noget? Og så kalder vi vesten for civiliseret, mens vi holder abefest, fordi vi har skudt en mand? Det er for mig usmageligt og ulækkert. Som en klog mand skrev til mig på facebook:

Tjaa man kan ikke juble eller det modsatte - Osama var bygget af CIA og i ti år financieret af USA mens de sloges med russerne. Han mente at islam skulle udbredes med vold - heldigvis viser udviklingen i hovedparten af Mellemøsten idag - at  den arabiske verden har flyttet sig langt væk fra hans overbevisning! Om Gud vil det, så vil vi se en større udbredelse af den rigtige Islam i Mellemøsten og ikke den udbredt af Al Quida og Taleban

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.