Hvordan fortælle det? Gode og kreative ideer?? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Leonora25

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja jeg synes også ideen er genial  Snup du bare.

Jeg ville også gerne vente til NF, men vi får besøg af Svigermor og hendes mand i 2 dage og 5 dage efter tager vi over til dem og skal fejre den kommende Oldemor sammen med resten af familien. Tror simplethen det bliver for svært at vente.

Nu er situationen også den, at de (forældre og søskende) ved vi har prøvet længe, og lige har mistet i feb. og derfor nok vil spørge ind til det. Så virker det bare dybt malplaceret at tie om at vi er gravide igen...

Så det bliver nok liiiige lidt tidligere end vi ellers ville sige det, men sådan er det. Vi har set hjerteblink og må gå ud fra at det er et rigtig rigtig godt tegn. 

Og rigtig meget held og lykke, og tillykke til dig. Du må endelig opdatere om deres reaktion. 

Kan skam sagtens forstå at i fortæller det når de nu kommer på besøg. Især når i nu har set hjerteblink, fordi hjerteblink er = liv og det må siges at være et rigtig, rigtig godt tegn ja!!  NF er bare min første scanning og har også brug for at "se" liv før jeg virkelig tør tro på der er et lille væsen derinde 

Men jeg må indrømme at jeg også selv har svært ved at vente, synes nemlig SLET IKKE tiden går hurtigt her i starten  Og man vil så gerne dele sin glæde med andre.

Men nu tænker jeg at jeg da ihvertfald kan få noget tid til at gå med at finde de helt rigtige ting til at komme i kurven, så bliver det et lille hyggeprojekt imens jeg venter.

Jeg skal nok opdatere om deres reaktion - og det må du endelig også  Pøj pøj med overleveringen af jeres gode nyhed- uanset hvordan den bliver leveret skal den jo nok blive taget imod med stor glæde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

CmarianN

Hvad synes du om ideen med en "pasningspakke" med lidt af hvert i til en bebs, og så et kort hvor der står "til når jeg skal passes" eller lign. 

Ellers har jeg tænkt (ihvertfald mht. min Svigermor) at spørge om hun kan hjælpe med et strikmønster som jeg bare ikke kan få til at stemme, og så give hende en pose med babystrikmønster og garn 

Den der med pasningspakken er total winner 

Anmeld

17. april 2011

Sakris

Hvad synes du om ideen med en "pasningspakke" med lidt af hvert i til en bebs, og så et kort hvor der står "til når jeg skal passes" eller lign. 

Ellers har jeg tænkt (ihvertfald mht. min Svigermor) at spørge om hun kan hjælpe med et strikmønster som jeg bare ikke kan få til at stemme, og så give hende en pose med babystrikmønster og garn 

Jeg synes det er en super sød idé

Vi fortalte det, da vores forældre kom op på besøg, ved min sidste eksamen.

Jeg havde malet 2 billeder med en hafferlaf (det kaldte vi hende). Nedenunder stod der "hej farmor og farfar/mormor og bedstefar - vi ses omkring nytår!"

Der gik lige et par sekunder så faldt femøren. Mega sjove reaktioner!

Anmeld

20. april 2011

Annemor...

Vi har lige sagt det til vores forældre og de blev lige så glade som vi havde håbet på.. Selvom jeg er kun er i uge 7 og mistede 23 dec. så skulle det bare ud den her gang.

Mine forældre fik en buket blomster med et kort hvor der stod:

mit navn det står med prikker....

Men der er noget tid til at jeg kommer ud og siger hej til jer :-)

Knus ....

Anmeld

20. april 2011

Lise

Da vi ventede den første ville vi fortælle min familie det juleaften. Jeg pakkede en lyserød og en lyseblå garnnøgle ind med et sæt strikkepinde, og så fik min mor den gave. Og sikke hun hylede  Ville have haft en morfar-kop til min far, men fandt den ikke lige...

Med nummer to skulle vi fortælle det på etterens 2-års fødselsdag, så der pakkede vi "jeg skal være storebror" t-shirten ind, og så fik han den som den sidste gave, da han havde pakket alt andet op... og så hylede hun igen

Anmeld

20. april 2011

AnneBJ

Vi lavede invitationer til babys fødselsdag... 

"kære mormor!

Det vil glæde mig (og mine forældre) at se dig til min fødselsdag, ca. d. 23. marts 2011.

Kærlig hilsen dit 1. barnebarn"

Så havde vi bare købt sådan en pakke med 4 kort ot kuverter til ti kroner eller lignende i føtex, det er bililgt, og noget der kan gemmes.
Vi brugte det til farmor/farfar, mormor, faster og onkel og alle blev meget glade!  

Anmeld

20. april 2011

Happiness

Vi havde fundet nogle brocher som man kunne sætte på tøjet, med verdens bedste mormor og morfar. De fik så kuverterne med dem i samtidigt De tuede af glæde..

Anmeld

20. april 2011

otlitrom

Min svigermor havde fødselsdag efter jeg testede positiv, så kæresten sagde til hende, at gaven var forsinket og altså først kom ca 24. juni... Det tog reeeet lang tid inden hun fattede det, men svigerfar blev åbenbart ret hvid i hovedet med det samme, han forstod det lidt hurtigere Det blev sagt over skype, da de bor i udlandet... Vi havde gruppe-opkald så min svoger/svigerinde var med også, og svoger sagde bare "naaaaaaaij" og grinede, og ventede ellers pænt på sin mor, der altså tog sig lidt tid, inden hun spurgte om det passede

Min far kendte til at vi var i behandling, så han fik det at vide på en kedelig måde ala "ja, den er god nok, du skal være morfar ca til sankt hans" og det første manden siger er "jamen du må ikke føde til sankt hans, der skal jeg jo arbejde"..

Anmeld

20. april 2011

AnneBJ

kitty skriver:

og det første manden siger er "jamen du må ikke føde til sankt hans, der skal jeg jo arbejde"..

Anmeld

20. april 2011

Tina&Laura

Hej piger, den har sikkert været oppe at vende mere end én gang, men må simpelthen spørge igen. 

Hvordan fortalte i familien at i ventede jer?

Jeg vil gerne gøre det på en yderst kreativ måde, da min Svigermor og hendes mand kommer til KBH om en lille uges tid, og vi har snakket om at fortælle det der. 

Der er T-shirt metoden, som ikke dur. Og så en test i en ramme, som måske kunne være en mulighed... Men er der andre gode ideer??

På forhånd tak 

Vi lavede denne og så gav vi det i en fotoramme.
Fødselsdagsgavnerne har så løbende til bedsteforældrene været et billede af Laura i rammen - som vi fik taget hos fotograf. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.