Løntilpassede trafikbøder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Det er det nok, ja. Alligevel er der 7 ud af 28 personer i min klasse der har bil, hæhæ. Jokke jokke i det.

Men de bor sikkert hjemme...for mig lå det implicit at det var en videregående udd,.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Dinna88

Men de bor sikkert hjemme...for mig lå det implicit at det var en videregående udd,.

Nej nej! Det gør to af dem  Så er det jo det samme om de går i gym eller på uni.

Anmeld

12. april 2011

maria_wlt

TbCp skriver:

Jeg har stemt nej - jeg ville stemme imod sådan et forslag.

Jeg synes bare folk skulle tage at køre efter hastighedsbegrænsningerne!

Selvfølgelig

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

Jamen, så er det jo bare helt ...så alle skal bare tage sig sammen og gøre det rigtige...det lyder super nemt, hvorfor er der ingen der har tænkt på det...? Hvad med at have en smule virkeligheds og realitetssans med her....det er jo ikke til at debattere hvis man smider utopi ud som argumenter og forsvar..jeg hopper af her, vi ser verden og mennesker så grundlæggende forskelligt at jeg ikke kan se det her fører nogle veje hen...jeg er i hvert fald glad for at de fleste mennesker indenfor mit felt ser verden noget mere nuanceret.

God dag herfra,..

Hvorfor er det utopi at forvente, at folk overholder loven? Hvorfor er det manglende realtitetssans? Jeg har kørt lovligt i 4 år. Selvom jeg er blevet presset en milliard gange på landevejen, fordi jeg kører 80 som man må, så gør jeg det stadig. For det siger loven, og der er en grund til det. Det er ikke utopi. Og overholder folk ikke loven, jamen så må de straffes. Så er jeg fløjtende ligeglad med, at de står på bar bund økonomisk resten af måneden. Så kan de forhåbentlig lære at køre som man skal!

Anmeld

12. april 2011

sarahb

Eva. skriver:

Jamen, så er det jo bare helt ...så alle skal bare tage sig sammen og gøre det rigtige...det lyder super nemt, hvorfor er der ingen der har tænkt på det...? Hvad med at have en smule virkeligheds og realitetssans med her....det er jo ikke til at debattere hvis man smider utopi ud som argumenter og forsvar..jeg hopper af her, vi ser verden og mennesker så grundlæggende forskelligt at jeg ikke kan se det her fører nogle veje hen...jeg er i hvert fald glad for at de fleste mennesker indenfor mit felt ser verden noget mere nuanceret.

God dag herfra,..

Eva, undskyld mig. men helt ærligt så ved jeg ikke om det styrker dine komplekser med at smide rundt omkring med så indsnævrede holdninger om visse personer. Det er da ren logik, hvis du ikke kan betale konsekvensen af dine handlinger så må du da gøre hvad du kan for at undgå. Jeg parkerere da heller ikk ulovligt fordi jeg har råd til at betale parkeringsbøden. Så finder jeg mig da et sted der er lovligt og så er de penge sparret. Det er da logik for burhøns. Og ja jeg ser måske på tingene meget sort på hvidt. Men det er nu sådan landet ligger. Hvorfor skal folk tilgodeses når de vælger at lave en ugerning bare fordi de ikke har så mange penge.

Og jeg er så træt af dig og dit felt!!! Du er pædagog!!! Fordi folk ikke tænker og handler som dit perfekte jeg så skal man hagles ned. For her er der kun en vej der er rigtig og det er Evas. Det er fandme da Så indsnævret som noget overhoved kan være.

Anmeld

12. april 2011

SpunkenJo

JustMe skriver:

Inspireret af en anden tråd, hvor én anmeldte sin kollega til politiet, hvorefter han blev taget for at køre for hurtigt, kom jeg til at tænke på et forslag, der har været oppe om løntilpassede bøder.

I den forbindelse blev jeg såmænd bare nysgerrig efter andres mening. Mens nogle mennesker kun passer på farten af frygt for at få en bøde, er andre bedøvende ligeglade, da de har råd til at betale alverdens bøder alligevel. I den forbindelse mener jeg at have hørt tale om et lovforslag (ret mig, hvis jeg tager fejl), der går ud på, at bøderne skal tilpasses efter bødemodtagerens lønstørrelse. Dvs. at bøden i stedet for at udgøre X kr. udgør X procent af bødemodtagerens løn.

Hvad er jeres holdning til dette? Er i for eller imod forslaget. Personligt er jeg for forsalget  Jeg har oprettet en afstemning, og i må meget gerne uddybe jeres valg i et indlæg, hvis i har lyst.

Der er faste takster på det meste, men lige nøjagtig på spirituskørsel, afgøres bøden ved at gange promillen med ens månedsløn.

Derudover afgøres det også hvorvidt man skal
Miste kortet helt, en prøve, eller fuldstændig.
- man kan også risikere at miste sin bil!!

Mht de øvrige bødetskster, syns jeg det er helt fint som det er
- måske fe billigt, men so be it

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

I Finland har man haft den ordning i et stykke tid - kan huske, jeg læste i avisen om en mand, der havde fået en fartbøde på €100.000 , og jeg synes, det er en god ide, da alle bliver ramt ens af bøderne.

Anmeld

12. april 2011

Hansen97

JustMe skriver:

Inspireret af en anden tråd, hvor én anmeldte sin kollega til politiet, hvorefter han blev taget for at køre for hurtigt, kom jeg til at tænke på et forslag, der har været oppe om løntilpassede bøder.

I den forbindelse blev jeg såmænd bare nysgerrig efter andres mening. Mens nogle mennesker kun passer på farten af frygt for at få en bøde, er andre bedøvende ligeglade, da de har råd til at betale alverdens bøder alligevel. I den forbindelse mener jeg at have hørt tale om et lovforslag (ret mig, hvis jeg tager fejl), der går ud på, at bøderne skal tilpasses efter bødemodtagerens lønstørrelse. Dvs. at bøden i stedet for at udgøre X kr. udgør X procent af bødemodtagerens løn.

Hvad er jeres holdning til dette? Er i for eller imod forslaget. Personligt er jeg for forsalget  Jeg har oprettet en afstemning, og i må meget gerne uddybe jeres valg i et indlæg, hvis i har lyst.

Sådan er det jo nu ved sprit eller promille kørsel... Kan ikke huske hvilken... Der er det indtægtsbestemt bøde... Synes jeg er fint da det redegør alle lige hårdt. Jeg har stemt Ja...

Anmeld

12. april 2011

Ni-ko-li-ne

Der er jo aldrig noget simpelt svar på problematikken....

Personligt mener jeg dog IKKE at bøder bør være indtægtsbestemte. Det ville sende et helt forkert signal!

Mit udgangspunkt er, at man ikke får straffen for sjov, men fordi man har gjort noget man ikke måtte. Og det kunne man i virkeligheden have undgået ved at lade være med at bryde loven! Det kan godt ske, at det i det enkelte tilfælde ikke er nemt, men det var der heller ingen der sagde....

hos os har vi under ingen omstændigheder råd til bøder, hverken af den ene eller anden prisklasse... Såh, jeg må overholde loven....

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

Eva. skriver:

Jeg tænker at det vel er idéen i en bøde...at den skal ramme der hvor moral og etik åbenbart ikke er nok...så får man en bøde på 1000kr og har 4000kr at leve for så rammer det nok på en anden måde end ham der har 100.000kr at leve for,..men det er da skidt at det er nødvendigt at ramme med andet end sund fornuft...men sådan ser verden åbenbart ud...så jeg tænker det handler om at ramme lige, for alle...der hvor det gør ondt og det er åbenbart pengepungen.

helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.