JustMe skriver:
Inspireret af en anden tråd, hvor én anmeldte sin kollega til politiet, hvorefter han blev taget for at køre for hurtigt, kom jeg til at tænke på et forslag, der har været oppe om løntilpassede bøder.
I den forbindelse blev jeg såmænd bare nysgerrig efter andres mening. Mens nogle mennesker kun passer på farten af frygt for at få en bøde, er andre bedøvende ligeglade, da de har råd til at betale alverdens bøder alligevel. I den forbindelse mener jeg at have hørt tale om et lovforslag (ret mig, hvis jeg tager fejl), der går ud på, at bøderne skal tilpasses efter bødemodtagerens lønstørrelse. Dvs. at bøden i stedet for at udgøre X kr. udgør X procent af bødemodtagerens løn.
Hvad er jeres holdning til dette? Er i for eller imod forslaget. Personligt er jeg for forsalget
Jeg har oprettet en afstemning, og i må meget gerne uddybe jeres valg i et indlæg, hvis i har lyst.
Der er faste takster på det meste, men lige nøjagtig på spirituskørsel, afgøres bøden ved at gange promillen med ens månedsløn.
Derudover afgøres det også hvorvidt man skal
Miste kortet helt, en prøve, eller fuldstændig.
- man kan også risikere at miste sin bil!!
Mht de øvrige bødetskster, syns jeg det er helt fint som det er

- måske fe billigt, men so be it
Anmeld