Løntilpassede trafikbøder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

*Toffee*

Jeg ville stemme nej til sådan et forslag.

Bøden skal være ens for alle, dvs. den skal heller ikke kunne nedsættes, bare fordi man har en lav indkomst.

Når det kommer til trafikken, synes jeg ikke rigtig der er nogen undskyldning for ikke at følge reglerne.

Generelt synes jeg måske bare at bøden skal sættes op. Har i set politijagt på kanal 5? OMG hvor er der mange klaphatte, på de danske veje.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Faith

Toffi skriver:

Bøden skal være ens for alle, dvs. den skal heller ikke kunne nedsættes, bare fordi man har en lav indkomst.

Når det kommer til trafikken, synes jeg ikke rigtig der er nogen undskyldning for ikke at følge reglerne.

Generelt synes jeg måske bare at bøden skal sættes op. Har i set politijagt på kanal 5? OMG hvor er der mange klaphatte, på de danske veje.

Anmeld

13. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg ville helt klart stemme nej til sådan et forslag - uden tvivl!

Jeg mener at bøder skal være ens for alle, rige som fattige....

Anmeld

13. april 2011

wamse

Jeg ville være for et sådan forslag

Hvis ideen bag bøder, skal være at man straffes for en lovovertrædelse, så mener jeg også at det skal kunne mærkes. Derfor mener jeg så at bøde størrelsen, skal udregnes efter løn, for så vil det kunne mærkes. 

Anmeld

13. april 2011

tinasmor

Secrets skriver:

Det synes jeg er en ringe idé. Alle skal straffes på lige fod, uanset om det så betyder folk spekulerer i det eller ej. Synes det er noget fis at nogen får rabat. Det kan godt ske man har en lav indkomst, men så kan man da for pokker bare overholde færdselsreglerne, og så har man ikke dét problem. Det er ikke svært at nøjes med at køre 110, 80 eller 50, at overhale de rigtige steder, have sele på, ikke tale i mobil osv. Jeg har gjort det i 4 år, og det har sku ikke været svært. Danskerne er bare for utålmodige. Lige straf for alle.

Anmeld

13. april 2011

Nalle

Uanset hvor meget du tjener skal de have en bøde, kan ikke se hvorfor folk skal " bøde " for at have et godt betalt job.

Det skal være lige for alle!

Anmeld

13. april 2011

Lillefe

Toffi skriver:

enig

Anmeld

13. april 2011

hyskystar

Jeg synes bøden skal være ens for alle og ikke gå efter hvad man tjener i løn og man skal slet ikke have mulighed for få nedsat en bød, heller ikke hvis man er på su og ligende

Man kan jo bare opfører sig ordenligt i traffikken så havde man slet ikke et problem med skulle betale

Anmeld

13. april 2011

Mor-til-asta-09

Jeg ville klart stemme nej til sådan et forslag... skal være lige for alle...

Anmeld

13. april 2011

Shibby

wamse skriver:

Jeg ville være for et sådan forslag

Hvis ideen bag bøder, skal være at man straffes for en lovovertrædelse, så mener jeg også at det skal kunne mærkes. Derfor mener jeg så at bøde størrelsen, skal udregnes efter løn, for så vil det kunne mærkes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.