Løntilpassede trafikbøder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

CamillaRH skriver:

jeg synes bare stadig ikke det er fair.

altså, 500kr er da også penge for en som mig der har en indtægt på 10.000 + min mands indtægt.

det jo ikke bare "små penge"

og min mor som har en indtægt på omkring d. 40.000kr synes sku også det er surt at få en bøde på 500kr eller der under..

Det er da penge for alle, bare ikke lige mange penge...sådan er det...men I ville sikkert også kunen få nedsat bøden efter indkomst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

MaliksMor

Eva. skriver:

Det er da penge for alle, bare ikke lige mange penge...sådan er det...men I ville sikkert også kunen få nedsat bøden efter indkomst.

det vidste jeg ikke engang man kunne

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

Eva. skriver:

Hvorfor ville det ikke ramme mere at give velhavende procentvis lige så store bøder som de lavtlønnede, altså i forhold til indtægt...?

Lige meget hvad folk bør gøre, så handler det om hvad de faktisk gør...og der køres for stærkt...hvis ikke det hjælper at give de velhavende højere bøder, så hjælper det da i hvert fald på statskassen at få de flere penge ind...så det er da kun en win win situation...:

Tror bare ikke på det vil hjælpe dem, de har desværre en helt anden holdning og forhold til penge end de lavt lønnede har. De tænker ikke på at det rammer hårdt for de ved de har massere af penge på kontoen og at der går en god løn ind igen.. Synes man skal tænke andre baner med klip i stedet for det vil helt sikkert ramme endnu hårdere... Men jo alles holdning burde ændres med hensyn til fart og vanvids kørsel... 

Anmeld

12. april 2011

Aves.

CamillaRH skriver:

det vidste jeg ikke engang man kunne

Ok, det står i det brev der kommer med bøden...vi fik det og jeg var på kh og min x var i lære..

Anmeld

12. april 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Ok..et eksempel...Jens 25 år, su 4500kr udbetalt får en både på 2000kr og skal betale 1000kr , det er næsten 25% af hans indkomst, Søren 50.000kr udbetalt, får en bøde på 2000kr og betaler det hele...hvem tror du mærker mest....ok, det er ikke realistisk, ingen på su har råd til at have bil...

min søster er på su. hun har to børn.. og hun har da bil.!!

ja jeg kan godt se at det er noget lort med dem der tjener meget ikke mærker det så slemt.. men for dem der tjener lidt syntes jeg ikke de skal have ret til at få formindsket deres bøde bare fordi de ikke har RÅD til det.. så går straffen jo lidt af ...!

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Mette 27 skriver:

Tror bare ikke på det vil hjælpe dem, de har desværre en helt anden holdning og forhold til penge end de lavt lønnede har. De tænker ikke på at det rammer hårdt for de ved de har massere af penge på kontoen og at der går en god løn ind igen.. Synes man skal tænke andre baner med klip i stedet for det vil helt sikkert ramme endnu hårdere... Men jo alles holdning burde ændres med hensyn til fart og vanvids kørsel... 

Men man får altså også klip for det...min kammerat har da lige fået klip og bøde på sølle 3500kr for at køre for stærkt...så det får man skam..men begge dele er da fint, penge i kassen, det mangler der..

Anmeld

12. april 2011

Aves.

isabellamor skriver:

ja jeg kan godt se at det er noget lort med dem der tjener meget ikke mærker det så slemt.. men for dem der tjener lidt syntes jeg ikke de skal have ret til at få formindsket deres bøde bare fordi de ikke har RÅD til det.. så går straffen jo lidt af ...!

NU var mit eksempel jo ikke ud fra en enligmor på su, for ja, det kan hun sagtens, hun mangler ikke noget..

Men en helt almindelig dødelig ung mand har kun 5000kr brutto..

Anmeld

12. april 2011

MaliksMor

Ok, det står i det brev der kommer med bøden...vi fik det og jeg var på kh og min x var i lære..

Nej, nej - dårlig stil at modtage bøder Eva

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Ok..et eksempel...Jens 25 år, su 4500kr udbetalt får en både på 2000kr og skal betale 1000kr , det er næsten 25% af hans indkomst, Søren 50.000kr udbetalt, får en bøde på 2000kr og betaler det hele...hvem tror du mærker mest....ok, det er ikke realistisk, ingen på su har råd til at have bil...

Hæhæ, jeg skyder lige ind her - der er flere af mine medstuderende der har bil

Anmeld

12. april 2011

Aves.

isabellamor skriver:

Altså det giver da ingen mening...det er jo ikke sådan at man ikke mærker det bare fordi man er i stand ti´l at betale bøden...alternaivt ville det ende med at i forvejen udsatte grupper måtte i fængsel for at afsone for de bøder de ikke kan betale...udover det ville koste staten mange mange penge, så ville det også gøre denne gruppe endnu mere udsat med alt hvad der følger med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.