Løntilpassede trafikbøder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Hæhæ, jeg skyder lige ind her - der er flere af mine medstuderende der har bil

Det er de færreste med en indkomst på 5000kr brutto der har råd til en bil...enige eller skal vi sjoske mere rundt i den....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

sarahb

Alle skal da straffes lige hårdt og hvorfor skal det være en mildere bøde hvis du ikke har en ligeså høj indtgt som andre...
Synes slet ikke man skal tilgodese dåligere stillet mennesker når det gælder om at færdes farligt i trafikken

Anmeld

12. april 2011

Aves.

CamillaRH skriver:

Nej, nej - dårlig stil at modtage bøder Eva

Det var min x..

Anmeld

12. april 2011

MaliksMor

sarahb skriver:

Alle skal da straffes lige hårdt og hvorfor skal det være en mildere bøde hvis du ikke har en ligeså høj indtgt som andre...
Synes slet ikke man skal tilgodese dåligere stillet mennesker når det gælder om at færdes farligt i trafikken

Anmeld

12. april 2011

Aves.

sarahb skriver:

Men så må jeg spørge igen...er det at straffe lige hårdt at give samme bøde da...hvis jeg tager 1000kr fra dig og du har 2000kr, står du så lige så godt stillet, værre eller bedre i forhold til ham der har 20.000kr og som jeg tager 1000kr fra...

Anmeld

12. april 2011

Loa

OMG! Igen skal de rige straffes.....

Syntes det ville være direkte latterligt hvis det blev aktuelt.......

Har simpelthen ikke mere at sige, bliver helt irriteret..... 

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

Eva. skriver:

Men man får altså også klip for det...min kammerat har da lige fået klip og bøde på sølle 3500kr for at køre for stærkt...så det får man skam..men begge dele er da fint, penge i kassen, det mangler der..

Jo man får klip efter 30% overtrædelse mener jeg det er , men så skal den grænse sættes ned til måske 20%, det vil helt sikkert få mange til at tænke sig godt om.. 

Anmeld

12. april 2011

sarahb

Eva. skriver:

Men så må jeg spørge igen...er det at straffe lige hårdt at give samme bøde da...hvis jeg tager 1000kr fra dig og du har 2000kr, står du så lige så godt stillet, værre eller bedre i forhold til ham der har 20.000kr og som jeg tager 1000kr fra...

Hvis du ikke har råd til at betale bøden ja så må du sgu bare køre pænt og ikke overtræde love hvor du ikke har råd til at betale konsekvensen.
Jeg går heller ikke ud og køber en gucci taske hvis jeg ikke har råd bevidst...

Anmeld

12. april 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Det er de færreste med en indkomst på 5000kr brutto der har råd til en bil...enige eller skal vi sjoske mere rundt i den....

Det er det nok, ja. Alligevel er der 7 ud af 28 personer i min klasse der har bil, hæhæ. Jokke jokke i det.

Anmeld

12. april 2011

Aves.

sarahb skriver:

Hvis du ikke har råd til at betale bøden ja så må du sgu bare køre pænt og ikke overtræde love hvor du ikke har råd til at betale konsekvensen.
Jeg går heller ikke ud og køber en gucci taske hvis jeg ikke har råd bevidst...

Jamen, så er det jo bare helt ...så alle skal bare tage sig sammen og gøre det rigtige...det lyder super nemt, hvorfor er der ingen der har tænkt på det...? Hvad med at have en smule virkeligheds og realitetssans med her....det er jo ikke til at debattere hvis man smider utopi ud som argumenter og forsvar..jeg hopper af her, vi ser verden og mennesker så grundlæggende forskelligt at jeg ikke kan se det her fører nogle veje hen...jeg er i hvert fald glad for at de fleste mennesker indenfor mit felt ser verden noget mere nuanceret.

God dag herfra,..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.