Løntilpassede trafikbøder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du stemme for eller imod et sådant lovforlag?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.540 visninger
62 svar
0 synes godt om
12. april 2011

JustMe

Inspireret af en anden tråd, hvor én anmeldte sin kollega til politiet, hvorefter han blev taget for at køre for hurtigt, kom jeg til at tænke på et forslag, der har været oppe om løntilpassede bøder.

I den forbindelse blev jeg såmænd bare nysgerrig efter andres mening. Mens nogle mennesker kun passer på farten af frygt for at få en bøde, er andre bedøvende ligeglade, da de har råd til at betale alverdens bøder alligevel. I den forbindelse mener jeg at have hørt tale om et lovforslag (ret mig, hvis jeg tager fejl), der går ud på, at bøderne skal tilpasses efter bødemodtagerens lønstørrelse. Dvs. at bøden i stedet for at udgøre X kr. udgør X procent af bødemodtagerens løn.

Hvad er jeres holdning til dette? Er i for eller imod forslaget. Personligt er jeg for forsalget  Jeg har oprettet en afstemning, og i må meget gerne uddybe jeres valg i et indlæg, hvis i har lyst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Dinna88

Lige umiddelbart tænker jeg at det er smart i forhold til dem der har en høj indtægt.

Anmeld

12. april 2011

Brams

Jeg mener at det burde være lige for alle, hvad man skal betale for at køre for stærkt, så jeg ville stemme NEJ!

Kan godt se at der er nogle få der tjener rigtig mange penge, som kan spekulere i at det er ok at få en bøde en gang imellem, fordi de har råd til at betale dem.

Men der findes en langt større gruppe af lavindkomst personer der, hvis et sådant forslag blev vedtaget, omvendt ville benytte sig af en lavere bødestraf og jeg tror vi ville se langt flere der kørte for stærkt så 

Anmeld

12. april 2011

TbCp

Jeg har stemt nej - jeg ville stemme imod sådan et forslag.

Jeg synes bare folk skulle tage at køre efter hastighedsbegrænsningerne!

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Jeg synes det er en super ide...jeg får selv rabat på bøder fordi jeg er lavt lønnet, men hiv den da gerne op i den anden ende...jeg er på halvpris, dog mindst 300kr...

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

Vil helt klart stemme nej, kan ikke se hvorfor dem der tjener mere skal betale mere, ingen burde køre for stærkt. Synes der i forvejen er rigeligt fokus på dem der tjener mange penge, f.eks. at de skal betale mere i skat end mange andre...

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Mette 27 skriver:

Vil helt klart stemme nej, kan ikke se hvorfor dem der tjener mere skal betale mere, ingen burde køre for stærkt. Synes der i forvejen er rigeligt fokus på dem der tjener mange penge, f.eks. at de skal betale mere i skat end mange andre...

Jeg tænker at det vel er idéen i en bøde...at den skal ramme der hvor moral og etik åbenbart ikke er nok...så får man en bøde på 1000kr og har 4000kr at leve for så rammer det nok på en anden måde end ham der har 100.000kr at leve for,..men det er da skidt at det er nødvendigt at ramme med andet end sund fornuft...men sådan ser verden åbenbart ud...så jeg tænker det handler om at ramme lige, for alle...der hvor det gør ondt og det er åbenbart pengepungen.

Anmeld

12. april 2011

Isabella_mor

jeg tror ikke det er en god idé.. det er farligt at køre for stærkt og det kan koste et til flere menneskeliv bare fordi at en eller anden brian har for meget benzin i blodet..!!!

alle skal betale det samme for at køre for stærkt uanset om man er kontanthjælpsmodtager, su modtager, lavt eller højt lønnet.

jeg vil stemme NEJ til sådan et forslag..

Anmeld

12. april 2011

Aves.

isabellamor skriver:

jeg tror ikke det er en god idé.. det er farligt at køre for stærkt og det kan koste et til flere menneskeliv bare fordi at en eller anden brian har for meget benzin i blodet..!!!

alle skal betale det samme for at køre for stærkt uanset om man er kontanthjælpsmodtager, su modtager, lavt eller højt lønnet.

jeg vil stemme NEJ til sådan et forslag..

Men alle betaler jo ikke det samme nu...du får halvpris på su og kh...

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

Det synes jeg er en ringe idé. Alle skal straffes på lige fod, uanset om det så betyder folk spekulerer i det eller ej. Synes det er noget fis at nogen får rabat. Det kan godt ske man har en lav indkomst, men så kan man da for pokker bare overholde færdselsreglerne, og så har man ikke dét problem. Det er ikke svært at nøjes med at køre 110, 80 eller 50, at overhale de rigtige steder, have sele på, ikke tale i mobil osv. Jeg har gjort det i 4 år, og det har sku ikke været svært. Danskerne er bare for utålmodige. Lige straf for alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.