SussieThyssen skriver:
Stakkels søde dig. 

Kære ven.
Det er så forfærdeligt når en af ens nærmeste er så syg, som din søs er, og du er så tapper, stærk og modig.
Men du må lære, at du ikke kan bære hele verden på dine skuldre.
Heller ikke de nærmeste familiemedlemmer og venners liv.
Sortér ud og lær at sige fra.
Du må aldrig bruge dig selv så meget, at der ikke er overskud til dig selv, din mand og børn...husk det.
Så må alle andre komme i anden række.
Også din søster, selvom hun er dig lige så nær.
Men hun er en voksen kvinde, med en sygdom, men ikke desto mindre har hun sit liv, og du har dit, og hun skal ikke bruge af dit liv, ud over det, du selv kan give.
Nu skal du ikke tro jeg ikke ved, at det er svært..det ved jeg alt om..jeg har selv været, hvor jeg bare har givet af mig selv til hudløshed..og jeg har måtet lære, the hard way, at sætte grænser for, hvor meget jeg kan give og til hvem.
Nogle af os lider meget smukt af det man kalder "Jesus-syndrom". Man vil gerne redde hele verden, men det kan man ikke.
Også du må lære, at du ikke kan redde hele verden, heller ikke holde din søster i hånden hele livet.
Jo, måske hvis du ikke havde andre end hende, så er det endda forståeligt, men det drejer sig først og fremmest om, at du har din egen lille familie, som du skal tage dig af, og jo mere du øser ud på andre, jo mindre bliver der til dine egne.
Så det er med overskuddet på sjæleballancen som en lønchek...først dele ud til sine egne og sig selv, så sætte noget ind på overskuddet, og den sidste del må man så bruge af til alle de andre.
Og er der ikke noget overskud, så er der ikke noget at gøre ved det.
Håber du kan følge mig.
Stort trøsteknus.

Kærligst
Sussie
Arhh søde Sussie..!! Du forstår slet ikke hvor meget dine ord går mig lige i hjertet - og hvor meget jeg ELSKER når du skriver de kloge ord - ikke kun til mig men også til andre..!!
Jeg vil forsøge at finde mig selv lidt igen - finde ud af hvem Maria egentlig er - og forsøge at leve MIT liv med MIN lille familie - og lade andres problemstillinger være DERES for jeg kan mærke jeg slet ikke har overskud eller energi til at være en del af andres problemstillinger..!!