Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Kamulla

puha havde helt ondt i maven.. den blev sendt i aftes/nat.. puha...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

twinboys

Jeg har læst bogen for mange år siden... den er meget bedre end filmen... Men filmen satte mange tanker igang...

Majbritt

Anmeld

10. april 2011

Louisiana

twinboys skriver:

Jeg har læst bogen for mange år siden... den er meget bedre end filmen... Men filmen satte mange tanker igang...

Majbritt

Jeg er aldrig stødt på bogen, men gad faktisk godt læse den! Jeg kan stort set altid bedre lide bogen end filmen. 

Anmeld

10. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

Jeg er aldrig stødt på bogen, men gad faktisk godt læse den! Jeg kan stort set altid bedre lide bogen end filmen. 

smiler sælger da gerne bogen til dig og anden del...

Anmeld

10. april 2011

Louisiana

twinboys skriver:

smiler sælger da gerne bogen til dig og anden del...

Jeg vidste slet ikke, at der er en del 2  Det kan da godt være, at jeg gerne vil købe dem af dig...  Hvad koster de, og hvad stand er de i?

Anmeld

10. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

Jeg vidste slet ikke, at der er en del 2  Det kan da godt være, at jeg gerne vil købe dem af dig...  Hvad koster de, og hvad stand er de i?

smiler fin fin... bog 1 er læst en gang og bog to ja den nåede jeg aldrig at få læst... så ja de ligger bare i en kasse hjemme et sted...

Majbritt

Anmeld

10. april 2011

Louisiana

twinboys skriver:

smiler fin fin... bog 1 er læst en gang og bog to ja den nåede jeg aldrig at få læst... så ja de ligger bare i en kasse hjemme et sted...

Majbritt

Okay  Hvad vil du ha for dem?

Anmeld

10. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

hvad vil du give??? og jeg skal lige hjem og finde dem smiler

Anmeld

10. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

hvad vil du give??? og jeg skal lige hjem og finde dem smiler

Anmeld

10. april 2011

matryoshka

Uha, det er mange år siden jeg har set den.. Skal vist nok ud og finde den på DVD så jeg kan få set den igen

Den er meget god og tankevækkende!

Jeg havde en barndomsveninde som blev kidnappet af sin far da hun var helt lille. Han nåede endda at komme i flyveren med hende på vej til Algeriet, da politiet heldigvis fik stoppet ham. Mor og datter fik skjult identitet med nye navne og det hele, men han fandt dem gang på gang.. Min mor og hendes mor kendte hinanden godt, så jeg kendte til hele historien. En dag i fritidshjemmet dukkede han op, og ville gerne hente sin datter. Det fik han selvfølgelig ikke lov til.. Men han sad inde hos os og tegnede og prøvede at charmere sig ind til sin datter og os andre børn. Jeg ved ikke hvorfor de ikke smed ham ud med det samme, han har måske være ubehagelig overfor pædagogerne. Ved det ikke 

Jeg har også en bekendt (protestant, men ikke dansker) som boede i Danmark og fik et barn sammen med en dansker. De kunne ikke sammen og gik hver til sit, i starten gik det fint og fælles forældremyndighed. Men hun ville gerne flytte hjem til sit hjemland på engang i fremtiden når barnet så ville være 4-5 år (et andet nordiskt land).  

Hun var af en eller anden grund overbevist om, at han ikke ville give dem lov til at flytte hjem til hendes hjemland igen, så hun gav ham et ultimatum: Jeg flytter, og hvis du nægter det så søger jeg om fuld forældremyndighed! og hun fik ham også overbevist om, at det ville hun til en hver tid få.. Så han kunne/turde intet at sige. 

Det synes jeg var forfærdelig synd for både barn og far.. For han sagde, at han ikke ville nægte dem at flytte hjem når tiden kom, altså 3-4 år senere, så kunne han i hvertfald få de første år med barnet.. Hun forsvarede sin handling med "Ja, men hvis jeg ikke gør det, så bliver jeg nødt til at leve her resten af mit lev. Det ville være lige som i filmen Ikke uden min datter!"  .. Så istedet gjorde hun det mod ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.