sådan har jeg også oplevet min datter i en periode, og hun er kun 3 nu.
hun havde ikke en disse respekt for mig, men havde dog for hendes far. han er ikke meget hjemme i tiden, så du kan nok forestille dig at bølgerne er gået højt herhjemme mellem mig og min datter.
jeg fandt dog ud af at timeout slet ingen effekt havde, på samme måde som dig, men har fundet en anden og langt mere effektiv metode.
hvis hun f.eks. er uartig, kan jeg finde på at sige til hende at hvis hun ikke snart opfører sig ordentligt, så kommer hun f.eks. ikke med i bogbus i denne uge. og hvis hun ikke opfører sig ordentligt herefter, så falder hammeren. så kommer hun ikke med i bogbus. hun siger at nu opfører hun sig ordentligt, men så er jeg nødt til at stå fast, for det er den eneste måde hun kan finde ud af at hendes handlinger har konsekvenser.. og efter nogen tid finder hun ud af at hun lige så godt kan give efter (så at sige) for så ved hun godt at hun mister en af hendes goder.
efterfølgende forklarer jeg hendes selvfølgelig hvorfor tingene er endt som de er, og om vi er venner igen.
håber at du kan bruge det til noget
knus charlotte
Anmeld