Mumto3 skriver:
Tja, hvad skal jeg sige....nu er der så mange der siger at time out er åhhhh og iiiihhhh så godt, men VIRKER DET?????
Hvis ikke, så vil jeg da foreslå at du prøver noget andet!!! F.eks. TIME IN istedet for time out!!
Men høre jeg jo også til dem der hverken går ind for afstraffelse eller skæld ud af børn. Jeg har bare aldrig set at det virkelig virker.
Men du lyder som om du mest er til afstraffelse (så som time out) og så må du jo bare skrue op for straffen hvis den ikke er hård nok. (hvis du altså er til den form for opdragelse)
Vi gør brug af time-out. Og ja det virker - hos os. Vi skælder ikke ud, vi lærer vores børn, hvad der er i orden, og hvad der ikke er i orden.
Time-outen gives efter der en advarsel, de står der i meget kort tid (den ældste på 3½ år står der i max 30 sekunder, den yngste på snart 2 år står der i 5 sekunder) og får derefter forklaret, hvorfor de blev sendt i time-out - jeg hjælper dem med at italesætte det skete og de følelser det måtte indebære for dem. Time-outen kan i den henseende ligeledes benyttes til at få et hys barn ned på jorden og gøre dem nærværende igen. Desuden afsluttes den altid med ros for, at de nu hører efter, samt vi gør det tydeligt, at vi ikke er sure (mere). Ofte kommer det slet ikke til, at de kommer i time-out, men de forstår ved snakken/advarslen om time-out, at det de gør eller ikke gør er uacceptabelt.
Måske er det en form for "straf", der taler vi om en hårfin grænse efter min overbevisning - men jeg er helt klart af den mening, at jeg sætter grænser for mine børn på en måde, som fungerer for os.
Dog er jeg interesseret i at høre dig, hvordan du gør? Samt en forklaring på hvad en time-in ville være ønskværdig 
Anmeld