Hjælp piger er desperat!!!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

L83

Anonym skriver:

tak det ku jeg måske godt finde på måske vi kunne lære lidt af hinanden her

ja det var det jeg tænkte

Men du er i hvertfald velkommen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Tulle28

Op'er den lige for dig - i disse tider med alverdens tråde om børneopdragelse er det da pudsigt du ikke får flere svar... Men det er måske fordi alle os, der svarer på de tråde kun har små baby'er?

Håber nogle af de kloge piger med lidt større børn læser med og kan give dig svar

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Op'er den lige for dig - i disse tider med alverdens tråde om børneopdragelse er det da pudsigt du ikke får flere svar... Men det er måske fordi alle os, der svarer på de tråde kun har små baby'er?

Håber nogle af de kloge piger med lidt større børn læser med og kan give dig svar

tak sødt af dig... ja det er jo lidt svært at svare på hvis man kun har små babyer endnu

Anmeld

8. april 2011

linemus

Min datter bliver 4 år til juli, men lige nu går hun også igennem en periode, hvor hun meget nemt bliver ekstremt hidsig, skælder mig ud med grimme skældsord, smækker med døren og går sin vej. Eller også er hun helt modsat, griner når jeg irettesætter hende, fjoller og gør stadig ikke, hvad jeg beder hende om.

Det er vildt frustrerende, og jeg har desværre ikke de gyldne råd til dig. Jeg tror, det hjælper at man selv er fattet, ikke hidser sig op og er konsekvent. Jeg siger ikke det er nemt, for jeg kan selv blive rigtig sur, når hun opfører sig sådan, men jeg har også erfaret, at det bliver endnu værre, når jeg også hidser mig op. Så er det bedre at ignorere hende, forstået på den måde, at vi ikke gider være sammen med hende/hun ikke må være med, når hun er sådan. Herhjemme kommer hun ud og sidde på trappen. Ofte går hun derfra, men så henter jeg hende og sætter hende der igen. Og igen.

Jeg tænker, at det bunder i opmærksomhedssøgen, grænseafprøvning og alderen Så hold ud

- Line

Anmeld

8. april 2011

smølfine

Først og fremmest er I overhovedet ikke de eneste, der oplever det som I går igennem og det er frygtelig hårdt mens det står på.

Herhjemme har vi ikke oplevet noget i samme grad, men noget jeg har erfaret der hjælpe, de ter at give positiv opmærksomhed, når der er grund til det, så hun ikke kun oplever at få opmærksomhed når hun gør noget hun godt ved hun ikke må. På den måde får hun mindre behov for at gøre alle de ting, der driver jer til vanvid og erfare at kunne få jeres opmærksomhed for det positive hun gør. Håber det giver mening.

Anmeld

8. april 2011

Mumto3

Tja, hvad skal jeg sige....nu er der så mange der siger at time out er åhhhh og iiiihhhh så godt, men VIRKER DET?????

Hvis ikke, så vil jeg da foreslå at du prøver noget andet!!! F.eks. TIME IN istedet for time out!!

Men høre jeg jo også til dem der hverken går ind for afstraffelse eller skæld ud af børn. Jeg har bare aldrig set at det virkelig virker.

Men du lyder som om du mest er til afstraffelse (så som time out) og så må du jo bare skrue op for straffen hvis den ikke er hård nok. (hvis du altså er til den form for opdragelse)

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Tja, hvad skal jeg sige....nu er der så mange der siger at time out er åhhhh og iiiihhhh så godt, men VIRKER DET?????

Hvis ikke, så vil jeg da foreslå at du prøver noget andet!!! F.eks. TIME IN istedet for time out!!

Men høre jeg jo også til dem der hverken går ind for afstraffelse eller skæld ud af børn. Jeg har bare aldrig set at det virkelig virker.

Men du lyder som om du mest er til afstraffelse (så som time out) og så må du jo bare skrue op for straffen hvis den ikke er hård nok. (hvis du altså er til den form for opdragelse)

JEG STRAFFER IKKE MIT BARN !!!!!!!! JEG SÆTTER GRÆNSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Min datter bliver 4 år til juli, men lige nu går hun også igennem en periode, hvor hun meget nemt bliver ekstremt hidsig, skælder mig ud med grimme skældsord, smækker med døren og går sin vej. Eller også er hun helt modsat, griner når jeg irettesætter hende, fjoller og gør stadig ikke, hvad jeg beder hende om.

Det er vildt frustrerende, og jeg har desværre ikke de gyldne råd til dig. Jeg tror, det hjælper at man selv er fattet, ikke hidser sig op og er konsekvent. Jeg siger ikke det er nemt, for jeg kan selv blive rigtig sur, når hun opfører sig sådan, men jeg har også erfaret, at det bliver endnu værre, når jeg også hidser mig op. Så er det bedre at ignorere hende, forstået på den måde, at vi ikke gider være sammen med hende/hun ikke må være med, når hun er sådan. Herhjemme kommer hun ud og sidde på trappen. Ofte går hun derfra, men så henter jeg hende og sætter hende der igen. Og igen.

Jeg tænker, at det bunder i opmærksomhedssøgen, grænseafprøvning og alderen Så hold ud

- Line

tak for svar... jeg tror du har ret i det du siger, ja det er svært men børn søger grænserne og har brug for voksne til at sætte dem ligeså søger de kærlighed og har brug for voksne til at lære dem at tage imod og give........ jeg håber du har ret i det bare er en periode

Anmeld

8. april 2011

linemus

Mumto3 skriver:

Det lyder da meget spændende. Jeg ville ønske, der ikke var behov for skæld ud her i huset. Hvad gør du i stedet? Fx når barnet for 5. gang ikke gør hvad der bliver sagt, eller når storesøster bider babyen i fingeren? Jeg synes jo heller ikke ligefrem de skal belønnes med opmærksomhed for at være nogle rødder.

- Line

Anmeld

8. april 2011

Mumto3

Anonym skriver:

JEG STRAFFER IKKE MIT BARN !!!!!!!! JEG SÆTTER GRÆNSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fint, DU synes du sætter grænser, jeg synes noget andet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.