Hjælp piger er desperat!!!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

sådan har jeg også oplevet min datter i en periode, og hun er kun 3 nu.

hun havde ikke en disse respekt for mig, men havde dog for hendes far. han er ikke meget hjemme i tiden, så du kan nok forestille dig at bølgerne er gået højt herhjemme mellem mig og min datter.

jeg fandt dog ud af at timeout slet ingen effekt havde, på samme måde som dig, men har fundet en anden og langt mere effektiv metode.

hvis hun f.eks. er uartig, kan jeg finde på at sige til hende at hvis hun ikke snart opfører sig ordentligt, så kommer hun f.eks. ikke med i bogbus i denne uge. og hvis hun ikke opfører sig ordentligt herefter, så falder hammeren. så kommer hun ikke med i bogbus. hun siger at nu opfører hun sig ordentligt, men så er jeg nødt til at stå fast, for det er den eneste måde hun kan finde ud af at hendes handlinger har konsekvenser.. og efter nogen tid finder hun ud af at hun lige så godt kan give efter (så at sige) for så ved hun godt at hun mister en af hendes goder.

efterfølgende forklarer jeg hendes selvfølgelig hvorfor tingene er endt som de er, og om vi er venner igen.

håber at du kan bruge det til noget

knus charlotte

tak, jo det kan jeg helt sikkert bruge til noget alle GODE rås som dine søges og tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Mum33

Anonym skriver:

FORESTIL DIG!!!!!: Din 4årige datter kalder dig alt muligt prutteskid osv. osv. du siger stop men 2. gang timeout du beder hende gå på værelset og her griner hun dig op i hovedet hun har INGEN repekt for dig eller far. Hun bliver ved med at rende FRA timeout hjørnet eller smække med døre, kaste med legetøj, TISSE PÅ GULVET!!! osv... HVAD GØR I HER???? og er jeg den eneste der oplever det sådan?????

pleace hjælp her

Jeg har ikke selv en på den alder (endnu), men har dog en nevø med sammen opførsel. Det var dog en periode, som han nu er kommet over. Han var frustreret i den periode og havde svært ved at finde sin rolle i børnehaven, og det gav sig udtryk i lignende situationer. Men det har intet at gøre med at du er en dårlig mor !!!

Mvh Lisbeth

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Kaufie skriver:

Vores søn på 3,5 er også i dét lune for tiden - og da vi også har lillesøster på 4 mdr, så er min lunte overfor ham lidt kortere end "før-lillesøster". Jeg har virkelig talt med store bogstaver af og til - ikke noget jeg er specielt stolt af  - og har endda måttet gå væk fra ham for ikke at lade ham se hvor frustreret jeg var.

Nu prøver vi en anden tilgang - og det er p****svært - men prøver stille og roligt at anerkende hans vrede/fjollethed i situationen, og samtidig forklare hvorfor tingene skal gøres på vores måde.

Eksempel: han vil ikke vaske hænder efter aftensmaden - bruger en evighed på at gå hen til badeværelset - skal liiige lege med ting på vejen, hvilket vi jo siger han ikke må, da han har beskidte fingre - når hen til døren, kan ikke åbne den/tænde lys/der er løver på badeværelset. Jeg kan hundse og herse med ham for at få de fingre vasket, men så bliver seancen bare endnu længere og han skriger endnu højere fordi jeg tilsidst må løfte ham derind og tvinge hans hænder ind under vandhanen. Men nu tager vi det i opløbet - tjekker at der ikke er løver derinde og snakker med ham om hvor dejligt det er med rene hænder, så der ikke kommer ketchup på hans legetøj. Det tager en hulens tid, men det gør den "gamle metode" også - og vi har en gladere dreng -som forhåbentlig er fyldt med den positive stemning, så der ikke helt så nemt opstår en ny situation når han skal i nattøj/have børstet tænder/lægge sig efter godnathistorie....

Derudover såå vælger vi kampene - der er regler for hvordan ting skal gøres hvis det handler om hygiejne/sikkerhed og sundhed - men handler det om "ligegyldige ting" som en omvendt trøje/opknappede bukser/fjollede ord - så bliver det ignoreret for tiden. Er der tale om totalt uacceptabel opførsel - som fx går ud over lillesøster - så er det time out på værelset.

Men nej, du er bestemt ikke alene om at have en udfordende tumling!

tak det virker også at gøre herhjemme men stadigvæk kan man godt blive lidt udmattet og frustreret ind i mellem

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

I.E.K. skriver:

Jeg har ikke selv en på den alder (endnu), men har dog en nevø med sammen opførsel. Det var dog en periode, som han nu er kommet over. Han var frustreret i den periode og havde svært ved at finde sin rolle i børnehaven, og det gav sig udtryk i lignende situationer. Men det har intet at gøre med at du er en dårlig mor !!!

Mvh Lisbeth

tak, her hjemme er det lign. som du beskriver din nevø

Anmeld

8. april 2011

4xGreve

Først må jeg sige - jeg har ikke læst alle svarene du har fået..

Men jeg tænker - istedet for at skælde ud, brug pause stol osv. har du så prøvet at føre en dialog med hende? Der er en grund til at hun gør som hun gør har du prøvet at finde den?

Den lette vej er self. at skælde ud osv. men husk det er ikke altid at børn selv veltalende børn kab finde ud af at sætte ord på hvad de tænker og føler ogå handler de fysisk og med vrede osv. så prøv at snak med hende...

Og ja min datter har også gjort sådan og det her bruger jeg ved min kun 3åriget datter og det virker!

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

WiitrioeN skriver:

Først må jeg sige - jeg har ikke læst alle svarene du har fået..

Men jeg tænker - istedet for at skælde ud, brug pause stol osv. har du så prøvet at føre en dialog med hende? Der er en grund til at hun gør som hun gør har du prøvet at finde den?

Den lette vej er self. at skælde ud osv. men husk det er ikke altid at børn selv veltalende børn kab finde ud af at sætte ord på hvad de tænker og føler ogå handler de fysisk og med vrede osv. så prøv at snak med hende...

Og ja min datter har også gjort sådan og det her bruger jeg ved min kun 3åriget datter og det virker!

vi skælder ikke ud vi beder hende gå på værelset i de sit.. hvor vi ikke kan føre en dialog med hende timeout hjælper til at få hende til at slappe af så vi kan mødes og snakke om tingene

Anmeld

8. april 2011

L83

Anonym skriver:

JEG STRAFFER IKKE MIT BARN !!!!!!!! JEG SÆTTER GRÆNSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

8. april 2011

Mumto3

Anonym skriver:

hvis du mener du kan håndtere ALLE konflikter sådan uden aldrig at blive frustreret blive nødt til at gå 1.sek. eller være ved at rive dig selv i håret såå stort  til dig...

bare rolig, træerne vokser ikke ind i himlen. Jeg kan også være træt og udkørt og derfor komme til at reagere uhensigtsmæssigt, men 9 ud af 10 gange, ja, så er det sådan det foregår herhjemme.

Anmeld

8. april 2011

Mumto3

Anonym skriver:

straf er at slå og gøre ting som er meget værre!!!!!! grænser er at lære sine børn hva de må og ikke må!!!!!!!!!! GRÆNSER ER LIGE SÅ VIGTIGT SOM KÆRLIGHED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Se, der var vi helt enige

Grænser er lige så vigtige som kærlighed!!!

Det er vi helt enige i!!!!

Anmeld

8. april 2011

Mumto3

Synes ikke grænsen er så skarp, som du her beskriver.

Som du kan læse i mit tidligere indlæg, så bruger vi timeouten som et middel til at italesætte hændelser, vi anser som ikke værende okay, samt de følelser de førnævnte hændelser giver barnet og den voksne. Vi sender ikke nogle af børnene ind på eget værelse eller langt væk - børnene er aldrig alene, når de har i en timeout. Jo de står med ryggen til os, men som allerede nævnt, så står de der ikke længe. At få et hys barn til at lytte kan være tæt på umuligt - timeouten bliver dermed (også) brugt, som jeg også har nævnt, til at få gemytterne til at falde til ro. Selvom vi bruger timeout, bruger vi rigtig meget krudt på at tale med vores børn - ergo er jeg af den overbevisning, at timeout bestemt ikke er ensbetydende med, at man ikke ser sit barn eller ikke rummer de følelser, barnet har.

Jeg er til gengæld også af den mening, at ting kan tales ihjel. Der er nogle ting her i livet, som bare må accepteres - man bryder ikke lovene, fordi det gør man bare ikke! Ikke fordi man får en straf, ikke fordi man får en længere og kringlet forklaring, men fordi, sådan er det bare. Og man skal have børstet tænder, man skal i seng, når mor og far siger det, man skal have jakke på, når man skal ud og nej man går ikke i børnehave i undertøj....sådan er det bare!

Og ja, jeg kan godt komme til at råbe af mine børn eller skælde dem ud, men er heller ikke bleg for at indrømme, hvis jeg har overreageret - og er i den sammenhæng bestemt heller ikke bleg for at sige undskyld til mine børn, hvis jeg har taget fejl eller handlet fejlagtigt. Hvis du aldrig har skældt dine børn ud på nogen måde, så har du min dybeste respekt....

Selvfølgelig er kommet til at skælde mine børn ud! men det er ikke min STRATEGI!!! Det er sket når jeg har været presset til det yderste, når jeg har træt og udkørt osv. Men det daglige udgangspunkt for opdragelsen herhjemme er ikke skæld ud eller time out.

Men jeg kan jo læse mig til at der er rigtig mange af jer heninde der er rigtig glade for time out og som synes det virker rigtig godt, -og så er det jo godt!!! Lad være med at blive provokeret af at jeg ikke bruge time out (og det er ikke henvendt til dig Ida, men mere generelt til folk i denne tråd).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.