Mangler indhold i livet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Tanja1234

Anonym skriver:

Selvfølgelig er jeg negativ! Hvis jeg gik og var glad og positiv ville det jo slet ikke være nødvendigt at oprette det her emne.

Jeg skyder ikke folks idéer i sænk, jeg forklarer, hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Og jeg forklarer de psykiske ting, der ligger til baggrund, og har også haft skrevet i debatten, at jeg havde et behov for også at få lov at snakke om min situation, som er utrolig svær.

Og at sige man bare skal tage sig sammen og lette rumpetten synes jeg er direkte ufølsomt, når det tydeligt fremgår hvor svært jeg har det. Tror du jeg har LYST til at have det sådan her? At jeg synes det er sjovt at være blevet svigtet igen og igen og igen (x10000)? Den slags præger mennesker, og det kan man ikke komme udenom. Gerne i så svær en grad, at man låses fast og ikke "bare kan tage sig sammen".

Jeg har fået konstateret en depression en gang, men jeg måtte ikke få en psykologhenvisning med mindre jeg først tog medicinen. Jeg kender meget til den verden, det farmakologiske og dets konsekvenser, så jeg fravalgte medicinen og måtte klare mig selv og kom ovenpå igen. Men de sociale problemer ligger der stadig, og enhver må kunne indse, at har HVERT ENESTE menneske man har mødt igennem livet svigtet en, så giver man op til sidst.

Mit indlæg var bestemt ikke skrevet for på nogen måde at nedgøre dig.

Det jeg prøver at sige er, at sådan som du fremstår i dine indlæg, får i hvert fald mig, til at tænke at der er brug for en form for professionel hjælp. Når du så forklarer at du har prøvet psykolog-vejen tidligere og afvist de muligheder der var her, så kan jeg helt ærligt ikke se hvad du forventer af bedre råd fra en internet-debat?

Ønsker dig alt held og lykke med at forbedre din situation - uanset hvordan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Det jeg prøver at sige er, at sådan som du fremstår i dine indlæg, får i hvert fald mig, til at tænke at der er brug for en form for professionel hjælp. Når du så forklarer at du har prøvet psykolog-vejen tidligere og afvist de muligheder der var her, så kan jeg helt ærligt ikke se hvad du forventer af bedre råd fra en internet-debat?

Kunne det ske, at man havde brug for at komme ud med ens problemer og få lov at tale med andre om de ting, som gik én på? Jeg regner ikke med, at nogen kommer med en mirakelløsning, det har jeg også skrevet i debatten. Som sagt synes jeg ikke det er en fornuftig løsning at bruge så mange penge på psykologhjælp, når der også skal gøres klar til det nye liv, der er på vej. Pengene hænger desværre ikke på træerne

Anmeld

7. april 2011

VIPpigen

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, kun de første par stykker. Men hvor i landet bor du, bare sjælland, jylland, eller fyn??

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, kun de første par stykker. Men hvor i landet bor du, bare sjælland, jylland, eller fyn??

Bor i Jylland

Anmeld

7. april 2011

Anonym

Det lyder som angst for mig jeg havde det selv sådan i mange år!!

Anmeld

7. april 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Som sagt synes jeg ikke det er en fornuftig løsning at bruge så mange penge på psykologhjælp, når der også skal gøres klar til det nye liv, der er på vej. Pengene hænger desværre ikke på træerne

Nu blander jeg mig igen

Måske det er den bedste måde at gøre klar til det nye liv, netop at bruge pengene på at sikre din og dit barns fremtid? Når du går og har det sådan, og som du siger ikke formår at gøre noget ved det selv - så synes jeg det allerbedste ville være at få nogen til at hjælpe dig med at få styr på det.

Anmeld

7. april 2011

Sabina

Mor til prinsessen :-) skriver:

jamen hvis du har svært ved at være social så er der jo nettet du evt kan skrive med folk... eller find en hobby :-)

Det lyder sørme ikke særlig sjovt.
Og det kan godt være at du har svært ved at være social. Men hvis du allerede nu kan se det keder dig, bare at skrive med folk over f.eks facebook og baby, så må du jo tage kontakt til folk. Er sikker på der er mange der skriver herinde, som også mødes og bliver ret gode veninder :-) Du kunne jo evt. melde dig i en af mødregrupperne

Håber du finder ud af noget. Det går jo ikke du bare sidder derhjemme, indtil den lille kommer til verden

Anmeld

7. april 2011

Tkcuf

Jeg er heller ikke videre socialt anlagt.

Men jeg elsker at vandre- og før i dømmer at det er en nedern interesse, så er det faktisk rigtig fedt og givende, og man får set noget andet end hjemmet..

Anmeld

7. april 2011

jeansmummie

Hvor i jylland bor du? Jeg havde det også sådan på et tidspunkt i mit liv, jeg havde også nogen psysiske problemer på grund af nogen forfærdelige ting som jeg var igennem som 12 årige, Hvilket jeg er kommet langt over, men hvis du har brug for støtte eller til bare og snakke med en må du med glæde sende mig en pb.

Anmeld

7. april 2011

eElak

Tanja1234 skriver:

^^ denne er givet på baggrund af at hun faktisk siger noget ganske fornuftigt... 

Uden tvivl at du er frustreret over hvordan du har det, og at du søger en eller anden form for løsning... Men vi (de fleste af os) er ikke psykologer, og vi kan slet ikke komme med andre forslag end dem der er her.. især når man ikke kender dig det bedre.. 

Du skriver at du ikke er socialt anlagt.. Men overvej at bruge din mødregruppe... Det er noget du kan få brug for når dit barn bliver født... Ellers kommer du også til at blive meget optaget i den kommende tid af forberedelserne af dit barns ankomst og derefter pasningen af den lille... 
Lige pludselig vil du føle at der er mere indhold end før..

Prøv at tænke over (og virkelig tænk over) hvad der kunne interessere dig, og om det er noget som du kunne fortsætte med yderligere... ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.