Tanja1234 skriver:
Jeg synes at du virker helt utroligt negativ....
Når folk kommer med forslag til dig, skyder du dem i jorden med det samme - måske skulle du i virkeligheden overveje om du måske kan have gavn af psykolog-hjælp alligevel? Tingene ændrer sig og det virker ikke til at dit syn på tingene ligefrem er positivt, så måske er det en mindre depression du gennemgår?
Ellers er det jo svært - du har ikke tid til at læse, har ikke noget der interesserer dig, vil ikke møde nye mennesker, men vil gerne ud! Med de betingelser er det svært at råde dig til meget andet end lette rumpen og tage dig sammen eller snakke med nogen om det hele...
Selvfølgelig er jeg negativ! Hvis jeg gik og var glad og positiv ville det jo slet ikke være nødvendigt at oprette det her emne.
Jeg skyder ikke folks idéer i sænk, jeg forklarer, hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Og jeg forklarer de psykiske ting, der ligger til baggrund, og har også haft skrevet i debatten, at jeg havde et behov for også at få lov at snakke om min situation, som er utrolig svær.
Og at sige man bare skal tage sig sammen og lette rumpetten synes jeg er direkte ufølsomt, når det tydeligt fremgår hvor svært jeg har det. Tror du jeg har LYST til at have det sådan her? At jeg synes det er sjovt at være blevet svigtet igen og igen og igen (x10000)? Den slags præger mennesker, og det kan man ikke komme udenom. Gerne i så svær en grad, at man låses fast og ikke "bare kan tage sig sammen".
Jeg har fået konstateret en depression en gang, men jeg måtte ikke få en psykologhenvisning med mindre jeg først tog medicinen. Jeg kender meget til den verden, det farmakologiske og dets konsekvenser, så jeg fravalgte medicinen og måtte klare mig selv og kom ovenpå igen. Men de sociale problemer ligger der stadig, og enhver må kunne indse, at har HVERT ENESTE menneske man har mødt igennem livet svigtet en, så giver man op til sidst.