Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

NatteS

hvis du ikke mener i er klar til at taenke på at blive gift endnu. så synes jeg det er for tidligt at blive forlovet ja. som en anden kommentare sagde, er det så aergeligt at så mange (ofte unge) ring forlover sig. det tager ligesom gnisten fra dem der forlover sig "rigtigt" for at blive gift..

så min holdning (siden du spørger) er at det er for tidligt.. ikke på grund af månederne men på grund af du siger det ikke er for at blive gift endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Dorthe1986

Og så vil jeg sige, at i skal gøre det i synes selv. Fordi nogle mener det er okay og andre mener det er fjollet, så skal i lytte til jer selv og hvad i finder bedst Som skrevet blev vi forlovet efter 4 måneder, men man kan altså bare mærke at når det er den rette. Og selvom vi ikke er blevet gift inden for det første år, som nogen mener man skal, så er det stadig væk et symbol på vores kærlighed til hinanden, og for os føltes det som et naturligt skridt. Men hvis du er usikker på det, så lad være - men hvis du gerne vil så gør det

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

ZamanogDania skriver:

Jamen så go for it(y)
Det er ikke tidligt. I skal gør det der føles rigtig. Og hvis I synes forlovelsen er rigtig så gør det

Tak... rart der er nogen de har det på samme måde som mig... 

Anmeld

7. april 2011

freiasmor

jeg og min kæreste blev ringforlovet efter 2 måneder, og i år er vi i fuldgang med at planlægge strand bryllup

så hvis man føler for det, og ved at det er den rigtige, so go girl !

Anmeld

7. april 2011

ZamanogDania

Anonym skriver:

Tak... rart der er nogen de har det på samme måde som mig... 

Held og lykke. Men husk det er jer der bestemmer og ingen andre. I skal gør det der føles rigtig. Alle har deres meninger.

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Og så vil jeg sige, at i skal gøre det i synes selv. Fordi nogle mener det er okay og andre mener det er fjollet, så skal i lytte til jer selv og hvad i finder bedst Som skrevet blev vi forlovet efter 4 måneder, men man kan altså bare mærke at når det er den rette. Og selvom vi ikke er blevet gift inden for det første år, som nogen mener man skal, så er det stadig væk et symbol på vores kærlighed til hinanden, og for os føltes det som et naturligt skridt. Men hvis du er usikker på det, så lad være - men hvis du gerne vil så gør det

Tak... så jeg ik den eneste der har det såen...
Jeg synes netop man ska gøre det fordi man har lyst og fordi det er det rigtige os selvom det ikke er med henblik på at blive gift endnu...

Jeg ka ik se det forkerte i det...

Anmeld

7. april 2011

Fenja09

Det er vel ikke for tidligt, hvis i ønsker det. Der er ingen regler for, hvornår man må forlove sig - der er "kun" tradition for at man efter forlovelse gifter sig inden for et år.

Personligt ville jeg ikke selv gøre det så tidligt i et forhold. Jeg er også kun blevet forlovet en gang og det var da min nuværende kæresten friede til mig. Vi har boet sammen i 4 år.

Det vigtigste er vel, at man mener det seriøst og ikke kun gør det fordi man tror at det binder parforholdet mere sammen, for så kan man nok ende med at blive ret skuffet.

Herhjemme er det kun mig der har ring.

/Fenja

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Zebraen skriver:

jeg og min kæreste blev ringforlovet efter 2 måneder, og i år er vi i fuldgang med at planlægge strand bryllup

så hvis man føler for det, og ved at det er den rigtige, so go girl !

Tak... vi har snakket om det ska bare lige ha ham helt med på den... 

Anmeld

7. april 2011

Caroline86

jeg er gammeldaws på det punkt

Vi skal ikke forloves før vi skal giftes... dvs. vi holder os til den gamle tradition om at man ikke er forlovet i mere end maks ét år...

Jeg forstår ikke den de fetish (undskyld) men at skulle forloves hvis ikke det er planen (lige nu) at blive gift... hvorfor så forlove sig? Jeg er godt med på at ringene er et symbol på kærligheden osv, men jeg synes bare at der burde være så meget andet der symboliserer det... for mig er ægteskabet helligt - og det er forlovelsen også når nu den er den DEL af ægteskabet...

Jeg er nok bare gammeldags, men jeg synes det er "sløset" at så mange vælger at forlove sig "bare for at gøre det" det tager en del af seriøsiteten af det for os der VIRKELIG mener det når vi bliver forlovet...

Håber ikke jeg støder nogen, det er ikke min intention!

Hvis I gerne vil have ring på hinanden så køb et sæt "kærlighedsringe"... princippet er det samme, I fjerner bare selve forlovelsen og den tradition der følger med den

Knus Caroline

Anmeld

7. april 2011

Holbæktrunten skriver:

Hvis ikke i har planer om at gifte jer - hvorfor så forlove Sig?

Når man bliver forlovet, lover man jo hinanden at man vil gifte sig i fremtiden...

Personligt synes jeg at det er rigtig ærgeligt at der er så mange (ofte unge) mennesker, der vælger at "ring"forlove sig... Kald mig bare konservativ, men synes bare det er vigtigt at værne om traditionerne :0)

Jeg er fuldstændigt enig!!!!!!!!!!!

Jeg kan næsten hidse mig op over det, for syntes der går noget meget smukt af 'traditionen' ved at alle bare forlover sig, for 'hyggens' skyld!!

De (de unge) kunne lige så godt købe sig sådan en halskæde, med et knæk hjerne, som man rendte rundt med sammen med sin BFF i skoletiden!!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.