Hvornår er man mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Fenja09

Karina89 skriver:

Lige præcis - man skal vel lige synke det.. Og det har altså bare taget næsten 5 måneder for mig.. Men det viser vel egentlig bare hvor stort og fantastisk det er

Jeg synes heller ikke, at det gør noget at folk vil snakke om de følelser og tanker som måske ikke er så accepterede - det hele skal helst være lyserødt. Der er jo slet ikke noget at sige til, hvis man lige skal have lidt tid til at vænne sig til at være mor/forældre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Efter en lille snak med en veninde herinde fra om hvor vidt, hvornår man er mor, ville jeg også spørge jer!

Jeg føler mig allerede som mor, selvom jeg stadigvæk er gravid - er idag 14+3. Og det har jeg gjort stortset ligefra starten af, selvom jeg lige skulle have lidt tid til at "sluge pillen" lidt. Det er en helt fantastisk følelse nu og ikke mindst når den lille møffer rundt derinde

Hvornår mener I at man er mor? Når man bliver gravid eller når man har født?

Som i bogen Far på Færde, har kvinden øvet sig i at være mor i 9 mdr, hvor faderen skal starte fra bunden af ved fødslen

Men jeg synes den er svær... Jeg levede vist i en lille bobbel da jeg var gravid og tænkte mere at jeg SKAL være mor, og ikke var det endnu.

Såhhh.... Jeg blev nok moar da min lille prut kom til verden og mit hjerte smeltede. Men jeg tog ansvaret fra første positive test

Anmeld

6. april 2011

eElak

Det er egentlig et svært spørgsmål - for hvad så med f.eks. dødtfødte børn? De kvinder som desværre må opleve sådan noget - de har vel også følt sig som en mor - og de har jo født....

MEn umiddelbart vil jeg sige at der er forskellige måder at være mor på.

MOR: når man har født barnet, og som Nalle siger har ansvaret for et andet menneske

KOMMENDE MOR: Når man er gravid (og den rolle skal bestemt ikke undervurderes eller gøres mindre værdig)

ENGLEMOR: De kvinder som desværre må opleve at deres børn dør :-(

Anmeld

6. april 2011

Holbæktrunten

Man er mor, når man føler sig som mor... Man kan sagtens være gravid eller have et barn, og ikke være mor i min verden. At lave et barn og føde det, er i min verden kun en bagatel i forhold til forældreskabet.

Personligt tror jeg først at det rigtig går op for mig at jeg er mor og har en søn, når jeg har født og har haft lidt tid til at studere ham og vi har fundet nogle rutiner... Indtil da er det ligesom lidt uvirkeligt...

MEN, skulle der (7-9-13) ske noget med ham inden han var bagt færdig, tror jeg at jeg ville sørge som en mor... 

Anmeld

6. april 2011

4xGreve

jeg følte mig som mor lige fra jeg fik beskeden "du er gravid" - for selvom barnet er ufødt så er det jo stadig ens barn og man har jo kæmpe store følelser og selv i graviditeten har man jo et kæmpe ansvar for det lille ufødte barn... så jeg var mor lige fra starten af!

Anmeld

6. april 2011

CiSo

Jeg følte mig også først som mor, da jeg havde født.  

Eller, af og til glemmer jeg faktisk jeg er mor, det er en rolle der tager noget tid at vænne sig til.

Anmeld

6. april 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Man er vel mor,  når man har nogen at være mor for = når man er født! - Inden da føler man klart en trang til at beskytte, det er rent instinktivt, men man ER jo ikke mor...

Anmeld

6. april 2011

dorthemus

Maja84 skriver:

Tja man er jo som sådan først mor når barnet kommer til verden, men processen under graviditeten er jo også vigtig, men man er jo ikke mor endnu, men kommende mor tillykke med spiren i maven

Enig

Anmeld

6. april 2011

Kofoed.

tinasmor skriver:

Personligt synes jeg, at det kommer an på hvornår man har aborteret er det indenfor de første 2-3 måneder hvor man kan få en udskrabning og det i det lægelige sprog er et foster, så ville jeg nok ikke senere kalde mig en mor. Sorgen ville altid sidde der, men jeg synes helt sikkert, at folk har mistet senere. Som har måtte føde et dødt barn som måske har begravet det osv. Ja der vil jeg så sige, at de er mor. Mor til et barn der desværre ikke fik lov til at leve. Mor til en engel og jeg kan godt forstå at de måske hele livet til sig selv måske vil tænke: Jeg er mor til 3 (selv om det måske kun er de to hun har fået lov til at se vokse op)

Det er også sådan jeg har det. Når du selv skal føde det, så er du en mor. Man føder jo ikke før bebse er en vis størrelse. Synes du forklare det på en god måde.

Anmeld

6. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes ikke noget er RIGTIG eller FORKERT... men individuelt fra kvinde til kvinde.. Jeg har fra starten følt mig, som en mor..

Man har et ansvar selvom barnet ikke er født..

Så er der dem, som aldrig blir en mor i mine øjne, selvom de har født... da de aldrig får moderfølelsen frem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.