Hvornår er man mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Ansemusen

Kofoed33 skriver:

Jamen selvfølgelig er det idividuelt, hvordan man føler. Var også bare et eksembel.

Men udaftil er man vel først mor, når man har født, ikke fordi man ikke kan føle sig som en mor under graviditeten.

Jeg så ikke trådstarters spørgsmål som ydre morrolle. Men mere som følelsen - idet hun selv skriver, at hun føler dig som en mor allerede  Og man er jo mor hvis man føder et barn, uanset om det overlever eller ej! Det synes jeg om ikke andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Kofoed.

Ansemusen skriver:

Jeg så ikke trådstarters spørgsmål som ydre morrolle. Men mere som følelsen - idet hun selv skriver, at hun føler dig som en mor allerede  Og man er jo mor hvis man føder et barn, uanset om det overlever eller ej! Det synes jeg om ikke andet.

Det vil jeg gerne give dig ret i.

Men når spørgmålet lyder: hvornår er man mor? . synes jeg svaret er; når man har født.

Noget helt andet er: hvornår følte du, at du var mor? - det føler jeg personligt ikke jeg er endnu, men glæder mig til, at jeg bliver det og tager da hensyn til ungerne og er beskyttende, men nej, føler ikke jeg er en mor endnu.

Anmeld

5. april 2011

Silvermist

Jeg blev mor den dag jeg fødte min første datter. Graviditeterne var nogle utrolige og unikke perioder i mit liv, men jeg følte altså først at jeg var blevet mor den dag de lå i mine arme og folk sagde "tillykke med din datter"

Men det er også en helt speciel følelse når éns lille barn pludselig begynder at sige "mor"

Anmeld

6. april 2011

wamse

Jeg blev mor den dag jeg fødte min ældste søn  Jeg følte mig ikke som en mor inden da, men havde klar trang til at beskytte og passe på det lille væsen i maven, men selve følelsen af at være mor, kom først da jeg fødte ham. 

Anmeld

6. april 2011

tinasmor

Kofoed33 skriver:

Jeg tænker lidt, hvad nu vis graviditeten ikke ender i et barn, men en eller anden form for abort, er man så stadig en mor?

Personligt synes jeg, at det kommer an på hvornår man har aborteret er det indenfor de første 2-3 måneder hvor man kan få en udskrabning og det i det lægelige sprog er et foster, så ville jeg nok ikke senere kalde mig en mor. Sorgen ville altid sidde der, men jeg synes helt sikkert, at folk har mistet senere. Som har måtte føde et dødt barn som måske har begravet det osv. Ja der vil jeg så sige, at de er mor. Mor til et barn der desværre ikke fik lov til at leve. Mor til en engel og jeg kan godt forstå at de måske hele livet til sig selv måske vil tænke: Jeg er mor til 3 (selv om det måske kun er de to hun har fået lov til at se vokse op)

Anmeld

6. april 2011

JacobsMoar

Min søn er nu næsten 6 måneder, jeg har fra starten været pavestolt, det skal der ikke være nogen tvivl om.. Da jeg blev gravid følte jeg en trang til at passe på det lille væsen der nu boede i min krop, da jeg fødte var jeg stolt - som en hver anden.. Men, følelsen af at være mor, elske det her fantastiske barn, er først nu - efter ca 5 måneder begyndt at føles rigtig.. Først inden for den seneste tid har jeg følt, at jeg RIGTIGT elsker ham, ikke bare fordi jeg skal.. Når alt kommer til alt, så har jeg jo elsket ham hele tiden, jeg har nok bare ikke turde lukke det lille menneske helt ind, men alligevel har han jo været helt derinde.. Ååh, det lyder bare så forkert, men det er det ikke, for jeg elsker ham.. Og jeg har været mor fra det øjeblik han kom ud

Anmeld

6. april 2011

B&J

Jeg blev mere og mere mor da jeg så hjerte blink og da han kom til verden følte jeg mig som verdens heldigste kvinde med det største gave i værden, og har altid følt mig som mor men nu føler jeg mig 110% som når jeg kan gå ind og min søn smiler og står op i sengen lyfter armen fordi han vil op til mig det er jo verdens største lykke

Anmeld

6. april 2011

Fenja09

Karina89 skriver:

Min søn er nu næsten 6 måneder, jeg har fra starten været pavestolt, det skal der ikke være nogen tvivl om.. Da jeg blev gravid følte jeg en trang til at passe på det lille væsen der nu boede i min krop, da jeg fødte var jeg stolt - som en hver anden.. Men, følelsen af at være mor, elske det her fantastiske barn, er først nu - efter ca 5 måneder begyndt at føles rigtig.. Først inden for den seneste tid har jeg følt, at jeg RIGTIGT elsker ham, ikke bare fordi jeg skal.. Når alt kommer til alt, så har jeg jo elsket ham hele tiden, jeg har nok bare ikke turde lukke det lille menneske helt ind, men alligevel har han jo været helt derinde.. Ååh, det lyder bare så forkert, men det er det ikke, for jeg elsker ham.. Og jeg har været mor fra det øjeblik han kom ud

Jeg synes slet ikke at det du skriver lyder forkert, tværtimod - det lyder meget ærligt!  og selvfølgelig har du elsket dit barn fra første sekund, men man skal vel lige synke det hele  

Anmeld

6. april 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Efter en lille snak med en veninde herinde fra om hvor vidt, hvornår man er mor, ville jeg også spørge jer!

Jeg føler mig allerede som mor, selvom jeg stadigvæk er gravid - er idag 14+3. Og det har jeg gjort stortset ligefra starten af, selvom jeg lige skulle have lidt tid til at "sluge pillen" lidt. Det er en helt fantastisk følelse nu og ikke mindst når den lille møffer rundt derinde

Hvornår mener I at man er mor? Når man bliver gravid eller når man har født?

Jeg tror der er stor forskel på at føle "moderrollen" og så det at være mor.

Jeg venter selv mit første og er på vej ind i uge 20 - jeg ser ikke mig selv som mor endnu, da bebsen ikke ligger i mine armene, men jeg kan da sagtens mærke at jeg langsomt opbygger følelsen til at blive mor. Det hele er jo en proces, som helst skal gøre, at man er nogenlunde klar til at tage sig af et lille menneske.

Da vi var til NF scanning spurgte jeg lægen som scannede mig, hvornår de egentlig stopper med at sige "fosteret", for vi herhjemme siger jo " baby", men iflg. lægelig betegnelse er det først et barn når det kommer til verdenen. Og skal man se det på den måde, så kan man også først være mor når det lille vidunder er et "barn", altså når man har født. Håber jeg forklare mig ordentligt

Men skulle jeg gå hen og miste guldklumpen i en sen uge, vil jeg nok sige at jeg har mistet et barn.

Jeg glæder mig til at blive mor og det bliver jeg forhåbentligt om 20 uger +

Anmeld

6. april 2011

JacobsMoar

Fenja09 skriver:

Jeg synes slet ikke at det du skriver lyder forkert, tværtimod - det lyder meget ærligt!  og selvfølgelig har du elsket dit barn fra første sekund, men man skal vel lige synke det hele  

Lige præcis - man skal vel lige synke det.. Og det har altså bare taget næsten 5 måneder for mig.. Men det viser vel egentlig bare hvor stort og fantastisk det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.