Er det ikke lidt unfair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Aves.

Man kan jo ikke gemme hovedet i en busk...som ude i verden så er der også herinde mennesker som står i alle mulige og umulige situationer...jeg har stået som barnløs hvor det eneste jeg ønskede var et barn og jeg har stået som mor og fået en abort fordi jeg ikke havde passet godt nok på....sådan er livet, mit liv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Anonym

Laulund87 skriver:

Det KAN lade sig gøre, selvom sandsynligheden er lille.

Jeg synes bare det er dårlig stil, at sidde og sige at hun lyver..

Sandsynligheden er latterlig lille.

- og at man så lige "cremer" den af med, at hendes læge har bekræftet det, er altså dårlig stil - han er naturligvis enig i, at man KAN blive gravid på p-piller (hvis man f.eks. har haft diarré og ikke optaget hormonerne korrekt), og at man KAN blive gravid, selvom man bruger kondom (hvis det går i stykker, og selv da er det faktisk ikke så nemt at blive gravid) - men den sandsynlige kombination mellem de to ting og så ægløsningstidspunktet og 2 graviditeter er ikke-eksisterende.

Anmeld

4. april 2011

aya-zia

Anonym skriver:

både p-piller og kondom?? har svært ved at se at det kan lade sig gøre..

Det er heller ikke fedt at ligge på stue sammen med en der har fået en frivillig abort når ens egen var ufrivillig. men sådan er livet

men hold nu op med at bitche over det. det er da for vildt. der burde laves et forum til dem der får en frivillig abort så kan man holde det adskilt. og så lad dog hinanden få noget luft. jeg var da også træt af at se på de unge mødre til sidst efter min trejde spontane abort.

vi skal ud med det, begge parter

p-piller og kondom kan godt lade sig gøre... jeg har en datter der beviser det...

Anmeld

4. april 2011

lukasmor

Selvfølgelig skal der være plads til alle Jeg tror nu heller ikke at C@mill@ og andre med samme indlæg mener noget ondt mod nogen personligt.. Synes de har lov til at komme ud med deres frustrationer da jeg sagtens kan forstille mig at det ikke er sjovt at se at kvinder vælger abort når de så brændende ønsker sig et barn - nok mere der hvor det sker flere gange efter hinanden.. Det er jo også svært for os der har børn at forstå hvordan nogen kan give deres barn fra sig..
Det er en hård situration for barnløse og synes hellere vi skulle bruge vores tid på at sende dem et kram

Anmeld

4. april 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Jeg er 100 % ærlig omkring det her - lige det punkt ville jeg ALDRIG lyve om. Og jo, det kan rent faktisk godt lade sig gøre. Hvilket min læge også har bekræftet!

Jeg har altid taget mine p-piller på klokkeslet og aldrig glemt en, og brugte også kondom der. Men alligevel er det sket. Forstår ikke hvorfor man skal beskylde andre for at lyve om sådanne ting. Det er godt lavt!

total enig har som sagt også en datter lavet på kondom og p-pille... DET KAN GODT SKE...

Anmeld

4. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Ikke TS.

Det KAN ikke lade sig gøre at blive gravid på P-piller OG kondom, hvis begge dele bruges, som de skal. "Og det kan der ikke laves om på". Jeg synes, at det er fint, at du har taget konsekvensen og får barnet, men jeg synes ikke, at det er i orden, at du giver udtryk for at være super-fertil, når din situation blot bunder i, at du/I ikke kan overholde præventions-spillereglerne.

Tænk endnu engang på de piger, der skal vente på en længe ønsket graviditet - du behøver ikke at gnide salt i såret ved at komme med en fejlagtig påstand om dobbeltprævention, der er skudt igennem.

(P.S. Jeg har aldrig selv ventet på en graviditet, så jeg føler mig ikke ramt af din fertilitet, ønsker blot, at du er ærlig).

Går du ikke lidt ovr stregen der ?!?!?!?!

Sådan synes jeg ikke man kan være bekendt at svare!!!!

Som Laulund87 siger, få styr på dine facs.

Synes du skal trække vejret en x gang og lige falde lidt ned. Hun pravler jo ikke med hendes nemme måde og blive gravid på, hvis hun gjorde det, havde hun nok haft en overskrift der hedder "Gravid på p-pille og gummi igen, øv bøv" eller lign. Hun orientere om, hvilken baggrund hun har og det er ikke okay, at folk såden hakker på hende så. Lige såvel som det ikke er ok, at folk hakker på alle andre.

Men hvis hun "blære" sig med sin høje fersilitet, så er der sgu mange der gør det. Det i blandt mig. Jeg er skide slolt over jeg venter tvillinger og synes ikke folk kan være bekendte og udtrykke over for mig, at de ikke synes det er okay, at jeg for to naturligt når de ikke kan få nogen. Og jeg vil ALDRIG gide salt i såret hos dem og sige haha, se hvad jeg har kunne.

Så håber lige du tænker dig om en x gang før du næste gang bare flækker en kriger uden grund.

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Sandsynligheden er latterlig lille.

- og at man så lige "cremer" den af med, at hendes læge har bekræftet det, er altså dårlig stil - han er naturligvis enig i, at man KAN blive gravid på p-piller (hvis man f.eks. har haft diarré og ikke optaget hormonerne korrekt), og at man KAN blive gravid, selvom man bruger kondom (hvis det går i stykker, og selv da er det faktisk ikke så nemt at blive gravid) - men den sandsynlige kombination mellem de to ting og så ægløsningstidspunktet og 2 graviditeter er ikke-eksisterende.

Er det ikke lige meget...om man er blevet gravid ved det ene eller andet...er det for det skal være legalt, for at vi andre skal sige at så er det ok med en abort..Du kan godt klynge mig op og piske mig nu, jeg er blevet gravid fordi jeg var en sjuske...men det skulle det ufødte barn da ikke bøde for..og jeg behøver ikke være anonym, jeg er ikke flov over noget der er sket i mit liv og jeg skal dælme ikke have tilgivelse eller accept fra en guppe kvinder på et babysite..

Anmeld

4. april 2011

skønneunger

Eva. skriver:

Er det ikke lige meget...om man er blevet gravid ved det ene eller andet...er det for det skal være legalt, for at vi andre skal sige at så er det ok med en abort..Du kan godt klynge mig op og piske mig nu, jeg er blevet gravid fordi jeg var en sjuske...men det skulle det ufødte barn da ikke bøde for..og jeg behøver ikke være anonym, jeg er ikke flov over noget der er sket i mit liv og jeg skal dælme ikke have tilgivelse eller accept fra en guppe kvinder på et babysite..

Anmeld

4. april 2011

Anonym

Kofoed33 skriver:

Går du ikke lidt ovr stregen der ?!?!?!?!

Sådan synes jeg ikke man kan være bekendt at svare!!!!

Som Laulund87 siger, få styr på dine facs.

Synes du skal trække vejret en x gang og lige falde lidt ned. Hun pravler jo ikke med hendes nemme måde og blive gravid på, hvis hun gjorde det, havde hun nok haft en overskrift der hedder "Gravid på p-pille og gummi igen, øv bøv" eller lign. Hun orientere om, hvilken baggrund hun har og det er ikke okay, at folk såden hakker på hende så. Lige såvel som det ikke er ok, at folk hakker på alle andre.

Men hvis hun "blære" sig med sin høje fersilitet, så er der sgu mange der gør det. Det i blandt mig. Jeg er skide slolt over jeg venter tvillinger og synes ikke folk kan være bekendte og udtrykke over for mig, at de ikke synes det er okay, at jeg for to naturligt når de ikke kan få nogen. Og jeg vil ALDRIG gide salt i såret hos dem og sige haha, se hvad jeg har kunne.

Så håber lige du tænker dig om en x gang før du næste gang bare flækker en kriger uden grund.

Jeg synes faktisk, at det er lidt træls, at du er ved at piske en stemning op - prøv at læse mit indlæg igen med helt afslappede øjne, mit indlæg er ikke skrevet i den tone, du lægger op til - det er en konstatering af en sandsynlighedsregning og ikke noget følelsesmæssigt i, at TS har 2 uheldige graviditeter bag sig (eller hvordan man nu skal betegne det).

Nu kan jeg så se, at TS sidenhen har skrevet, at det ikke er sket 2 gange, men kun én i kombinationen p-piller og kondom, og hvis man kun bruger den ene præventionsform, så er sandsynligheden naturligvis større for, at det går galt, men så er det nok nærmere, fordi hun ikke har været opmærksom på, at hendes krop ikke har optaget hormonerne korrekt.

Jeg synes i øvrigt, at det er rigtig dejligt, at du er stolt over at vente tvillinger, tillykke med det, men det har ikke noget med fertilitet at gøre, så det argument holder ikke her.

Jeg ændrer ikke holdning til min overbevisning (da den er fagligt funderet og grundlaget er en del af min uddannelse), men vil gerne give TS en undskyldning for at have trådt på hendes følelser.

- og skal vi så vende tilbage til topic, man skal passe på med at lave kommentarer om en kort pasus, det kan udvikle sig.

Anmeld

4. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg er anonym, da det ikke helt er officielt endnu at jeg gravid, ligesom også det er de færreste, der ved det. Hvis du føler for det, skal jeg nok give mig til kende i en PB. Gør det bare ikke offentligt endnu!

Det er absolut ikke et personligt angreb på dig, men et spørgsmål til ALLE om hvorfor man nogle gange vælger nærmest at "jokke" rundt i andres ulykke. Det er da dybt tragisk, at I kæmper for at blive gravide, mens der er andre, der bliver det næsten ved ingenting. Men hvis det endelig er, kan man så ikke holde den mening for sig selv. For det sårer virkelig dybt ind i sjælen.

Jeg krydser fingre for at I snart sidder med en positiv test i hånden

Jeg syntes der hvor det er problematisk er når nogle argumentere i en tråd hvor en har bedt om råd fordi de er blevet ufrivillig gravid eller er i syv sind med hvad de skal gøre, med at de eller andre der ikke kan få børn, så det kan de ikke være bekendt - det syntes jeg simpelthen ikke er okey, det er helt okey at være frustreret, men det skal sku ikke gå ud over dem, der opretter en tråd og beder om råd - det er simpelthen usmageligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.