Er det ikke lidt unfair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Sandsynligheden er latterlig lille.

- og at man så lige "cremer" den af med, at hendes læge har bekræftet det, er altså dårlig stil - han er naturligvis enig i, at man KAN blive gravid på p-piller (hvis man f.eks. har haft diarré og ikke optaget hormonerne korrekt), og at man KAN blive gravid, selvom man bruger kondom (hvis det går i stykker, og selv da er det faktisk ikke så nemt at blive gravid) - men den sandsynlige kombination mellem de to ting og så ægløsningstidspunktet og 2 graviditeter er ikke-eksisterende.

Noget antibiotika nedsætter altså p-pillens virkning (kender efterhånden en håndfuld der er blevet gravid på denne måde) og så kan kondomet altså gå galt - det har jeg da selv været ude for 2 gange indenfor 2 dage, så selvfølgelig kan det gå galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Anonym

N&J skriver:

Noget antibiotika nedsætter altså p-pillens virkning (kender efterhånden en håndfuld der er blevet gravid på denne måde) og så kan kondomet altså gå galt - det har jeg da selv været ude for 2 gange indenfor 2 dage, så selvfølgelig kan det gå galt

Det er ikke ret mange antibiotika-præparater, der gør dette, men ja, der er nogle få, der KAN have den bivirkning, af samme grund er de mindre og mindre brugt - det er dog mere sandsynligt, at man bliver gravid, fordi man pga. sygdom ikke ophober tilstrækkelig dosis p-pillehormon i kroppen, evt. pga. diarré eller hurtig udskillelse, men så må man jo tage konsekvensen og bruge kondom (som i bund og grund jo er en ret simpel løsning, der ikke kræver den store kunnen for at bruge), ellers må man jo helt lade være, når der er en risiko.

Anmeld

5. april 2011

N&J

grinny skriver:

Debatter som omhandler folk der er sure, kede af det eller uforstående overfor folk der vælger en abort - tror jeg man skal tage med et gram salt.

Der er ALDRIG nogen herinde der har skrevet af dem der vælger abort er dumme, derimod er der bare nogen der nogle gange har brug for at lukke lidt luft ud - og skal det ikke være i orden? 

Dette er en side hvor man gerne må uden folk skal tage det personligt! 

Kæresten og jeg har også prøvet i 14 måneder og når jeg hører om nogen der vælger en abort eller om nogen der bare lige ved et engangsknald kan blive gravid, ja så kan det sgu godt gøre ondt! Og nej, det er ikke fordi folk ikke må få en abort fordi jeg vil meget hellere have at man får en abort i stedet for at få et barn man måske ikke kan passe på som så ryger rundt i systemet, men derfor vil jeg have lov til at sidde med en øv-følelse!

Det gør lige så ondt at læse en debat om en der har fået en abort som det er for dem der har fået aborten at læse en debat om det modsatte.

Så gå udenom de indlæg når de er der Det gør jeg! 

Men der er til gengæld nogen der har skrevet at (en anden tråd) trådstarten (som var blevet gravid og nu overvejede en abort) ikke kunne være det bekendt når der nu sad nogen der ikke kunne blive gravid - og det er ikke særlig sødt skrevet til en som havde det dårligt nok i forvejen. 

Anmeld

5. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Det er ikke ret mange antibiotika-præparater, der gør dette, men ja, der er nogle få, der KAN have den bivirkning, af samme grund er de mindre og mindre brugt - det er dog mere sandsynligt, at man bliver gravid, fordi man pga. sygdom ikke ophober tilstrækkelig dosis p-pillehormon i kroppen, evt. pga. diarré eller hurtig udskillelse, men så må man jo tage konsekvensen og bruge kondom (som i bund og grund jo er en ret simpel løsning, der ikke kræver den store kunnen for at bruge), ellers må man jo helt lade være, når der er en risiko.

men er der rent faktisk nogen der får den information at vide når de får p-piller? ikke så vidt jeg ved, så er det jo ikke med overlæg, men fordi man aldrig har fået den information. 

Anmeld

5. april 2011

N&J

det anede jeg nemlig ikke, heller ikke det med antibiotikaen før den første bekendte blev gravid på p-pillerne

men jeg bruger ikke p-piller, så jeg kan være ligeglad, men syntes det er lidt skræmmende at unge piger ikke får denne information, så de kan undgå uønset graviditet.. 

Anmeld

5. april 2011

Anonym

N&J skriver:

men er der rent faktisk nogen der får den information at vide når de får p-piller? ikke så vidt jeg ved, så er det jo ikke med overlæg, men fordi man aldrig har fået den information. 

Du har ret - ikke alle læger er særligt gode til at give den form for information, og det er selvfølgelig meget uheldigt, men det bringer mig (uheldigvis) igen tilbage til den påstand, at p-piller og kondomer er meeeget tæt på 100% sikre (og særligt brugt i kombination), NÅR DE ANVENDES KORREKT (det skrev jeg også tidligere, men det læste folk så slet ikke).

Anmeld

5. april 2011

LinLin

N&J skriver:

Jeg syntes der hvor det er problematisk er når nogle argumentere i en tråd hvor en har bedt om råd fordi de er blevet ufrivillig gravid eller er i syv sind med hvad de skal gøre, med at de eller andre der ikke kan få børn, så det kan de ikke være bekendt - det syntes jeg simpelthen ikke er okey, det er helt okey at være frustreret, men det skal sku ikke gå ud over dem, der opretter en tråd og beder om råd - det er simpelthen usmageligt

Anmeld

5. april 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Er det ikke lige meget...om man er blevet gravid ved det ene eller andet...er det for det skal være legalt, for at vi andre skal sige at så er det ok med en abort..Du kan godt klynge mig op og piske mig nu, jeg er blevet gravid fordi jeg var en sjuske...men det skulle det ufødte barn da ikke bøde for..og jeg behøver ikke være anonym, jeg er ikke flov over noget der er sket i mit liv og jeg skal dælme ikke have tilgivelse eller accept fra en guppe kvinder på et babysite..

Anmeld

5. april 2011

grinny

N&J skriver:

Men der er til gengæld nogen der har skrevet at (en anden tråd) trådstarten (som var blevet gravid og nu overvejede en abort) ikke kunne være det bekendt når der nu sad nogen der ikke kunne blive gravid - og det er ikke særlig sødt skrevet til en som havde det dårligt nok i forvejen. 

Okay, det vil jeg godt give dig ret i at der er meget forkert.

Det er lige så hårdt for dem der vælger en abort som det er for dem der ikke kan få børn så sådan en kommentar skal man bare holde for sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.