Lidt i tråd med det indlæg, der er blevet skrevet i her til aften, vil jeg også lige give mit besyv med til debatten. Her er det så bare muligt også at svare anonymt - hvilket måske kan få nogle flere til at skrive. Men husk! Hold nu tonen sober.
Jeg kan godt forstå at det føles ret unfair og provokerende overfor par, der har prøvet at blive gravide i meget lang tid, når piger der er blevet gravide ved et tilfælde skriver herinde.
Men helt ærligt! Skal der ikke være plads til alle? Det er vel lige så synd for dem, som er blevet gravide og ikke ønsker det, som dem har prøvet i lang tid og brændende ønsker sig det? Det hjælper jo altså ikke på ens situation at flippe helt ud på en forsvarsløs kvinde, der er dybt ulykkelig over at været blevet gravid. Man bliver ikke nemmere og hurtigere gravid af den grund!
Jeg har nu to gange prøvet at blive gravid på det jeg vil kalde for dobbeltbeskyttelse - altså både p-piller og kondom. Det er altså ikke ret sjovt! Jeg kan jo knapt nok kigge på en dreng uden at blive gravid. Og når man så ovenikøbet bliver rakket ned på af folk, fordi man skriver at man ikke er klar til det, eller ikke har lyst til at få barnet. Jeg kan simpelthen blive så sur over det!! Første gang fik jeg abort, men denne gang valgte jeg sammen med min kæreste at beholde barnet. 5 uger efter den beslutning skred han så fra mig og siden har jeg ikke hørt fra ham. Det er ikke sjovt, når vi nu havde taget den fælles beslutning!
(De af jer, der ved hvem jeg er, bedes venligst holde det lidt secret)
Men det korte af det lange er altså at jeg finder det absolut ikke i orden at I skriver sådan om og til dem, der er blevet gravide ved et uheld! De har det altså ligeså hårdt som jer! Det er jo altså ikke nogen nem ting, at skulle vælge et liv fra uanset hvor meget barnet var uønsket!
Anmeld