Er det ikke lidt unfair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.609 visninger
78 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2011

Anonym trådstarter

Lidt i tråd med det indlæg, der er blevet skrevet i her til aften, vil jeg også lige give mit besyv med til debatten. Her er det så bare muligt også at svare anonymt - hvilket måske kan få nogle flere til at skrive. Men husk! Hold nu tonen sober.

Jeg kan godt forstå at det føles ret unfair og provokerende overfor par, der har prøvet at blive gravide i meget lang tid, når piger der er blevet gravide ved et tilfælde skriver herinde.

Men helt ærligt! Skal der ikke være plads til alle? Det er vel lige så synd for dem, som er blevet gravide og ikke ønsker det, som dem har prøvet i lang tid og brændende ønsker sig det? Det hjælper jo altså ikke på ens situation at flippe helt ud på en forsvarsløs kvinde, der er dybt ulykkelig over at været blevet gravid. Man bliver ikke nemmere og hurtigere gravid af den grund!

Jeg har nu to gange prøvet at blive gravid på det jeg vil kalde for dobbeltbeskyttelse - altså både p-piller og kondom. Det er altså ikke ret sjovt! Jeg kan jo knapt nok kigge på en dreng uden at blive gravid. Og når man så ovenikøbet bliver rakket ned på af folk, fordi man skriver at man ikke er klar til det, eller ikke har lyst til at få barnet. Jeg kan simpelthen blive så sur over det!! Første gang fik jeg abort, men denne gang valgte jeg sammen med min kæreste at beholde barnet. 5 uger efter den beslutning skred han så fra mig og siden har jeg ikke hørt fra ham. Det er ikke sjovt, når vi nu havde taget den fælles beslutning!

(De af jer, der ved hvem jeg er, bedes venligst holde det lidt secret)

Men det korte af det lange er altså at jeg finder det absolut ikke i orden at I skriver sådan om og til dem, der er blevet gravide ved et uheld! De har det altså ligeså hårdt som jer! Det er jo altså ikke nogen nem ting, at skulle vælge et liv fra uanset hvor meget barnet var uønsket!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

C@mill@

Mit indlæg du om taler???

Anmeld

4. april 2011

PsychedeliC

C@mill@ skriver:

fatter heller ikke hvad der er galt med dit indlæg 

Måske skal TS læse svar i tråden

Anmeld

4. april 2011

LinLin

Jeg har svaret i den anden tråd - og er helt enig!

Anmeld

4. april 2011

Anonym trådstarter

C@mill@ skriver:

Ja.. Eller både og.. For taler også om alle de andre indlæg, der er om emnet. Der er efterhånden et par tråde om det om ugen..

Anmeld

4. april 2011

serinasmor

forstår nu altså heller ikke kritikken ...

hvis du nu læser HELE tråden vil du se at den ender ud i at der skal være plads til alle ... både dem der gerne vil brokke sig over at være blevet gravid uden at ville det OG dem der gerne vil brokke sig over ikke at være blevet gravid endnu ...

Anmeld

4. april 2011

Anonym trådstarter

PsychedeliC skriver:

fatter heller ikke hvad der er galt med dit indlæg 

Måske skal TS læse svar i tråden

Det har jeg læst - og kan til dels også godt forstå TS i den tråd. Men syntes efterhånden det er for meget at man skal rakkes ned, fordi man er blevet gravid ved et uheld og ikke ønsker barnet..

Anmeld

4. april 2011

Laulund87

100% enig!

Anmeld

4. april 2011

PsychedeliC

Anonym skriver:

Det har jeg læst - og kan til dels også godt forstå TS i den tråd. Men syntes efterhånden det er for meget at man skal rakkes ned, fordi man er blevet gravid ved et uheld og ikke ønsker barnet..

Nåe okay, my bad.

Jeg er da ked af at du har oplevet det, det har jeg ikke set at nogle er blevet. Men jeg ved godt det er hårdt at tage et valg som abort, taler selv af erfaring(staves?). Det er skam også et hårdt valg at tage og så leve med det bagefter

Anmeld

4. april 2011

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

100% enig!

Bliver bare så ked af det hver evig eneste gang jeg ser den slags tråde. Det er altså ikke sjovt at have så let til at blive gravid nogle gange.

Jeg ved godt at man måske er mere sårbar på det emne hhv. som gravid og mega skruk, men derfor kan man nu godt holde det i sober tone, eller endnu bedre holde det lidt for sig selv. Det sårer lige så meget på de gravide kvinder, når man skriver sådan, som det gør når man har prøvet i vildt lang tid og bliver ked af det, når andre skriver om en uønsket graviditet!

Men det hjælper altså ikke noget at brokke sig over det. Man bliver som sagt ikke nemmere gravid af at brokke sig over andre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.