Er det ikke lidt unfair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Bare mig..

Lidt i tråd med det indlæg, der er blevet skrevet i her til aften, vil jeg også lige give mit besyv med til debatten. Her er det så bare muligt også at svare anonymt - hvilket måske kan få nogle flere til at skrive. Men husk! Hold nu tonen sober.

Jeg kan godt forstå at det føles ret unfair og provokerende overfor par, der har prøvet at blive gravide i meget lang tid, når piger der er blevet gravide ved et tilfælde skriver herinde.

Men helt ærligt! Skal der ikke være plads til alle? Det er vel lige så synd for dem, som er blevet gravide og ikke ønsker det, som dem har prøvet i lang tid og brændende ønsker sig det? Det hjælper jo altså ikke på ens situation at flippe helt ud på en forsvarsløs kvinde, der er dybt ulykkelig over at været blevet gravid. Man bliver ikke nemmere og hurtigere gravid af den grund!

Jeg har nu to gange prøvet at blive gravid på det jeg vil kalde for dobbeltbeskyttelse - altså både p-piller og kondom. Det er altså ikke ret sjovt! Jeg kan jo knapt nok kigge på en dreng uden at blive gravid. Og når man så ovenikøbet bliver rakket ned på af folk, fordi man skriver at man ikke er klar til det, eller ikke har lyst til at få barnet. Jeg kan simpelthen blive så sur over det!! Første gang fik jeg abort, men denne gang valgte jeg sammen med min kæreste at beholde barnet. 5 uger efter den beslutning skred han så fra mig og siden har jeg ikke hørt fra ham. Det er ikke sjovt, når vi nu havde taget den fælles beslutning!

(De af jer, der ved hvem jeg er, bedes venligst holde det lidt secret)

Men det korte af det lange er altså at jeg finder det absolut ikke i orden at I skriver sådan om og til dem, der er blevet gravide ved et uheld! De har det altså ligeså hårdt som jer! Det er jo altså ikke nogen nem ting, at skulle vælge et liv fra uanset hvor meget barnet var uønsket!

Jeg tror egentlig ikke, at det er for at træde jer over tæerne at hun (eller andre) skriver som de gør.. Men det er en måde at skrive på, så man kan komme af med ens tanker.. Jeg forstår sgu godt, at de bliver stødt over, at nogen vælger en abort, når nogen kæmper så meget for at få et..

Dermed ikke sagt, at det ikke er okay fx du skriver et indlæg om den her abort, for det er da snart lige så tragisk, at man skal vælged en løsning, men ikke destromindre, så har du et valg, som barnsøle ikke har.

Jeg føler med alle parter, og jeg er helt sikker på de ikke skriver det for at støde jer, hvilket der vidst også bliver understreget et par gange.

Men jeg forstår udemærket godt, at de påvirkes af, at nogen vælger en abort..

Men som nogen af de barnløse skriver, så gå udenom de indlæg der hedder "prøver at blive gravid" eller de debatter hvor man kan ane en snært af bitterhed over deres situation...

herfra. Og jeg er ked af din situation, det må ikke være sjovt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

C@mill@

Anonym skriver:

Ja.. Eller både og.. For taler også om alle de andre indlæg, der er om emnet. Der er efterhånden et par tråde om det om ugen..

Baby.dk er en fri side og li som jeg har lov til at skrive hva jeg vil har du os men come on stå ved hvem du er... Har intet ondt ment med mit indlæg det de damer der har svaret har os bare svaret for at gi mig deres mening og til dels det jeg havde brug for på denne skod dag og det takker jeg dem for....

Men ja hvis du har været i den anden båd kan jeg godt forstå at du måske føler dig stødt men så synes jeg du sku stå frem selvom det ord lyder forkert og fortælle mig/os hvor svært det kan være at ikk ønske en graviditet så jeg/ vi kan sætte os ind i noget vi aldrig har prøvet....

Anmeld

4. april 2011

Laulund87

Anonym skriver:

Bliver bare så ked af det hver evig eneste gang jeg ser den slags tråde. Det er altså ikke sjovt at have så let til at blive gravid nogle gange.

Jeg ved godt at man måske er mere sårbar på det emne hhv. som gravid og mega skruk, men derfor kan man nu godt holde det i sober tone, eller endnu bedre holde det lidt for sig selv. Det sårer lige så meget på de gravide kvinder, når man skriver sådan, som det gør når man har prøvet i vildt lang tid og bliver ked af det, når andre skriver om en uønsket graviditet!

Men det hjælper altså ikke noget at brokke sig over det. Man bliver som sagt ikke nemmere gravid af at brokke sig over andre!

Jamen igen, jeg er helt enig..

Forstår ikke hvorfor det skal sammenlignes Det er sikkert nogle der føler sig ramt i den her tråd, men tror der er endnu flere der bliver ramt når det er den anden slags tråde der jævnligt dukker op

Anmeld

4. april 2011

C@mill@

Laulund87 skriver:

Forstår ikke hvorfor det skal sammenlignes Det er sikkert nogle der føler sig ramt i den her tråd, men tror der er endnu flere der bliver ramt når det er den anden slags tråde der jævnligt dukker op

Tror det er det samme hele vejen rundt, vi må bare alle sammen skrive hva vi vil og så lade vær med at læse det der støder os...

God aften tøser, super debat forum....

Anmeld

4. april 2011

Anonym

både p-piller og kondom?? har svært ved at se at det kan lade sig gøre..

Det er heller ikke fedt at ligge på stue sammen med en der har fået en frivillig abort når ens egen var ufrivillig. men sådan er livet

men hold nu op med at bitche over det. det er da for vildt. der burde laves et forum til dem der får en frivillig abort så kan man holde det adskilt. og så lad dog hinanden få noget luft. jeg var da også træt af at se på de unge mødre til sidst efter min trejde spontane abort.

vi skal ud med det, begge parter

Anmeld

4. april 2011

Anonym trådstarter

C@mill@ skriver:

Baby.dk er en fri side og li som jeg har lov til at skrive hva jeg vil har du os men come on stå ved hvem du er... Har intet ondt ment med mit indlæg det de damer der har svaret har os bare svaret for at gi mig deres mening og til dels det jeg havde brug for på denne skod dag og det takker jeg dem for....

Men ja hvis du har været i den anden båd kan jeg godt forstå at du måske føler dig stødt men så synes jeg du sku stå frem selvom det ord lyder forkert og fortælle mig/os hvor svært det kan være at ikk ønske en graviditet så jeg/ vi kan sætte os ind i noget vi aldrig har prøvet....

Jeg er anonym, da det ikke helt er officielt endnu at jeg gravid, ligesom også det er de færreste, der ved det. Hvis du føler for det, skal jeg nok give mig til kende i en PB. Gør det bare ikke offentligt endnu!

Det er absolut ikke et personligt angreb på dig, men et spørgsmål til ALLE om hvorfor man nogle gange vælger nærmest at "jokke" rundt i andres ulykke. Det er da dybt tragisk, at I kæmper for at blive gravide, mens der er andre, der bliver det næsten ved ingenting. Men hvis det endelig er, kan man så ikke holde den mening for sig selv. For det sårer virkelig dybt ind i sjælen.

Jeg krydser fingre for at I snart sidder med en positiv test i hånden

Anmeld

4. april 2011

Bare mig..

Laulund87 skriver:

Men hvor er forskellen?

Om man skriver som gravid og ikke ønsker et barn, og er ked af det barn de skal fjerne, og så den barnløse der ikke kan blive gravid?

Jeg kan ikke se forskellen på de debatter, jo situationen, men i princippet er det jo det samme..

Anmeld

4. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er heller ikke fedt at ligge på stue sammen med en der har fået en frivillig abort når ens egen var ufrivillig. men sådan er livet

men hold nu op med at bitche over det. det er da for vildt. der burde laves et forum til dem der får en frivillig abort så kan man holde det adskilt. og så lad dog hinanden få noget luft. jeg var da også træt af at se på de unge mødre til sidst efter min trejde spontane abort.

Det havde jeg også - men ikke destomindre er jeg altså gravid i dag. Og det kan der ikke laves om på

Anmeld

4. april 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Anmeld

4. april 2011

Laulund87

Nicolinesmor170510 skriver:

Men hvor er forskellen?

Om man skriver som gravid og ikke ønsker et barn, og er ked af det barn de skal fjerne, og så den barnløse der ikke kan blive gravid?

Jeg kan ikke se forskellen på de debatter, jo situationen, men i princippet er det jo det samme..

Jamen det er sikkert rigtigt, men hvorfor skal det sammenlignes? Hvad er formålet? Bliver man nemmere gravid ved at abort blev forbudt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.