dødsdom...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

MorEllen

Wimmie skriver:

Jeg går 100% IKKE ind for dødsdom... slår vi folk ihjel for at vise at man ikke må slå folk ihjel?

Og tortur? Altså jeg forstår godt følelserne bag - ligesom jeg forstår følelserne bag hævn, men helt ærligt...skal vi som civiliserede mennesker synke ned på et primitivt niveau og begynde at torturere folk?

Den mand er jo åbenlyst enten syg i hovedet eller psykopat og uanset hvad skal han helt klart aldrig gå frit omkring igen, så hvordan kan man mene at døden er for mild en dom?

Undskyld mig, men hvis man virkelig mener det, så har man altså efter min mening et forskruet syn på mennsker og straf

Lad os da endelig gå tilbage til middelalderlige metoder med tortur og offentlige pinsler og hængninger, så kan folk få stillet deres blodtørst.

Håber lidt på at det bare er en reaktion fordi du lige har set noget grusomt på tv fra virkelighedens verden...

Er så enig med dig! Når man går ind for at slå ihjel mennesker som har slået andre mennesker ihjel  så er vi jo ikke noe bedre selv.. I mine øyne er alle like mye verd og ingen har rett til at tage andre menneskers liv. Straff skal de selvfølgelig ha, men ikke tortur og død!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

MorEllen

Maggieh skriver:

jeg mener at hvor man bliver sat i et fængsel med en masse andre folk, får mad serveret (nok ikke SÅ god mad men stadig) og har en seng at sove i, mulighed for træningscenter osv. og man ikke engang skal tænke over at betale en husleje eller andet.. er ''at der intet sker'' hvad er det dog for en straf når man tænker på at man nok har ødelagt en anden persons liv??

Jeg synes bare at man har hørt SÅ meget om at voldtægtsmænd får en alt for blid straf. Der var b.a noget om det i Q tv en aften .. og så synes jeg også bare at man hører alt for meget om hvorkort tid de får for det.. 

Jeg kan godt høre at det lyder meget voldsomt det jeg siger, men jeg kan ikke undgå at tænke  - hvis det nu var ''øje for øje'' vi gik efter, tror du så der ville være lige så mange grusomme ting her i verden? der ville selvf. ske alt muligt alligevel men jeg mener klart at det ville mindske om det. De fleste der gør sådan noget er da totalt ligeglade med om de skal i fængsel?

Kan ikke annet end at smile lidt... Du skriver

-hvis det nu var "øje for øje" vi gik efter, tror du så der ville være lige så mange grusomme ting her i verden? der ville selvf. ske alt muligt alligevel men jeg mener klart at det ville mindske om det. De fleste der gør sådan noget er da totalt ligeglade med om de skal i fængsel?

... ville det ikke blive minst dobbelt så mange grusomme ting her i verden hvis alle som udførte en forbrytelse skulle straffes på samme måde??

Dette er er meget stort og svært emne da der er mange perspektiver at se det ud i fra, og alt for mange meninger om hvad som er riktig eller forkert.

Anmeld

4. april 2011

Sara_S

smillaluna skriver:

Den eneste fordel jeg som sådan kan se ved dødsdom er at det sparer samfundet for en masse penge... Det koster utrolige summer penge at have et menneske siddende i en celle i årtier og afsone.

Når det så er sagt, så går jeg absolut ikke ind for dødsdom. Kan sagtens følge tankegangen "Øje for øje", og hvis nogen gjorde mine børn noget kunne min første tanke meget vel være "Han fortjener at blive tortureret". Men det gør mig jo ikke et hak bedre. Tortur ligger så milevidt fra hvad jeg står for som menneske, og jeg væmmes når jeg tænker på at det i mange lande er helt normalt at torturere kriminelle. Man er da et sygt menneske hvis man kan torturere et andet levende væsen, det værende både mennesker og dyr

Jeg er helt med på at mennesker som begår så alvorlig kriminalitet (drab, voldtægt, pædofili osv) skal gemmes væk og aldrig gå fri igen, og synes Danmarks rettsystem er for mildt i den henseende. Men derfra og så til at slå ihjel eller torturere... Det er vi sku for civiliseret et samfund til. Det er da at synke for lavt at ty til så primitive afstraffelsesmetoder.

Bare min mening.

Jeg er fuldstændig enig med dig! 

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Jeg går IKKE ind for dødstraf, af den simple grund, at man aldrig kan være 100% sikker på, at man har fat i den skyldige... Og selv hvis man har, så bliver verden ikke et bedre sted, af at man staten slår et menneske ihjel! Ja, måske hjælper det på de efterladte, men de skal først igennem flere år med appeller, hvor de hver eneste gang skal igennem sagen igen, og igen, og IGEN, før han MÅSKE får sprøjten.. Det koster millioner af kroner, hver eneste sag, fordi de har ret til advokat bistand - og har ret til alle appellerne, hvorimod en alm livstidsstraf, er hurtigt overstået, og de har ingen ret til advokat/appel.

Det sker for tit, at der sidder uskyldige mennesker på dødsgangen, på et nærmest ikke-eksisterende grundlag, og det er forkert! Så for at straffe én mand som ham ts skriver om, så sidder der i tusinvis, som ikke hører til der!

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Sara_S skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig! 

Det koster nemlig IKKE flere penge at have dem siddende i fængsel, det løber op i et par hundrede tusind for et helt liv... Dødsdomme, løber op i millioner!

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Zeus skriver:

Det koster nemlig IKKE flere penge at have dem siddende i fængsel, det løber op i et par hundrede tusind for et helt liv... Dødsdomme, løber op i millioner!

Citerede den forkerte

Anmeld

4. april 2011

Isabella_mor

jeg går ikke ind for dødsdom.. så synte jeg hellere at den person der skulle have en dødsdom skulle gennemleve det samme mareridt han / hun har skabt for sine ofre......

Anmeld

4. april 2011

Sommerbird

Maggieh skriver:

..sidder lige og ser et program på discovery, hvor der er en mand der har dræbt over 70 pers. hans dom er dødsdom - jeg går helt 100 % ind for dødsdom.

Men i dette tilfælde synes jeg at det er enn ALT FOR MILD DOM !!

- Et eks. han har tævet en gravid kvinde hendes ufødte barn og hendes 3 år gamle søn ihjel 

Dødsdom ?? han slipper ALT for let! han skulle blive tortureret i LANG tid hvor han derefter skulle dø! Jeg bliver SÅ frygtelig vred og forarget over sådan noget!! virkelig!

Hvad er jeres mening om dette?

Jeg er på ingen måde enig, jeg går absolut ikke ind for "noget for noget" og er stærk modstander af dødstraf!

Hvad får dig til at synes ast staten må skå ihjel, når han ikke må? 

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Ellen-mor skriver:

Kan ikke annet end at smile lidt... Du skriver

-hvis det nu var "øje for øje" vi gik efter, tror du så der ville være lige så mange grusomme ting her i verden? der ville selvf. ske alt muligt alligevel men jeg mener klart at det ville mindske om det. De fleste der gør sådan noget er da totalt ligeglade med om de skal i fængsel?

... ville det ikke blive minst dobbelt så mange grusomme ting her i verden hvis alle som udførte en forbrytelse skulle straffes på samme måde??

Dette er er meget stort og svært emne da der er mange perspektiver at se det ud i fra, og alt for mange meninger om hvad som er riktig eller forkert.

Og de lande der praktiserer "øje for øje" metoden, hvad er det nu lige vi plejer at kalde de lande??

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Argh, bliver ved med at citerer de forkerte!!! Sorry!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.